TAP 2 Open Bootcamp 2019
TAP 2 Open Bootcamp 2019
TAP 2 Open Bootcamp 2019
TAP 2 Open Bootcamp 2019

Υπάρχουν δεκάδες αρχαιολογικοί χώροι στην Ελλάδα που σπάνια τους αναζητά κανείς, διότι -απλούστατα- ό,τι δεν υπάρχει ως πληροφορία στο διαδίκτυο παραμένει στην εποχή μας στο …«σκοτάδι της αφάνειας».

Υπάρχουν επίσης πολλές δυνατότητες να μετρηθούν οι ανάγκες του επισκέπτη σε μουσεία και άλλα σημεία πολιτιστικού ενδιαφέροντος και με αυτή τη γνώση, να στηθεί μια πιο στοχευμένη στρατηγική προβολής και προώθησης.

Με αυτά τα δεδομένα, η εκ νέου πρόεδρος στο Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, Αθηνά Χατζηπέτρου, ξεκινά την αναμόρφωση και αναβάθμιση του ΤΑΠ, εντάσσοντας την τεχνολογία στην αδιάλειπτη γραμμή της πολιτιστικής κληρονομιάς.

 Πρώτος σταθμός, η 84η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ), όπου θα πραγματοποιηθεί διήμερος διαγωνισμός υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού, με θέμα την εμπειρία του επισκέπτη στους αρχαιολογικούς χώρους. Στο TAP 2 OPEN Bootcamp θα αναπτυχθούν εφαρμογές για την εμπειρία του επισκέπτη κατά την επίσκεψή του στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης (visitor experience) καθώς και για την αντίστοιχη ανάλυση δεδομένων και τάσεων (visitor experience behaviour and data analytics).

 «Είναι ένας ανοιχτός διαγωνισμός, όπου μπορεί να συμμετέχει όποιος επιθυμεί. Παίζουμε με την αγγλική και ελληνική γλώσσα, καθώς ΤΑΠ είναι το Ταμείο Αρχαιολογικών Πόρων, ενώ TAP στα αγγλικά σημαίνει «χτυπάμε για να ανοίξει». Χρησιμοποιούμε τη γλώσσα των νέων, γιατί αυτή είναι η γλώσσα του σήμερα και θέλουμε να τους φέρουμε κοντά μας», τόνισε, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού – Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» η κ. Χατζηπέτρου.

«Ο διαγωνισμός αρχίζει το Σάββατο 10πμ έως τις 3μμ και εκ νέου την Κυριακή από τις 10πμ έως τις 7μμ, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Θεσσαλονίκης», σημείωσε η κ. Χατζηπέτρου. Την Κυριακή, στη λήξη του διαγωνισμού, θα γίνουν οι απονομές των χρηματικών επάθλων. «Θα υπάρξει και δεύτερη φάση, όπου θα φτιάξουμε έναν φορέα -όχι νομικό πρόσωπο- θα σχεδιάσουμε μια ευρύτερη ‘αγκαλιά’, για να μπορέσουν οι ιδέες αυτές να ενσωματωθούν και να έχουν την όψη μιας θερμοκοιτίδας», πρόσθεσε.

 Το τρίπτυχο της στρατηγικής του ΤΑΠ

Σύμφωνα με την κ. Χατζηπέτρου, η στρατηγική για το αμέσως επόμενο διάστημα αφορά τρεις κατευθύνσεις: «Η πρώτη κατεύθυνση είναι υπηρεσίες που αφορούν στην πρόσβαση, δηλαδή την έκδοση του εισιτηρίου και πληροφορίες για να γίνεται η ζωή του επισκέπτη πιο εύκολη, με την παρουσίαση των ζωνών που είναι π.χ. πιο επιβαρυμένες, ώστε να γνωρίζει ποιες ώρες είναι πιο πρόσφορες και να μη στέκεται στον ήλιο».

 «Γράφεται και ξαναγράφεται ότι έχουμε την ευλογιά να διαθέτουμε 275 αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία -και πράγματι δεν υπάρχει χωριό που να μην έχει σε απόλυτη εγγύτητα ένα χώρο- οι οποίοι, ωστόσο, δεν είναι γνωστοί με τον τρόπο που ο σημερινός πολίτης ενημερώνεται. Καλώς ή κακώς ο σημερινός πολίτης ό,τι δεν βρίσκει στο κινητό του ως πληροφορία δεν το αναζητά να το επισκεφθεί», σημείωσε η πρόεδρος του ΤΑΠ, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

 «Το δεύτερο μέλημά μας είναι η στήριξη του ΤΑΠ στην πολιτιστική μικροεπιχειρηματικότητα σε επίπεδο πλαισίου ανοίγοντας τα 60 πωλητήρια που έχει, και δημιουργώντας ίσως περισσότερα, με δυνατότητα των Ελλήνων δημιουργών -κατόπιν έγκρισης- να τοποθετούν τα προϊόντα τους στα πωλητήρια του ΤΑΠ. Αυτό επίσης είναι μια καινοτομία», ανέφερε η κ. Χατζηπέτρου για να προσθέσει: «Θέλουμε να προσκαλέσουμε τους Έλληνες δημιουργούς και να τους δώσουμε «ράφι»και δυνατότητα και πλαίσιο να μπορέσει αυτό να μπει σαν μοχλός ανάπτυξης. Το ΤΑΠ είναι ένας οικονομικός φορέας του υπουργείου Πολιτισμού και πρέπει πραγματικά να πλαισιώσει τις κοινότητες που ζουν γύρω από τον πολιτισμό. Αυτός είναι ο σκοπός μας».

Ο τρίτος στόχος, αφορά, όπως τον χαρακτήρισε η κ. Χατζηπέτρου, έναν «πολύπαθο» τομέα: «Έχουμε μεγάλο αριθμό κλειστών αναψυκτηρίων στους αρχαιολογικούς χώρους, γνωρίζουμε την εικόνα και αυτό είναι το τρίτο στοίχημα για εμάς και τον ΤΑΠ και το Υπουργείο. Να μπορέσουμε συντεταγμένα να παρέχουμε υπηρεσίες και σε αυτόν τον τομέα. Δεν είναι καλό, ούτε για την εικόνα μας, ούτε για τους συμπολίτες μας, ούτε για τους ξένους, να μην μπορεί ο επισκέπτης να βρει στους χώρους αυτούς έστω ένα μπουκαλάκι νερό».

 Σύμφωνα με την κ. Χατζηπέτρου, τα αναψυκτήρια είναι κλειστά διότι οι διαγωνισμοί που έγιναν το προηγούμενο διάστημα κηρύχθηκαν άγονοι, είτε γιατί δεν υπήρχε ενδιαφέρον ή για άλλους τεχνικούς λόγους. Για το λόγο αυτό, η πρόεδρος του ΤΑΠ τόνισε, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, ότι «σήμερα, στο διοικητικό συμβούλιο, θα δούμε το καινούργιο νομικό πλαίσιο και θα θέσουμε τα βήματα με στόχο να προχωρήσουμε και προς αυτήν την κατεύθυνση και θα επιχειρήσουμε να βρούμε μια λύση ρεαλιστική».