Σημαντικά είναι τα οφέλη που αναμένει ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, για την περίοδο 2025 – 2049. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, πρόκειται για ένα έργο χαμηλού ρίσκου και σταθερών αποδόσεων, με ιδιαίτερη ανθεκτικότητα, όπως απέδειξε η απόδοσή του τόσο κατά την οικονομική κρίση όσο και κατά την πρόσφατη πανδημία. Υπό τη διαχείριση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, όπως εκτιμούν, μπορεί να αποφέρει κατά μέσο όρο EBITDA άνω των 300 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Όπως έχει καταγραφεί σε σχετικές εταιρικές παρουσιάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, από το εν λόγω περιουσιακό στοιχείο ο όμιλος αναμένει σωρευτικές εκτιμώμενες διανομές, στην 25ετή σύμβαση, περίπου 3 δισ. ευρώ.

Όπως και προ ημερών σημείωνε ο ισχυρός άνδρας της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Γ. Περιστέρης, μέσα στους επόμενους μήνες αναμένεται να ολοκληρωθεί η διαδικασία, ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη και προσφυγή που έχει καταθέσει ο γαλλικός όμιλος Vinci που ήταν ο δεύτερος πλειοδότης του διαγωνισμού σε κοινοπραξία με τη Mytilineos (με προσφορά 3,1 δις ευρώ).

Το τίμημα των 3,27 δισ. ευρώ προβλέπεται να καταβληθεί εφάπαξ κατά τον χρόνο υπογραφής της σύμβασης παραχώρησης και η χρηματοδότηση του έργου αναμένεται να προέλθει από έναν συνδυασμό ιδίων κεφαλαίων του Ομίλου και τραπεζικού δανεισμού, όπως έχει προβλεφθεί και στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ως αποκλειστικός χρηματοοικονομικός σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. για τη συναλλαγή ενήργησε η Mediobanca S.p.A.. Μάλιστα, την Παρασκευή κυκλοφόρησε στην αγορά η πληροφορία ότι οι διοικήσεις των τεσσάρων συστημικών τραπεζών ενέκριναν κοινοπρακτικό δάνειο 2,7 δισ. ευρώ, μέσω του οποίου οι Alpha, Eurobank, Πειραιώς και Εθνική θα χρηματοδοτήσουν, με 675 εκατ. ευρώ η κάθε μία, την επένδυση του ομίλου για τη νέα σύμβαση παραχώρησης, με τον ίδιο να εισφέρει το υπόλοιπο ποσό με ίδιους πόρους.

Το έργο βρίσκεται ήδη σε λειτουργία, ενώ η βαριά του συντήρηση θα έχει ολοκληρωθεί κατά την ημερομηνία μεταβίβασης στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Τα δεδομένα κυκλοφορίας των τελευταίων 20 χρόνων, σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της σύμβασης παραχώρησης, δείχνουν ότι το συγκεκριμένο έργο μπορεί να ανταπεξέλθει αποτελεσματικά σε δύσκολες καταστάσεις, κατατάσσοντάς το μεταξύ αυτών με το χαμηλότερο ρίσκο. Ταυτόχρονα, οι προοπτικές υλοποίησης των επεκτάσεων του έργου (μέσω άλλων συμβάσεων) επιτρέπουν την προσδοκία αυξημένης κυκλοφορίας και αυξημένων εσόδων. Σε αυτό το πλαίσιο η απόδοση του έργου αναμένεται εντός του εύρους αποδόσεων που παραδοσιακά στοχεύει και επιτυγχάνει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ομοειδή έργα.

Με την προσθήκη της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού το συνολικό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων που διαχειρίζεται ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσεγγίζει τα 1.800 χλμ., συμπεριλαμβανομένου και του έργου της Εγνατίας Οδού, όπου από την πλευρά του παραχωρησιούχου έχουν προσκομιστεί όλα τα απαραίτητα έγγραφα για τη χρηματοδότηση και την υλοποίηση του έργου κι αναμένεται η ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών από την πλευρά της Πολιτείας, αλλά και του ΒΟΑΚ. Το χαρτοφυλάκιο αυτοκινητοδρόμων του ομίλου είναι από τα μεγαλύτερα και «νεαρότερα» χαρτοφυλάκια στην Ευρώπη (με μέση υπολειπόμενη συμβατική χρονική διάρκεια τα 25 έτη), διασφαλίζοντας έναν μακροπρόθεσμο ορίζοντα σημαντικών, προβλέψιμων και επαναλαμβανόμενων αποδόσεων.