Διπλασιάστηκαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις του Ομίλου Jumbo από την ημέρα που εφαρμόστηκε από την κυβέρνηση το κλείσιμο των καταστημάτων και υλοποιείται το lock down της οικονομίας εξαιτίας την πανδημίας του κορονοϊου.
Στο 5% ανέρχονται πλέον οι πωλήσεις του ηλεκτρονικού καταστήματος της Jumbo, ενώ έχει χαθεί το 95% των πωλήσεων από τις 13 Μαρτίου όταν και εφαρμόστηκαν τα μέτρα περιορισμού της κυκλοφορίας των καταναλωτών.
Οι παραγγελίες του e-shop αυξήθηκαν κατά 100% και, από 2,5% που ήταν πριν την εφαρμογή των μέτρων, ανήλθε στο 5% επί του συνολικού τζίρου, ο οποίος όμως θεωρείται αρκετά χαμηλός.
Ειδικότερα, ο τζίρος του e-shop σύμφωνα με εκτιμήσεις ανέρχεται σε 30 εκατ. ευρώ, όταν ο ετήσιος κύκλος εργασιών της Jumbo στην Ελλάδα έφτανε στα 670 εκατ. ευρώ το χρόνο και κατά μέσο όρο το μήνα οι πωλήσεις μέσω των καταστημάτων ανέρχονταν σε 55 εκατ. ευρώ.
Η διοίκηση της Jumbo παρότι… απογειώθηκαν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις δεν προτίθεται να μειώσει το χρόνο παράδοσης των παραγγελιών.
Για την ακρίβεια, στην ιστοσελίδα της εταιρείας έχει αναρτηθεί ανακοίνωση που αναφέρει ότι «λόγω του αυξημένου όγκου των παραγγελιών η προβλεπόμενη ημερομηνία παράδοσης είναι οι 16 ημέρες μετά από την παραγγελία σας» και στην ίδια ανακοίνωση ζητάει την κατανόηση των καταναλωτών, διαβεβαιώνοντας την ίδια στιγμή ότι καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια ώστε να μειωθεί ο χρόνος παράδοσης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η διανομή που γίνεται με το δίκτυο της Jumbo δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις αυξημένες απαιτήσεις, ενώ δεν προτίθεται να ενισχύσει τη διανομή με συνεργασίες από την ελεύθερη αγορά, καθώς θα ανέβει το κόστος των πωληθέντων προϊόντων σε βαθμό που θα περιορίζει τα δικά του περιθώρια κέρδους.
Στην παρούσα φάση, η ζήτηση των προϊόντων στρέφεται στον κλάδο των παιχνιδιών και σε πασχαλινά είδη. Να σημειωθεί ότι η κατηγορία αντιπροσωπεύει περίπου το 25% του συνολικού τζίρου και κινείται κοντά στην περιοχή των 166 εκατ. ευρώ.
Στην Ελλάδα η jumbo διαθέτει 52 καταστήματα και απασχολεί περίπου 6.000 μόνιμο προσωπικό. Σύμφωνα με πληροφορίες, η διοίκηση της εταιρείας αξιοποιεί τις κυβερνητικές διατάξεις για όλες τις επιχειρηματικές δραστηριότητες όπως είναι για το προσωπικό, τις μισθώσεις ακινήτων και τις φορολογικές υποχρεώσεις της εταιρείας.
H δικαίωση του Απόστολου Βακάκη ως Σκρουτζ Μακ Ντακ
Στα 600 εκατ. ευρώ η ρευστότητα της εταιρείας
Ο Απόστολος Βακάκης, στο πρόσφατο παρελθόν είχε αποκαλέσει τον εαυτό του Σκρούτζ Μακ Ντάκ, καθώς μία από τις επιδιώξεις του ήταν η εταιρεία να διαθέτει υψηλή ρευστότητα, με τον ίδιο να συμπληρώνει ότι οι μέρες είναι πονηρές και περίεργες, την ώρα που απέρριπτε αιτήματα των μετόχων για επιστροφή κεφαλαίου, καθώς διέθετε αρκετά εκατομμύρια ευρώ ως ρευστότητα. Πάντα ήταν αρνητικός σε μια τέτοια προοπτική, παρότι ως βασικός μέτοχος θα ελάμβανε τη μερίδα του λέοντος.
Τα γεγονότα της πανδημίας του Covid-19 δικαιώνουν την στρατηγική του επιχειρηματία, καθώς στα ταμεία υπάρχουν καθαρά ταμειακά διαθέσιμα κεφάλαια ύψους 300 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, φρόντισε τις καλές μέρες να κάνει συμφωνία με τράπεζα που του εξασφαλίζει ανά πάσα στιγμή επιπλέον ρευστότητα 300 εκατ. ευρώ με τη μορφή ομολόγου, με αποτέλεσμα τα συνολικά διαθέσιμα κεφάλαια να φτάνουν τα 600 εκατ. ευρώ Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για την δωδεκάμηνη χρήση Ιούλιος 2018 έως τον Ιούνιο του 2019 ανήλθαν στα 162 εκατ. ευρώ. Την ερχόμενη εβδομάδα αναμένεται να προχωρήσει σε ανακοινώσεις οικονομικών αποτελεσμάτων δίνοντας σαφές στίγμα για όσα συντελούνται στην εταιρεία στην εποχή της πανδημίας.
«Μπλόκαρε» ο μεγαλύτερος retailer της χώρας – «σέρνεται» η Jumbo στο διαδίκτυο λόγω κορωνοϊού