

Με παρουσία σε τέσσερις χώρες, χαρτοφυλάκιο ισχυρών διεθνών brands και στρατηγική που συνδυάζει επενδύσεις, τεχνολογία και βιωσιμότητα, ο όμιλος Fourlis, με επικεφαλής τον Βασίλη Φουρλή εισέρχεται στην πιο ώριμη φάση της πορείας του συμπληρώνοντας 75 χρόνια ιστορίας.
Στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης που πραγματοποιήθηκε εχθές το βράδυ στο Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικό Κόσμο», παρουσία του προέδρου της Δημοκρατίας Κωνσταντίνου Αν. Τασούλα, ο Βασίλης Φουρλής, πρόεδρος του Ομίλου Fourlis, ανέφερε ότι: «τα τρία πράγματα που κράτησαν την εταιρεία 75 χρόνια είναι η στρατηγική που συνεχώς ανανεώνεται, ο ανθρώπινος παράγοντας αλλά και οι επιχειρηματικές αρχές».
Ο όμιλος Fourlis, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος Γιάννης Βασιλάκος στο περιθώριο της εκδήλωσης, περνά στο πιο φιλόδοξο στάδιο της ιστορίας του: τη μετεξέλιξη από έναν πολύ-brand retailer σε μια ενιαία πλατφόρμα λειτουργίας λιανικής, τεχνολογίας και εφοδιαστικής αλυσίδας. Προτεραιότητα αποτελεί ο ολοκληρωμένος ψηφιακός μετασχηματισμός του ομίλου που θα αποτελέσει το κοινό τεχνολογικό και λειτουργικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο θα «κουμπώσουν» όλα τα υφιστάμενα και τα νέα brands του ομίλου και θα βοηθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου σε πολλές χώρες και πολλαπλά concepts. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά «ο ψηφιακός μετασχηματισμός δεν είναι ένα έργο αλλά είναι η προϋπόθεση για το μέλλον του ομίλου».
Σε επίπεδο brands, ο όμιλος έχει θέσει σε προτεραιότητα την ανάπτυξη του κλάδου αθλητικών ειδών (INTERSPORT και Foot Locker) με άνοιγμα νέων καταστημάτων Σημειώνεται ότι η κατηγορία αθλητικών ειδών του ομίλου σήμερα περιλαμβάνει 124 καταστήματα INTERSPORT (66 καταστήματα στην Ελλάδα, 40 στη Ρουμανία, 12 στη Βουλγαρία και 6 στην Κύπρο) και πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλες τις χώρες, 13 φυσικά καταστήματα Foot Locker (3 στη Βουλγαρία, 6 στην Ελλάδα και 4 στη Ρουμανία), μία πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα και μία στη Ρουμανία.
Παράλληλα, έμφαση δίνεται στην περαιτέρω ανάπτυξη της IKEA. Σε Ελλάδα, Κύπρο και Βουλγαρία, ο όμιλος λειτουργεί συνολικά 22 φυσικά καταστήματα διαφόρων τύπων και συγκεκριμένα 15 καταστήματα (10 μεγάλου & μεσαίου μεγέθους και 5 νέας γενιάς) και 7 Pick-up-and-Order Points, καθώς και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα που εξυπηρετούν και τις τρεις χώρες.
Στον κλάδο υγείας και ευεξίας, ο όμιλος Fourlis διατηρεί 11 φυσικά καταστήματα Holland & Barrett στην Αθήνα, στο πλαίσιο μιας ανανεωμένης στρατηγικής ανάπτυξης καταστημάτων, η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, και το μοντέλο Shop-in-Shop στην ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου που καλύπτει όλη την Ελλάδα. Στο προσεχές διάστημα, θα προστεθεί και δραστηριότητα χονδρικής πώλησης, ξεκινώντας με συνεργασίες με την INTERPORT και τα AB Βασιλόπουλος.
Ο όμιλος Fourlis ηγείται στον τομέα του λιανεμπορίου στην Ελλάδα και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη. Με έδρα την Αθήνα, ο όμιλος δραστηριοποιείται ήδη σε Ελλάδα, Ρουμανία, Βουλγαρία και Κύπρο, ενώ σταδιακά θα αναπτύξει το δίκτυό του και σε Σλοβενία, Κροατία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο, με το σύνολο των χωρών να φτάνει τις οκτώ. Τα brands του ομίλου αποτελούν κορυφαίες στο είδος τους omnichannel εταιρείες λιανικής πώλησης στους τομείς Οικιακού Εξοπλισμού και Επίπλων (franchise καταστημάτων ΙΚΕΑ), Αθλητικών Ειδών (licensing καταστημάτων INTERSPORT και Foot Locker), καθώς και στον τομέα Υγείας & Ευεξίας (franchise καταστημάτων HOLLAND & BARRETT). Παράλληλα, ο όμιλος έχει παρουσία και στον τομέα logistics μέσω της θυγατρικής του Trade Logistics και διατηρεί συμμετοχή στην TRADE ESTATES ΑΕΕΑΠ, εταιρεία επενδύσεων σε ακίνητη περιουσία.
Με ισχυρό δίκτυο που ξεπερνά τα 160 φυσικά καταστήματα, καθώς και ηλεκτρονικά καταστήματα που καλύπτουν όλες τις χώρες δραστηριοποίησης, ο όμιλος Fourlis παραμένει σε σταθερά ανοδική τροχιά, με διψήφια αύξηση πωλήσεων σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία και ενίσχυση της κερδοφορίας. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις του ομίλου στο εννεάμηνο του 2025 αυξήθηκαν κατά 10,4%, φθάνοντας τα 430,7 εκατ. ευρώ έναντι 390 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2024. Τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 9,2 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2025, έναντι 2,2 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο. Τα καθαρά κέρδη που αναλογούν στους μετόχους της μητρικής εταιρείας ανήλθαν σε 16,4 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2025, αυξημένα κατά 36,8% σε σχέση με τα 12,0 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο του 2024. Οι συνολικές κεφαλαιουχικές δαπάνες (capex) στο εννεάμηνο του 2025 ανήλθαν σε 16,6 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων 3,8 εκατ. ευρώ αφορούν επενδύσεις συντήρησης, 2,7 εκατ. ευρώ αφορούν επενδύσεις σε ψηφιακό μετασχηματισμό και 10,1 εκατ. ευρώ επενδύσεις ανάπτυξης που σχετίζονται κυρίως με την επέκταση του δικτύου καταστημάτων ΙΚΕΑ, INTERSPORT και Foot Locker.
Την ίδια ώρα, στο επίκεντρο βρίσκονται οι άνθρωποι του ομίλου. Με πάνω από 4.400 εργαζομένους και ποσοστό γυναικών 56% στο σύνολο του προσωπικού -και 45% στις θέσεις ευθύνης στην Ελλάδα- ο όμιλος επενδύει συστηματικά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων και τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος που προάγει την ισότητα, την ασφάλεια και την ευημερία. Μόνο το 2024, διατέθηκαν πάνω από 520.000 ευρώ σε κοινωνικές δράσεις, με 20 εταιρικές πρωτοβουλίες εθελοντισμού και συνεργασίες με 80 οργανισμούς.















