Έχουν περάσει 14 μήνες και το πρόβλημα της καθίζησης στο σταθμό του πάρκινγκ πλησίον του σταθμού ΗΣΑΠ Ταύρου, παραμένει.

Όλο αυτό το διάστημα, όπως εξηγεί στο economix.gr ο δήμαρχος Καλλιθέας Δημήτρης Κάρναβος, δεν έχει γίνει τίποτα στην πράξη και αυτός ήταν και ο λόγος που τον οδήγησε να καταθέσει μήνυση κατά παντός υπευθύνου.

Η τρύπα στο έδαφος έχει αναγκάσει τις Δημοτικές Αρχές να αποκλείσουν το συγκεκριμένο τμήμα, οι κάτοικοι μιλούν για έντονη δυσοσμία που βγαίνει από το σημείο ενώ οι οδηγοί ακόμα δεν έχουν αποζημιωθεί για τις ζημιές που υπέστησαν τα οχήματα τους.

Τα αποτελέσματα που προκύπτουν από το μπάζωμα του Ιλισσού, έχουν προκαλέσει προβληματισμό στον τεχνικό κόσμο και το γεγονός ότι δεν έχουν υπάρξει μέχρι σήμερα πρωτοβουλίες μόνο αρνητικό θεωρείται, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν. Το υπουργείο Υποδομών, τον περασμένο Οκτώβριο σε μια προσπάθεια να υπάρξουν απαντήσεις, διενήργησε αυτοψία μέσω των επιθεωρητών της ΕΥΔΑΠ στην υπόγεια κοίτη του Ιλισσού και για λόγους ασφαλείας διέκοψε την γραμμή του Τραμ στο κομμάτι Κασομούλη (Νέος Κόσμος) – Σύνταγμα.

Σε δεύτερο χρόνο, υπήρχε πρόβλεψη κλιμάκιο μηχανικών του υπουργείου να επανεξετάσει τους δρόμους Μεσογείων, Μιχαλακοπούλου, Καλλιρρόης κ.τ.λ. όπου επίσης διέρχεται από κάτω τους η κοίτη του ποταμού, ωστόσο μέχρι στιγμής η διαδικασία δεν έχει ολοκληρωθεί.

Το χρονικό

Ήταν απόγευμα της 11ης Μαΐου, όταν ξαφνικά το έδαφος υποχώρησε και «κατάπιε» 4 (το ένα το έβγαλαν εγκαίρως) σταθμευμένα οχήματα. Τα πρώτα 24ωρα είχαν ανακοινωθεί μέτρων, προκειμένου βρεθούν τα αίτια της ζημιάς και να προχωρήσουν άμεσα στην αποκατάσταση της.

Βέβαια, ένα χρόνο και κάτι μετά, δεν έχουν παρθεί ριζικές αποφάσεις. Διασχίζοντας κατά μήκος τη τρύπα, η οσμή από το «μπαζωμένο» ποτάμι είναι έντονη. Πλησιάζοντας το σημείο, η καταστροφή είναι εμφανής. Μάλιστα, οι ρωγμές στο δρόμο επεκτείνονται πέρα από το κενό, προκαλώντας έτσι την ανησυχία των κατοίκων αλλά και των Αρχών που επιμένουν να βρεθεί άμεσα λύση.

Το υπαίθριο πάρκινγκ είναι έργο της Εταιρείας Ακινήτων Δημοσίου και κατασκευάστηκε το 1987 από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η Εταιρεία έως και το πρόσφατο παρελθόν εισέπραττε μίσθωμα για διάφορες εκδηλώσεις του δήμου που πραγματοποιούνταν, σήμερα όμως αρνείται πως ο χώρος της ανήκει.

Κατά τη τότε σύσκεψη πάντως είχε αποφασιστεί να γίνει σύναψη Προγραμματικής Σύμβασης μεταξύ υπουργείου Υποδομών – ΕΥΔΑΠ – Περιφέρειας Αττικής – Δήμου Καλλιθέας, με την οποία θα συγκεκριμενοποιηθούν οι ρόλοι του κάθε φορέα για την υλοποίηση του έργου στην κοίτη του Ιλισού ποταμού, όπου έχουν διαπιστωθεί ρήγματα. Παράλληλα, το έργο θα χρηματοδοτηθεί από το ΥΠΟΜΕΔΙ, ενώ η ΕΥΔΑΠ θα προχωρήσει στην ανάθεση και σύνταξη των σχετικών μελετών για την εκτέλεση και υλοποίησή του. Σε δεύτερο χρόνο, η Περιφέρεια Αττικής θα αναλάβει τη συντήρηση και διαχείριση του έργου. Μέχρι στιγμής, βέβαια, δεν έχει συμβεί τίποτα από τα παραπάνω.

Σύμφωνα με την έκθεση του Ινστιτούτου Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών, η εκδηλωθείσα εδαφική υποχώρηση οφείλεται σε ανατροπή και κατάπτωση του λιθόκτιστου τοιχίου στο δεξιό (βόρειο) πρανές του Ιλισού (που στη συγκεκριμένη θέση έχει καμπυλοειδή μορφή), που προκάλεσε υποχώρηση των επιφανειακών εδαφικών υλικών και απόθεσή των στη κοίτη του ποταμού Ιλισσού. Η καταστροφή του λιθόκτιστου τοιχίου αποδίδεται στις αυξημένες τάσεις που αναπτύσσονται στα εξωτερικά (κατά την κατεύθυνση ροής) καμπύλα τμήματα (του λιθόκτιστου πρανούς) από τη δράση των υδάτων και στη συνέχεια υποσκαφή αυτού , ενώ πρέπει να αναφερθεί ότι τα φυσικά υλικά που αντιστήριζαν το λιθόκτιστο τοιχίο πιθανά είχαν απομακρυνθεί κατά την κατασκευή του υπόγειου αγωγού όμβριων και αντικατασταθεί με επιχωματώσεις».

Μάλιστα, όπως τόνιζε ο γενικός διευθυντής  του ΙΓΜΕ, Δημήτρης Τσαγκάς, στην έκθεση, «λόγω της διακοπής, από το συμβάν, της συνέχειας του λιθόκτιστου τοιχίου και της υποσκαφής του, σε περίπτωση νέων βροχοπτώσεων θεωρείται σίγουρη η επέκταση των καταπτώσεων αυτού στα ανάντη και κατάντη, που θα οδηγήσει σε νέες επιφανειακές υποχωρήσεις».