Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τη θέση του ότι η αγορά των logistics στη χώρα μας μπορεί να «τρέξει» με ακόμη πιο γρήγορο ρυθμό, υπό την προϋπόθεση ότι θα αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο που τη διέπει, θα δημιουργηθούν πάρκα εφοδιαστικής αλυσίδας, θα εκσυγχρονιστεί ο σιδηρόδρομος και θα καταρτιστούν/εκπαιδευτούν οι εργαζόμενοι σε αυτήν, διατύπωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Redeplan, Μανώλης Μπάλτας, επιστημονικός σύμβουλος στην Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας (ΚΕΕΕ), μιλώντας σε συνέδριο για την εφοδιαστική αλυσίδα, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 1ης εκθέσης Logistics & Transports Thessaloniki Expo που γίνεται στη ΔΕΘ. Η νέα έκθεση με διοργανωτή την εταιρεία OMIND CREATIVES, στρατηγικό πλέον συνεργάτη της ΔΕΘ-Ηelexpo, διοργανώνεται ταυτόχρονα με το Διεθνές Εμπορικό Γεγονός για τα Φρέσκα Φρούτα και Λαχανικά «Freskon» και θα διαρκέσουν και οι δύο μέχρι το Σάββατο 13/4.

Κατά τον ίδιο, για να «φορτσάρει» η αγορά των Logistics στη χώρα μας, θα πρέπει να ανοίξει η συζήτηση για πράσινη εφοδιαστική αλυσίδα, ώστε ο κλάδος να καταστεί ακόμη πιο ανταγωνιστικός, ενώ έκανε λόγο και για τη δημιουργία εθνικού παρατηρητηρίου – πρωτοβουλία που ήδη ‘τρέχει’ από το υπουργείο Μεταφορών, και χρειάζεται να αγκαλιαστεί περισσότερο από την ιδιωτική αγορά.

Στις επενδύσεις που έχει υλοποιήσει ο ΟΛΘ από το 2018, όποτε ιδιωτικοποιήθηκε, μέχρι και σήμερα, ύψους 67 εκατ. ευρώ αναφέρθηκε από την πλευρά του το μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Ειρήνη Χάδιαρη υπογραμμίζοντας τη συμβολή της ολοκλήρωσης της αναβάθμισης του 6ου προβλήτα. Τονίζεται ότι με βάση σχετική μελέτη, η ολοκλήρωση του 6ου προβλήτα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, θα δημιουργήσει ετήσια έσοδα άνω των 230 εκατ. ευρώ σε όλο οικοσύστημα του λιμένα, ενώ θα ενισχύσει την ίδια στιγμή και τα έσοδα του δημοσίου από άμεσους και έμμεσους φόρους, σε πάνω από 35 εκατ. ευρώ ανά έτος.

Στην ελλειμματική σύνδεση των λιμανιών με το σιδηρόδρομο, αναφέρθηκε ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, Σωκράτης Αναγνώστου τονίζοντας πως τα λιμάνια πρέπει να είναι πράσινα. Να σημειωθεί ότι το λιμάνι του Βόλου είναι ένα από τα λίγα στη χώρα μας που πραγματικά μπορούν να δηλώσουν ότι είναι πράσινα λιμάνια, αξιοποιώντας μεταξύ άλλων φωτοβολταϊκά και net metering.

Για τη συμβολή των υποδομών στο διαμετακομιστικό εμπόριο, μίλησε ο επιστημονικός συνεργάτης του Συνδέσμου Βιομηχανιών Ελλάδας (ΣΒΕ), Αντώνης Καμάρας, ενώ από την πλευρά του ο γενικός γραμματέας του Συνδέσμου Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ, Γιώργος Ζαγκλιβερινός, υπογράμμισε πως τα σύγχρονα logistics συμβάλλουν στην ανάπτυξη των εξαγωγών.

Τον καθοριστικό ρόλο του σιδηροδρόμου στην ανάπτυξη του διαμετακομιστικού εμπορίου λειτουργώντας συνδυαστικά, υπογράμμισε ο εκ μέρους της VTG Rail Logistics Hellas, ο κ. Παναγιώτης Χριστέλης, ο οποίος περιέγραψε στο κοινό τις δυνατότητες που υπάρχουν για την ανάπτυξη του εμπορίου από την Θεσσαλονίκη και προς τα Βαλκάνια, αξιοποιώντας τις δυνατότητες του λιμένα, σε συνδυασμό με το τρένο και την οδική μεταφορά για το τελευταίο μίλι.

 

Αύξηση 15% το 2023 για τα παραστατικά διαμετακόμισης

 

Στις 110.000 έφθασαν τα παραστατικά διαμετακόμισης που κατατέθηκαν στα τελωνεία της Ελλάδας το 2023, περισσότερα κατά 15% έναντι του 2022, ενώ η αξία των εγγυητικών την περασμένη χρονιά άγγιξαν το 1,5 δισ. ευρώ, όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ και κατέθεσε στο συνέδριο ο CEO της Cargo 360°, Μιχάλης Γαλιατσάτος.

Αιχμή του δόρατος του διαμετακομιστικού εμπορίου, είναι όπως τόνισε τα ενδύματα και τα υποδήματα, καθώς και τα εμπορεύματα που έχουν σχέση με την τεχνολογία.

Όλα τα προαναφερόμενα στοιχεία, υπογραμμίζουν όπως είπε τη δυναμική του διαμετακομιστικού εμπορίου και τον πρωταγωνιστικό ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει η Θεσσαλονίκη.

Λέγοντας ότι υπάρχει το νομικό πλαίσιο από το 2018 για τη δημιουργία ελεύθερων ζωνών στα λιμάνια (στις οποίες προβλέπεται η δυνατότητα ήπιας παραγωγής, μεταποίησης), ωστόσο, όπως πρόσθεσε χαρακτηριστικά μέχρι σήμερα δεν έχει γίνει κάποια κίνηση προς την κατεύθυνση αυτή.

Στη στρατηγική θέση της Θεσσαλονίκης ως διαμετακομιστικό κέντρο, μίλησε ο managing director της IBLS, Γιάννης Μανώλας, επισημαίνοντας τη σημασία των μεγάλων σύγχρονων αποθηκευτικών χωρών. Σημείωσε δε, ότι η Ελλάδα είναι ουραγός στο κομμάτι της αυτοματοποίησης, ενώ εξήγησε τις προϋποθέσεις ώστε να αναπτυχθούν πραγματικά πράσινες και σύγχρονες αποθήκες.

Για την νέα έκθεση της Logistics and Transports Thessaloniki EXPO που φιλοδοξεί να εξελιχθεί σε θεσμό για την πόλη, μίλησε ο CEO της OMNID CREATIVES και διοργανωτής της, Θ. Δημητριάδης.

Η 1η Logistics & Transports Thessaloniki EXPO, διακρίνεται από έντονα εξωστρεφήχαρακτήρα και βαλκανικό προσανατολισμό, ενώ οι τομείς που καλύπτει περιλαμβάνουν εταιρείες μεταφορών και logistics, λιμάνια και εταιρείες forwarding, σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, εξοπλισμούς αποθήκης, ανυψωτικά μηχανήματα, ράφια και αυτοματισμούς, τεχνολογίες πληροφορικής, καθώς και επαγγελματικά οχήματα.

Η διοργανώτρια εταιρεία ΟMIND CREATIVES, υλοποιεί από το 2007 την έκθεση Εφοδιαστική Αλυσίδα & Logistics στην Αθήνα, ενώ εκδίδει το περιοδικό Supply Chain & Logistics.