Στα Μέσα Μαζικής Μετακίνησης βρίσκεται, σύμφωνα με τον Head of Transport της SALFO η λύση στο κυκλοφοριακό, ενώ παρουσίασε και μία τεχνική λύση που προσφέρει άμεσα αποτελέσματα.

Μιλώντας στο συνέδριο «Green Deal Greece 2023», που διοργάνωσε το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σε συνεργασία με το economix.gr, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, ο κ. Παπαμητρόπουλος ανέφερε ενδεικτικά ότι καθημερινά στον Κηφισό περίπου 100.000 άνθρωποι «χάνουν» μισή ώρα από τη ζωή τους σε κάθε μετακίνηση και αυτό συμβαίνει και στην Αττική Οδό όπου υπάρχει και διόδιο.

Υποστήριξε ότι «η λύση δεν είναι να αυξήσουμε τις υποδομές, δεν είναι να γίνουμε όπως είναι το Ντουμπάι στο οποίο ο κεντρικός αυτοκινητόδρομος είναι το ίδιο με τον Κηφισό έχει 6 και 7 λωρίδες κυκλοφορίας αλλά είναι μποτιλιαρισμένος επίσης κάθε μέρα».

Σύμφωνα με τον ίδιο, η λύση είναι στα μέσα μαζικής μεταφοράς και συγκεκριμένα «πρέπει να επεκτείνουμε τα δίκτυα των μέσων σταθερής τροχιάς, οι επεκτάσεις του μετρό προχωρούν, οι επεκτάσεις του προαστιακού επίσης προχωρούν προς Ραφήνα, προς Λαύριο και πρέπει βεβαίως να φροντίσουμε και τα λεωφορεία, όπου περιμένουμε τα ηλεκτρικά οχήματα με ανανέωση του στόλου και σε πλήθος και σε ποιότητα».

Ταυτόχρονα, ζήτησε να επιβληθεί «επιτέλους» οι ειδικές λωρίδες λεωφορείων να λειτουργούν ως τέτοιες και επίσης να μην είναι στη σημερινή κατάσταση.

Ωστόσο, μέχρι να γίνουν όλα αυτά, «μέχρι το μετρό μας να αποκτήσει περισσότερους σταθμούς, σήμερα έχουμε 66, θα πάμε στους 80, μέχρι τα αντίστοιχα νούμερα που έχουν το Λονδίνο και το Παρίσι, που είναι κοντά στους 300 σταθμούς, έχουμε πολλά χρόνια μπροστά μας όπου πρέπει να φροντίσουμε και την οδική κυκλοφορία».

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στη συνεργασία της SALFO με συνεργάτη από την Αυστραλία για την αξιοποίηση δεδομένων από συνδεδεμένα οχήματα, πρόκειται για όλα τα νέα οχήματα της τελευταίας πενταετίας, και εξαετίας ενδεχομένως, όπου έχουν ενσωματωμένη μια κάρτα SIM και μεταδίδουν στον κατασκευαστή ανά 2 δευτερόλεπτα τις θέσεις μας, την θέση μας στο δίκτυο, την ταχύτητα κίνησης και διάφορα άλλα δεδομένα από την θέση του οχήματος.

«Αυτά τα δεδομένα τα αξιοποιούμε, ανώνυμα φυσικά, για να καταγράψουμε τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη. Μπορούμε, λοιπόν, να ξέρουμε και να χρησιμοποιήσουμε αυτή την γνώση για τον σχεδιασμό και την βελτίωση των δικτύων μας, μπορούμε να ξέρουμε τους κυκλοφοριακούς φόρτους ανά πάσα ώρα της ημέρας, ημέρα της εβδομάδας, ημέρα του χρόνου. Να ξέρουμε τις μέσες ταχύτητες κίνησης και τους χρόνους διαδρομής» εξήγησε και πρόσθεσε ότι μπορεί έτσι να καταγραφεί η ζήτηση για μετακίνηση.

«Έχουμε, λοιπόν, μια άμεση καταγραφή των προβλέψεων και των προορισμών όλων των μετακινήσεων και με βάση αυτή την γνώση πλέον θα μπορούμε να σχεδιάσουμε καλύτερα και τα οδικά δίκτυα καθώς και να βοηθήσουμε και τον σχεδιασμό των μέσων μαζικής μεταφοράς» τόνισε ο κ. Παπαμητρόπουλος.

Εξάλλου, το συγκεκριμένο σύστημα μπορεί να καταγράψει όλα τα περιστατικά που συμβαίνουν στους δρόμους που συνεπάγονται ατυχήματα ή παρ’ ολίγον ατυχήματα, μπορεί να δείξει στον χάρτη, να καταγράψει που έγινε το περιστατικό και τι ακριβώς έγινε στην συγκεκριμένη ημερομηνία και ώρα.

Σύμφωνα με τον κ. Παπμητρόπουλο «όπου αυτά τα περιστατικά πυκνώνουν και επαναλαμβάνονται σημαίνει ότι εκεί υπάρχει πρόβλημα. Πρέπει, λοιπόν, εκεί να επέμβουμε και να κάνουμε βελτιώσεις».

Όπως ανέφερε, κλείνοντας, πρόκειται για ένα εργαλείο «το οποίο πρέπει να αξιοποιήσουμε σαν ελληνική Πολιτεία και σαν τοπική αυτοδιοίκηση ώστε να το χρησιμοποιήσουμε και να βελτιώσουμε τα, τα οδικά μας δίκτυα, σε συνδυασμό βέβαια με όλες τις βελτιώσεις που πρέπει να κάνουμε στα μέσα μαζικής μεταφοράς».