Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γιώργος Παπακωνσταντίνου

Στην τελική ευθεία για την εκκίνηση βασικών εργασιών φαίνεται να εισέρχεται το τμήμα Νεάπολη – Χερσόνησος των 22,5 χλμ., ήτοι το κεντρικό τμήμα του ΒΟΑΚ, μία σύμβαση ΣΔΙΤ αξίας 350 εκατ. ευρώ, που θα υλοποιηθεί από το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – INTRAKAT. Προ ημερών μόλις, το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έδωσε την έγκρισή του για την ανάπτυξη δύο εργοταξιακών χώρων για τις ανάγκες κατασκευής του τμήματος «Χερσόνησος – Νεάπολη». Η ανάπτυξη των εν λόγω χώρων, ως εργοτάξια υποδομής, είναι απαραίτητη προκειμένου να γίνει η εγκατάσταση του απαραίτητου μηχανολογικού εξοπλισμού και των λοιπών υποστηρικτικών μηχανημάτων έργου (π.χ. μονάδα/συγκρότημα παραγωγής σκυροδέματος και ασφαλτομίγματος, μονάδα/διάταξη επεξεργασίας και παραγωγής αδρανών υλικών, συνεργείο, εργαστήριο, γραφεία κ.α.), για την εκτέλεση του έργου.

Ως εκ τούτου, σταδιακά θα αρχίσουν να «παίρνουν μπρος οι μπουλντόζες» δεδομένου ότι η κατασκευή του ΒΟΑΚ δεν χωράει μεγάλες καθυστερήσεις, αν στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θέλουν να προλάβουν τις προθεσμίες του Ταμείου Ανάκαμψης. Η σύμβαση ΣΔΙΤ θα έχει διάρκεια 30 χρόνια και τα τέσσερα εξ αυτών θα αφορούν την περίοδο κατασκευής του έργου (προβλέπονταν 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ, 12 γέφυρες μονού κλάδου 1,7 χλμ., 5 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 6,75 χλμ., 1 cut & cover διπλού κλάδου, 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους). Ο βασικός σχεδιασμός του έργου περιλαμβάνει τις αναγκαίες εργασίες κατασκευής για τη βελτίωση και λειτουργική αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού στο τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, με διαπλάτυνση αυτής (προσθήκη νέου κλάδου) καθώς και νέες χαράξεις (στις περιοχές με μορφολογικές δυσχέρειες), ώστε ακολούθως η οδός να αποκτήσει και να λειτουργήσει με χαρακτηριστικά αυτοκινητόδρομου.

Πρόσφατα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Σταϊκούρας, μιλώντας για τις μεγάλες υποδομές στην Κρήτη, είχε αναφέρει ότι «σε ότι αφορά το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη, έργο ΣΔΙΤ, σύμβασης ύψους περίπου 350 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση και από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, ύψους 90 εκατ. ευρώ, οργανώνονται τα εργοτάξια, συντάσσονται οι οριστικές μελέτες και αναμένονται οι δικαστικές αποφάσεις για τις απαλλοτριώσεις».