
Πηγή Εικόνας: απε - μπεΓιώργος Παπακωνσταντίνου
Από σήμερα το πρωί, μετά τα εγκαίνια (έχουν προγραμματιστεί για τις 9:30) και την παράδοση στην κυκλοφορία των τελευταίων 10 χιλιομέτρων του αυτοκινητόδρομου Πατρών-Πύργου, μεταξύ Μιντιλογλίου και Καμινίων, ολοκληρώνεται πλέον το σύνολο του έργου, μετά και τη θέση σε λειτουργία των πρώτων 65 χιλιομέτρων το περασμένο καλοκαίρι. Με ολόκληρο το μήκος των 277 χιλιομέτρων πλέον ανοιχτό στην κυκλοφορία, η Ολυμπία Οδός αποτελεί τον τρίτο μεγαλύτερο αυτοκινητόδρομο της Ελλάδας.
Ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα-Πύργος αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα υποδομής στη Δυτική Ελλάδα, με στόχο την αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας στην περιοχή στην οποία κάθε χρόνο θρηνούσαμε θύματα στην άσφαλτο και τη μείωση του χρόνου μετακίνησης μεταξύ των δύο πόλεων και τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Πύργου σε περίπου 2 ώρες και 45 λεπτά. Επίσης, επιτυγχάνεται 50% μείωση στον χρόνο διαδρομής μεταξύ Πάτρας και Πύργου (στα 40 λεπτά).
Η νέα υποδομή διαθέτει σύγχρονη χάραξη, πλήρη διαχωρισμό κατευθύνσεων, κατασκευασμένη σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα πρότυπα. Έργα υποδομής όπως γέφυρες, ανισόπεδοι κόμβοι, χώροι στάθμευσης και ανισόπεδοι κόμβοι εξασφαλίζουν ασφαλείς και ομαλές συνδέσεις με το περιφερειακό οδικό δίκτυο. Συμπληρωματικές αναβαθμίσεις -συμπεριλαμβανομένης της αντιπλημμυρικής προστασίας, των παράπλευρων και συνδετήριων οδών– βρίσκονται σε εξέλιξη.
Συνολικά το έργο περιλαμβάνει το τμήμα Πάτρα – Πύργος μήκους 75 χλμ., με διαπλάτυνση της υφιστάμενης Εθνικής Οδού (ΝΕΟ) στα πρώτα 13 χλμ. και νέα χάραξη για τα υπόλοιπα 62 χλμ. Ο αυτοκινητόδρομος θα είναι υψηλών προδιαγραφών, με διαχωρισμένο οδόστρωμα και ελεγχόμενη πρόσβαση σε όλο το μήκος του, με 24/7 λειτουργία και οδική βοήθεια.
Αποτελείται από δύο λωρίδες πλάτους 3,50 μ. και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση, που χωρίζονται από ένα μεσαίο στηθαίο ασφαλείας από σκυρόδεμα. Επιπλέον, θα διαθέτει 9 ανισόπεδους κόμβους και ημικόμβους με στόχο την ομαλή ροή κυκλοφορίας και την οδική ασφάλεια, 15 γέφυρες, 27 άνω διαβάσεις & 37 κάτω διαβάσεις, 4 Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, Εφεδρικό Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας στον Πύργο, 2 Σημεία Εξυπηρέτησης Πελατών.
Στους πρώτους τρεις μήνες λειτουργίας, πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 829.000 διελεύσεις (6.800 διελεύσεις η ημερήσια κυκλοφορία).
Όπως χτες ανακοίνωσε η «Ολυμπία Οδός», με την παράδοση του τελευταίο τμήματος σήμερα Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025, παράλληλα θα τεθεί σε ισχύ το σύστημα διοδίων για τη ζώνη Πάτρα- Κυλλήνη (46,5 χλμ.). Με τις τιμές για ΙΧ στον μετωπικό σταθμό Πάτρας να ανέρχονται σε 3,5 ευρώ, για μηχανές σε 2,5 ευρώ και φορτηγά 8,9 και 12,4 ευρώ, ενώ στον πλευρικό σταθμό Κάτω Αχαΐας οι τιμές θα είναι 1,5 ευρώ για μηχανές, 2,1 ευρώ για ΙΧ και 5,4 – 7,5 ευρώ για φορτηγά (κατηγορίες 3 και 4 αντίστοιχα).
Όπως αναφέρεται, άμεσα διαθέσιμο θα είναι το εκπτωτικό πρόγραμμα VALUE, που παρέχει κλιμακωτές εκπτώσεις από 15% έως και 60% ανάλογα με τη συχνότητα διέλευσης σε κάθε μετωπικό ή πλευρικό σταθμό σε οχήματα κατηγορίας 1 και 2 με χρήση πομποδέκτη OΛΥΜΠΙΑ PASS ή Μοτοκάρτας Ολυμπίας Οδού, ενώ τους επόμενους μήνες θα εφαρμοστεί και στην Πατρών-Πύργου η χιλιομετρική χρέωση που ισχύει στον υπόλοιπο αυτοκινητόδρομο. Υπενθυμίζεται ότι η Πατρών-Πύργου είναι ο πρώτος πλήρως αυτοματοποιημένος αυτοκινητόδρομος στη χώρα που λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρονικά διόδια και μηχανήματα Αυτόματης Πληρωμής.













