Πηγή Εικόνας: peakpx

Ύφεση στα επίπεδα του 10% προβλέπει φέτος για την ελληνική οικονομία, ο ιδρυτής της Jumbo, κ.  Απόστολος Βακάκης, μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη με αναλυτές για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2019.


Περιέγραψε την όλη κατάσταση που βιώνουμε ως την… «τέλεια καταιγίδα», επισημαίνοντας ότι δεν μπορεί κανένας να προβλέψει την διάρκεια της, όπως και το γεγονός αν επιστρέψει.

Τόνισε ότι είμαστε στην αρχή του προβλήματος, όχι στο τέλος. Ο ίδιος θεωρεί τη φετινή χρονιά χαμένη  και διευκρίνισε ότι καλύτερα ένας χαμένος χρόνος, παρά μια χαμένη εταιρεία.

Ο κ. Βακάκης εξέφρασε την πεποίθηση ότι η Jumbo θα επιβιώσει, «αυτό είναι σίγουρο» είπε και συμπλήρωσε πως «πρέπει να προετοιμαστούμε για τα χειρότερα». Διατύπωσε την ανησυχία του για όσα  συμβαίνουν, και σημείωσε πως κανένα κατάστημα του δικτύου δεν πρόκειται να κλείσει, υπογραμμίζοντας «πως όταν είσαι σε πόλεμο, πρέπει να έχεις παρατεταγμένες όλες τις δυνάμεις σου». Πρόσθεσε πως ο αγώνας επιβίωσης το 2020, θα δώσει τη δυνατότητα στον όμιλο να βρίσκεται σε καλύτερη θέση το 2021.

Για τον ανταγωνισμό, απαντώντας σε σχετική ερώτηση αναλυτή, είπε: «ότι τα κάνει όλα, λάθος αλλά κάνει και ένα σωστό. Παραμένει «ζωντανός»», ενώ εκτίμησε ότι ο ανταγωνισμός που είναι μικρότερος από τον όμιλο του όπως είπε, θα επιβιώσει, εν αντιθέσει με κάποιους μικρούς προμηθευτές.

Για τα ενοίκια και τους μισθούς είπε ότι είναι ελεγχόμενο το κόστος. Όπως ανέφερε, τα μισθώματα για τα 35 περίπου ακίνητα που είναι ενοικιαζόμενα, οι εμπορικές ρήτρες που είχε συνάψει η Jumbo επέφεραν αυτόματη προσαρμογή ενοικίου, καθώς σχετίζονται με το τζίρο που πραγματοποιεί κάθε κατάστημα. «Είχαμε αυτή την πρόνοια, προ κρίσης και πανδημίας, γεγονός που απομακρύνει σ’ αυτή τη φάση έναν ακόμη παράγοντα δυσκολίας».

Αναφορικά με το επενδυτικό πλάνο του Ομίλου και αν αυτό θα αλλάξει λόγω των γεγονότων, ο επικεφαλής της Jumbo, σημείωσε πως «οι επενδύσεις θα καθυστερήσουν γιατί τίποτα δεν λειτουργεί». 

Με το e-commerce ανέφερε πως πριν την κρίση το μερίδιο στο σύνολο του τζίρου του ομίλου ήταν στο 2,5% και πλέον έχει ξεπεράσει το 5%.

Δικαιώνεται τώρα ο «Σκρουτζ Μακ Ντακ» του λιανεμπορίου