Air Craft Trail Road
Πηγή Εικόνας: Negative Space - pexels.com

Τα ελληνικά νησιά και τους περιφερειακούς προορισμούς ανακαλύπτουν ξανά, φαίνεται, οι ξένες αεροπορικές εταιρείες…

Με τα μεγάλης διάρκειας δρομολόγια, τα long-haul, όπως αποκαλούνται στην ορολογία των αερομεταφορών και τα επαγγελματικά ταξίδια να είναι είδος προς εξαφάνιση, λόγω της πανδημίας, οι ξένες αεροπορικές έχουν κάνει την…ανάγκη φιλοτιμία, βάζοντας περισσότερα δρομολόγια από και προς την Ελλάδα.

Κάτι που δημιουργεί ήδη χαμόγελα αισιοδοξίας στους παράγοντες του ελληνικού τουρισμού, διότι αποδεικνύει πως οι εταιρείες στοιχηματίζουν στις προοπτικές της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού και αυτό το καλοκαίρι της πανδημίας….

Αλλαγή στρατηγικής στην Ελλάδα από τη Ryanair

Χαρακτηριστική περίπτωση είναι αυτή της Ryanair, η οποία τον Απρίλιο του 2018 είχε ανακοινώσει ότι  θα σταματήσει να πετάει από 1η Ιουνίου (της τότε χρονιάς) από την Αθήνα προς τα Χανιά και αντίστροφα, διατηρώντας τις πτήσεις της από την ελληνική πρωτεύουσα προς Μύκονο, Σαντορίνη και Θεσσαλονίκη. Γιατί είχε προχωρήσει στη συγκεκριμένη κίνηση τότε, ο ιρλανδικός αερομεταφορέας;

«Δυστυχώς, οι χρεώσεις των ελληνικών αεροδρομίων, στην πλειοψηφία τους, ενθαρρύνουν τα δρομολόγια μόνο το καλοκαίρι και μόνο σε διεθνείς προορισμούς, τα οποία απαιτούν λιγότερα αεροσκάφη στην Ελλάδα. Συνεπώς, δύο αεροσκάφη θα μεταφερθούν από την Ελλάδα στη Γερμανία, όπου μπορούν να επιτύχουν υψηλότερη απόδοση σε ετήσια βάση» είχε αναφέρει τότε ο Διευθυντής Πωλήσεων & Μάρκετινγκ της Ryanair για την Ανατολική Μεσόγειο Νικόλαος Λάρδης.

Τα δεδομένα αυτά, σήμερα, μάλλον άλλαξαν, αν και απ’όσο ξέρουμε οι χρεώσεις παραμένουν αμετάβλητες στα ελληνικά αεροδρόμια…

Έτσι, η Ryanair ανακοίνωσε πρόσφατα ότι δημιουργεί τρεις νέες βάσεις σε τρία από τα συνολικά 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η Fraport Greece, δηλαδή σε Κέρκυρα, Χανιά και Ρόδο, προσθέτοντας τέσσερα επιπρόσθετα αεροσκάφη Boeing για το διάστημα Ιουλίου – Οκτωβρίου της φετινής τουριστικής περιόδου.

Σύμφωνα δε με όσα ανέφεραν οι επικεφαλής της εταιρίας, σε πρόσφατη συνέντευξη τύπου πρόκειται για επένδυση 400 εκατ. ευρώ, εάν υπολογιστεί ότι 100 εκατ. ευρώ είναι το κόστος κτήσης του κάθε αεροπλάνου Boeing.

Σε κάθε περίπτωση, η αεροπορική ενισχύει το δίκτυό της με 15, 18 και 13 νέους προορισμούς στα Χανιά, στην Κέρκυρα και στη Ρόδο, αντίστοιχα, συνδέοντας τις τρεις νησιωτικές περιοχές με πόλεις όπως, η Βαρκελώνη, το Μπάρι, η Μασσαλία, η Πάφος, το Τελ Αβίβ και η Βερόνα.

Τί δρομολογούν για Ελλάδα οι άλλες ξένες αεροπορικές εταιρείες

Ψήφο εμπιστοσύνης στα ελληνικά νησιά και την περιφέρεια, σε μία προσπάθεια να απορροφήσει την απουσία ζήτησης για παραδοσιακούς προορισμούς δίνει και η Air France.

Η τρικολόρ αεροπορική θα συνδέει τη Γαλλία, με αφετηρία το αεροδρόμιο «Σαρλ ντε Γκωλ», όχι μόνο με την Αθήνα, αλλά και με τη Θεσσαλονίκη, τη Μύκονο, τη Σαντορίνη, την Κέρκυρα, τη Ρόδο και το Ηράκλειο. Σύντομα, η αεροπορική αναμένεται να ανακοινώσει πτήσεις και από την Αθήνα προς την περιφέρεια της Γαλλίας.

Ακολουθώντας την ασφαλή οδό, δηλαδή τη βέβαια ζήτηση, η Qatar Airways έχει επαναφέρει τη σύνδεση της Μυκόνου με τη Ντόχα, εκτελώντας τρεις πτήσεις ανά εβδομάδα.

Τις επόμενες εβδομάδες θα φανεί εάν έχουν αντίκρυσμα και όσα διέρρευσαν, πρόσφατα, στο Bloomberg, που θέλουν την British Airways να σκέφτεται να χρησιμοποιήσει στη χώρα μας τα μεγάλα αεροσκάφη της, δηλαδή τα Boeing 787, 777 και Airbus SE A350, πολλά από τα οποία είναι παρκαρισμένα εδώ και πολλούς μήνες στο Χίθροου, με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των θέσεων, άρα και των πιθανών αφίξεων.

Στο πνεύμα του υγιούς ανταγωνισμού, με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένονται οι κινήσεις στην σκακιέρα της Aegean Airlines, που έχει αποδείξει ότι στοχεύει πολύ αποτελεσματικά και εστιασμένα στους διεθνείς προορισμούς σε πλόες, αεροδρόμια και συνδέσεις που φέρνουν έσοδα. Αλλά και της συνδεδεμένης με την Aegean, μέσω Star Alliance, Lufthansa, που παρά την οξεία κρίση, αποτελεί μεγάλο μέγεθος για την ελληνική αγορά, τόσο αυτοτελώς ως εταιρεία όσο και λόγω της γερμανικής τουριστικής αγοράς. Με βάση τις κινήσεις των άλλων αεροπορικών εταιρειών και συμμαχιών, αναμένονται πάντως εξελίξεις και από άλλα μέλη της Star Alliance προς την Ελλάδα, με ή χωρίς συνδυασμό με τις πτήσεις της Aegean…