Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Με την ηλεκτροκίνηση να ανεβαίνει συνεχώς η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι ένα θέμα που αναζητά τη λύση του και προβληματίζει αυτούς που έχουν στην κατοχή τους ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ή αυτούς που σκέφτονται να αποκτήσουν. Αν και τα σημεία φόρτισης σήμερα στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, είναι λιγοστά, εντούτοις καθημερινά γίνονται προσπάθειες αύξησης των σημείων για να υπάρξει ομαλή μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Πλέον το καλώδιο έχει γίνει το σύμβολο της αυτοκίνησης. Όμως αυτό το σύμβολο δεν παύει να αποτελεί μια πραγματικότητα που για τον οδηγό είναι μια ενοχλητική διαδικασία. Εδώ και πολλά χρόνια γίνονται προσπάθειες απαλλαγής από το καλώδιο. Ο μόνος τρόπος είναι η επαγωγική φόρτιση. Δηλαδή η φόρτιση του ηλεκτρικού οχήματος χωρίς την χρήση καλωδίων. Για να γίνει αυτό απαιτείται μια προεργασία τόσο από την πλευρά της πηγής ενέργειας όσο και από την πλευρά του τελικού αποδέκτη. Η απόσταση των δύο συσκευών προς το παρόν θα πρέπει να είναι μόλις μερικά εκατοστά, ώστε να μην υπάρχουν απώλειες ηλεκτρικής ενέργειας. Φυσικά το τελευταίο χρονικό διάστημα γίνονται προσπάθειες για να αυξηθεί η απόσταση, χωρίς μεγάλες απώλειες.

Σήμερα οι επιταχυνόμενοι ρυθμοί μεταφοράς ενέργειας είναι χαμηλοί και με μικρή ισχύ και μπορούν να συγκριθούν με τις αντίστοιχες των μικρών ταχυφορτιστών. Όμως τα πράγματα στο μέλλον θα αλλάξουν και θα δούμε επαγωγικές φορτίσεις με μεγαλύτερη ισχύ.

Υπάρχουν δύο ειδών επαγωγικές φορτίσεις. Η στατική και η δυναμική. Η πρώτη αναφέρεται σε πομπό ηλεκτρικής ενέργειας τοποθετημένο σε σταθερό σημείο, συνήθως στο επίπεδο του δρόμου και τον δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου. Για να υπάρξει φόρτιση θα πρέπει το αυτοκίνητο να είναι σταθμευμένο ακριβώς από πάνω και να μείνει ακίνητο όσο διάστημα χρειάζεται για να φορτιστεί. Η δεύτερη περίπτωση αναφέρεται σε αυτοκίνητο το οποίο έχει τον δέκτη στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, αλλά μπορεί να λάβει ηλεκτρική ενέργεια καθώς κινείται πάνω από πολλούς διαδοχικά τοποθετημένους πομπούς στην επιφάνεια του δρόμου. Έτσι με αυτό τον τρόπο μπορεί να φορτιστεί το όχημα κινούμενο, χωρίς αναγκαστικά να σταματήσει. Αυτή η περίπτωση προκαλεί μεγάλο ενδιαφέρον από τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε αυτό τον τομέα, καθώς θέλουν να περάσουν στην επόμενη φάση της φόρτισης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Τα πειράματα και οι δοκιμές είναι πολλές. Σήμερα μπορούν να πετύχουν δυναμική φόρτιση μόνο για μια μικρή απόσταση. Οι υπεύθυνοι της προσπάθειας έχουν καταλάβει ότι πρέπει να υπάρξει πλοκή μεταξύ των δοκιμών υλικών της ασφάλτου με των μαγνητικών υλικών, ώστε να μπορούν να κατασκευαστούν μεγάλες επιφάνειες, άρα να προσφέρουν ηλεκτρική ενέργεια για μεγάλη απόσταση. Κάτι τέτοιο θα έχει απόλυτη εφαρμογή σε πιάτσες ταξί μέχρι και για ορισμένα σημεία των αυτοκινητόδρομων.

Αυτή η μορφή θα δώσει πλήρη ελευθερία στον οδηγό του ηλεκτρικού οχήματος που θα δει να λαμβάνει όλη την απαιτούμενη ενέργεια χωρίς να χρειαστεί να σταματήσει. Θα βοηθήσει κυρίως στους επαγγελματίες οδηγούς, όπως για παράδειγμα τους οδηγούς ταξί, που θα παίρνουν μέρος της ηλεκτρικής ενέργειας στις πιάτσες των ταξί χωρίς να αναγκάζονται να περιμένουν στην σειρά για αρκετή ώρα. Φυσικά η μέθοδος αυτή αναμένεται να έχει εφαρμογή και σε άλλες περιπτώσεις όπου η διαδρομή των οχημάτων θα είναι συγκεκριμένη και προκαθορισμένη, όπως και σε ορισμένα σημεία των αυτοκινητοδρόμων. Αυτό όμως πολύ αργότερα…