

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Την αξιοποίηση στρατηγικών assets που έχει στο χαρτοφυλάκιό του «έβαλε στο τραπέζι» των συναντήσεων που έκαναν στελέχη του Υπερταμείου στο πλαίσιο του πρόσφατου Athens International Investor Summit, κατά το οποίο παρουσιάστηκε σε διεθνείς επενδυτές το Νέο Ελληνικό Ταμείο Καινοτομίας και Υποδομών του Υπερταμείου-Growthfund,
Σύμφωνα με πληροφορίες, για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, τα στελέχη του Υπερταμείου τόνισαν ότι η νέα προσέγγιση προβλέπει την αξιοποίησή του σε συνδυασμό με το Αεροδρόμιο με απώτερο σκοπό τη δημιουργία ευρύτερου μεταφορικού και εμπορικού κόμβου στην περιοχή, με τη διασύνδεση του λιμένα με το σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο. Όπως επισήμαναν, έχει ολοκληρωθεί η εκπόνηση του master plan για τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης, ενώ οριστικές αποφάσεις για το μοντέλο αξιοποίησης θα ληφθούν μόλις ολοκληρωθούν τα έργα αναβάθμισης των υποδομών που είναι σε εξέλιξη. Οι αποφάσεις για το μοντέλο αξιοποίησης του λιμένος Βόλου θα ληφθούν μεταγενέστερα, μόλις ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών από την κακοκαιρία Daniel και αφού εκπονηθεί business plan που θα αποτελέσει τη βάση για το master plan.
Υπενθυμίζεται ότι «τρέχει» και διαγωνισμός για την αξιοποίηση, μέσω πώλησης του 50% συν μίας μετοχής, του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου με ισχυρούς επενδυτές (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Celestyal Cruises, η κοινοπραξία ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε. – Beaufort Sea Shipping Corporation – Newsphone Hellas Α.Ε., οι OLYMPIC MARINE S.A. του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου με την Cruise Terminal Investment Limited SARL, η Israel Shipyards Industries Ltd, η Jet Plan Shipping Co Ltd, μέλος του ομίλου Seajets) να ενδιαφέρονται για την υποδομή και την αγορά να αναμένει εξελίξεις στο τέλος Σεπτεμβρίου με το «άνοιγμα» των φακέλων με τις οικονομικές προσφορές
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του Υπερταμείου ενημέρωσε τους συμμετέχοντες ότι πρόκειται να προχωρήσει στην πρόσληψη Συμβούλου Επιχειρηματικής και Στρατηγικής Ανάπτυξης που θα ετοιμάσει business plan για το σύνολο των λιμένων και μαρίνων που ανήκουν στο χαρτοφυλάκιο του αλλά και την καταγραφή των δυνητικών σημείων ανάπτυξης νέων υποδομών, καθότι σε πρόσφατη μελέτη της ICAP, αναδείχθηκε ότι η Ελλάδα χρειάζεται 3.000 νέες θέσεις ελλιμενισμού σκαφών προκειμένου να εξυπηρετηθεί η διαρκώς αυξανόμενη ζήτηση.
Για τα 22 περιφερειακά αεροδρόμια έχουν ολοκληρωθεί οι τεχνικές και οικονομικές μελέτες και αναμένονται το επόμενο διάστημα οι αποφάσεις για το μοντέλο αξιοποίησης, με τον διαγωνισμό, όπως έχουμε αναφέρει, μάλλον να αναμένεται για το 2026.
Ειδική αναφορά έγινε στον ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν τα κέντρα logistics στην ανάπτυξη της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες από το Υπερταμείο για τη δημιουργία δύο νέων κέντρων logistics στη Φυλή και στον πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν έως το τέλος του έτους, με ισχυρούς διεκδικητές από τον τομέα των logistics, των μεταφορών, των κατασκευών, της ανάπτυξης ακινήτων κ.α..
Τα στελέχη του Υπερταμείου επισήμαναν την ανάγκη να ενταχθούν νέα έργα υποδομών στο χαρτοφυλάκιο του τα οποία θα προσελκύσουν το ενδιαφέρον της επενδυτικής κοινότητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν τα έργα για τη διαχείριση υδατικών πόρων για τα οποία είναι ανάγκη να διατεθεί χρηματοδότηση, δεδομένων των σοβαρών προβλημάτων λειψυδρίας που αντιμετωπίζει η χώρα λόγω της κλιματικής κρίσης. Στο πεδίο αυτό, το Υπερταμείο μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην ωρίμανση και δημοπράτηση των παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν, λόγω της σημαντικής εμπειρίας που διαθέτει.















