Η αστική μεταφορά εμπορευμάτων στην Θεσσαλονίκη δημιουργεί το 20%-25% της συμφόρησης που παρατηρείται στο δίκτυο της πόλης, ενώ ευθύνεται για το 12% των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, επισήμανε η αναπληρώτρια διευθύντρια του Ινστιτούτου Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΙΜΕΤ/ΕΚΕΤΑ), Δρ. Γεωργία Αϋφαντοπούλου, προσθέτοντας ότι καθημερινά εισέρχονται στον δήμο 1.100 φορτηγά, εκ των οποίων τα 800 κάτω των 3,5 τόνων και τα 300 είναι βαρέα οχήματα κάτω των οκτώ τόνων, με το ποσοστό πλήρωσης των οχημάτων να είναι στο 60%-80%. Αυτά, επισήμανε η ίδια μιλώντας από το βήμα του συνεδρίου που διοργανώθηκε στο πλαίσιο της 1ης Logistics & Transports Thessaloniki EXPO, της έκθεσης που διοργανώνεται ταυτόχρονα με την Freskon στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης ως και τις 13/4.

Εξηγώντας τι σημαίνει αστικές εμπορευματικές μεταφορές στο δήμο Θεσσαλονίκης, τόνισε χαρακτηριστικά ότι σημαίνει «μεγάλοι στόλοι οχημάτων κινούνται σε ένα κυκλοφοριακά συμφορημένο δίκτυο, χωρίς υποδομές με σημαντικές επιπτώσεις».

Διευκρίνισε δε, ότι με βάση του έρευνα του ινστιτούτου που είναι σε εξέλιξη, οι ιδιόκτητοι στόλοι των Supermarkets διακινούν στον δήμο Θεσσαλονίκης τουλάχιστον 650 τόνους εμπορευμάτων ημερησίως και οι προμηθευτές τους άλλους περίπου 240 τόνους, οι 3PLs διακινούν περίπου 1300 τόνους ημερησίως, οι Courier περίπου 24 τόνους ημερησίως και οι φαρμακαποθήκες τροφοδοτούν την πόλη με τέσσερις τόνους ημερησίως. Πρόσθεσε δε ότι σε αυτά πρέπει να προστεθούν οι -μεταξύ άλλων-service trips, πολυδιανομείς, διανομές φορτο-ταξι και τα ευπαθή & φρέσκα προϊόντα. Οι κύριοι κλάδοι που συμμετέχουν βάσει του όγκου εξυπηρέτησης από τις επιχειρήσεις Logistics είναι τα Super Markets με ποσοστό 28,3%, η λιανική με 23,2%, HORECA 20,7%, ένδυση και υπόδηση 8,8%, φαρμακευτικά με 7,2 % και ποσοστό 11,8% αφορά σε άλλες υπηρεσίες που δεν διευκρινίζονται.

«Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται μία μόνιμη πλατφόρμα για τα city logistcs, στην οποία θα συνδέονται όλοι οι φορείς της πόλης και επιχειρήσεις. Τα city logistics, είναι ανύπαρκτα στους Δήμους, έλλειψη που θα πρέπει να αντιμετωπισθεί σε επίπεδο ανθρωπίνου δυναμικό», τόνισε η ίδια και είπε ότι με τη λήψη μέτρων που θα κινούνται σε πέντε άξονες τα πράγματα μπορούν να βελτιωθούν σημαντικά. Για την εξεύρεση λύσεων στις αστικές μεταφορές, τόνισε ότι απαιτείται συνεργασία δημοσίου και ιδιωτών, Δήμων και επιχειρήσεων.