Κώστας Νεμπής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΟΤΕ
Κώστας Νεμπής, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΟΤΕ

Της Τέτης Ηγουμενίδη

Στον πυρήνα της στρατηγικής του, να εδραιωθεί ως κορυφαίος ψηφιακός πάροχος στην Ευρώπη, εντάσσει ο ΟΤΕ την Τεχνητή Νοημοσύνη (Artificial Intelligence – AI) και την αξιοποιεί τόσο για τη βελτιστοποίηση των εσωτερικών λειτουργιών του Ομίλου, όσο και στην αναβάθμιση της εμπειρίας των πελατών του.

Την ίδια στιγμή η Cosmote Telekom λανσάρει το Magenta AI, πλατφόρμα μέσα από την οποία παρέχει δωρεάν πρόσβαση σε ένα σύνολο εργαλείων ΑΙ. Το Magenta AI είναι διαθέσιμο στα app Cosmote Telekom και What’s UP καθώς και στις ΑI συσκευές T Phone και T Tablet, ενώ αξιοποιώντας τις διεθνείς συνεργασίες του Ομίλου Telekom, ενσωματώνει το Perplexity, μία από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές απαντήσεων παγκοσμίως και το PicsArt, που επεξεργάζεται ταχύτατα φωτογραφίες και εικόνες.

«Μετατρέπουμε σταδιακά τον ΟΤΕ σε μια digital first και, γιατί όχι, μια AI native εταιρία, με παραδειγματική αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης σε κάθε λειτουργία μας και φέρνουμε τη δύναμη του ΑΙ στα χέρια όλων των πελατών μας μέσα από μια σειρά στοχευμένων δράσεων» τόνισε χθες το βράδυ ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Κώστας Νεμπής, κατά τη παρουσίαση του Magenta AI.

Όπως είπε «στον Όμιλο ΟΤΕ δεν ανακαλύψαμε τώρα την τεχνητή νοημοσύνη, επενδύουμε εδώ και χρόνια στον τομέα αυτό. Έχουμε εργαλεία ΑΙ στην πληροφορική, στα δίκτυα, στην εξυπηρέτηση πελατών, κάποια από τα οποία έχουμε υλοποιήσει εμείς οι ίδιοι».

Ως παράδειγμα ανέφερε το Predictive Maintenance, που προβλέπει σε πραγματικό χρόνο τυχόν βλάβες σε εξοπλισμό δικτύου και τις διορθώνει αυτόματα καθώς και τη χρήση αλγορίθμων Machine Learning, οι οποίοι αναλύουν και προβλέπουν την κίνηση δεδομένων και φωνής στο δίκτυο.

Την ίδια στιγμή στην εξυπηρέτηση πελατών το 25% των επαφών διαχειρίζονται εξολοκλήρου μέσω λύσεων ΑΙ και Generative AI. Επίσης στην πρώτη γραμμή οι εργαζόμενοι του ΟΤΕ χρησιμοποιούν εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για να εξυπηρετούν καλύτερα τους πελάτες.

Επιπρόσθετα έχει συσταθεί μια εξειδικευμένη ομάδα Data & AI Transformation, υπό τον CIO του Ομίλου, Γιάννη Βιτζηλαίο, αλλά και το AI Ethics & Compliance Governance squad υπό την γενική διευθύντρια για Νομικά, Ρυθμιστικά και Data Privacy θέματα, Ειρήνη Νικολαΐδη.

Ο κ. Νεμπής δήλωσε ακόμη ότι ανήκει σε όσους βλέπουν το AI μόνο θετικά:

«Υπάρχουν πολλές προκλήσεις – από τη διαχείριση δεδομένων και την έλλειψη δεξιοτήτων έως τις ασύλληπτες ταχύτητες με τις οποίες εξελίσσεται η τεχνολογία. Όμως, ποτέ δεν φταίει η τεχνολογία, αλλά ο τρόπος που τη χρησιμοποιούμε. Το AI δεν έρχεται να μας αντικαταστήσει, αλλά να μας ενισχύσει, να μας βοηθήσει να μαθαίνουμε, να δουλεύουμε και να ζούμε καλύτερα. Οι αποφάσεις θα παραμένουν πάντα στα χέρια των ανθρώπων».

Αναφέρθηκε επίσης στη συνάντησή του στην Αθήνα με τον νομπελίστα Demis Hassabis, όπου συζήτησαν τις προοπτικές της Ελλάδας στο πεδίο της Τεχνητής Νοημοσύνης. «Η συμβουλή του ήταν ξεκάθαρη: τρέξτε πιο γρήγορα από τους άλλους στην υιοθέτηση του AI», είπε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του Ομίλου ΟΤΕ το πιο εντυπωσιακό είναι οι πρωτόγνωροι ρυθμοί με τους οποίους εξελίσσεται το ΑΙ: Για να φτάσει τους 100 εκατ. χρήστες, το τηλέφωνο χρειάστηκε 75 χρόνια, το internet 7 χρόνια και το δημοφιλέστερο GPT μόλις 2 μήνες.

Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Commercial Officer Consumer Segment Ομίλου ΟΤΕ

Κατά την παρουσίαση του Magenta AI ο Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Commercial Officer Consumer Segment του Ομίλου, σημείωσε ότι στην «Cosmote Telekom πιστεύουμε ότι η δύναμη του ΑΙ πρέπει να ανήκει σε όλους. Και εμείς, ως κορυφαία εταιρία τεχνολογίας στη χώρα, θέλουμε να έχουμε κεντρικό ρόλο σε αυτό. Με το Magenta AI, οι πελάτες μας μπορούν εύκολα και με ασφάλεια να ανακαλύψουν τις απεριόριστες δυνατότητες του ΑΙ μέσα από ένα γνώριμο γι’ αυτούς περιβάλλον».

Ο Παναγιώτης Γαβριηλίδης, Chief Commercial Officer Consumer Segment Ομίλου ΟΤΕ και η Daniela Miranda-Smith, Head of Partnerships EMEA & LATAM της Perplexity

Αναφορικά με το Perplexity η Daniela Miranda Smith, Head of Partnerships EMEA & LATAM της πλατφόρμας, σημείωσε: «Δεν λειτουργούμε ανταγωνιστικά στις παραδοσιακές μηχανές αναζήτησης. Υπάρχουν πράγματα που κάνουν καλύτερα οι μηχανές αναζήτησης και άλλα που κάνει καλύτερα το Perplexity. Ενδεικτικά, στο Perplexity υπάρχουν οι follow up ερωτήσεις, που είναι και η πλειονότητα των ερωτήσεων, καθώς και η δυνατότητα να ενεργοποιεί δράσεις – actions, (πχ. δημιουργία συνάντησης στο ημερολόγιο του χρήστη). Και βέβαια, μεγάλο πλεονέκτημα είναι η αξιοπιστία των πηγών που ανασύρει το Perplexity.»

Η Cosmote Telekom φέρνει την εμπειρία της Τεχνητής Νοημοσύνης και μέσα από τις AI συσκευές Τ Phone 3 και Τ Tablet 2, που διέθεσε πρόσφατα στην αγορά. Με το πάτημα ενός κουμπιού, είτε στο πλάι με το Magenta AI button, είτε στην αρχική οθόνη των Τ Phone και Τ Tablet, οι συσκευές μετατρέπονται σε ΑΙ βοηθό που με τη βοήθεια του Perplexity εκτελεί πλήθος καθημερινών εργασιών, με φωνητικές ή γραπτές εντολές. Από τις 14 Οκτωβρίου, η γκάμα των Τ συσκευών εμπλουτίζεται με το νέο T Phone 3 Pro, με ακόμη πιο προηγμένα χαρακτηριστικά.

Στιγμιότυπο από την εκδήλωση για την παρουσίαση του Magenta AI