Πηγή Εικόνας: Andreas Kontokanis I Flickr

Με ανεβασμένα τα ρολά και με τους καταναλωτές στην πόρτα των εμπορικών   καταστημάτων να σχηματίζουν ουρές κινήθηκε η αγορά , χάρη στην υπηρεσία  click away (παράδοση εκτός) , η οποία δίνει στο λιανεμπόριο καταναλωτικές ..ανάσες, μετά από 42 ημέρες με κατεβασμένα τα ρολά.

Η υπηρεσία  click away ήταν μία ρεαλιστική πρόταση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων έναντι ενός καθολικού lockdown, με τον υπουργό  Άδωνι  Γεωργιάδη να υπερασπίζεται το μέτρο, ως το μοναδικό  που μπορεί να εφαρμοστεί, αφού το επιδημιολογικό φορτίο δεν επέτρεψε το άνοιγμα του λιανεμπορίου που παραμένει σε καραντίνα μέχρι τις 7 Ιανουαρίου 2021.

Το click away έβαλε στην πρίζα τις ταμειακές μηχανές των καταστημάτων και κυρίως τα POS με τα μηχανάκια της Cardlink να φέρνουν εισπράξεις για την εμπορική επιχείρηση που  έβαλε σε εφαρμογή την «Παράδοση  Εκτός.»

Οι έμποροι της Ερμού του πιο εμπορικού δρόμου της πρωτεύουσας είπαν στο economix.gr ότι με το click away βρήκαμε τη χαμένη επικοινωνία μας με τον καταναλωτή που διακόπηκε βιαιως εξαιτίας της πανδημίας και αποκαταστάθηκε εν μέρει με τη νέα υπηρεσία.

Τα ρολά ανέβηκαν την Κυριακή 13  Δεκεμβρίου και μέχρι σήμερα ο επιχειρήσεις και καταναλωτές έμαθαν το νέο τρόπο επικοινωνίας.

 Με το τηλέφωνο οι παραγγελίες

Τα μηνύματα στο 13033 έφεραν τους καταναλωτές  στις πόρτες των καταστημάτων, αφού η παραγγελία είχε δοθεί τηλεφωνικά ή μέσω του eshop για τις  περιπτώσεις που διέθεταν αντίστοιχη ιστοσελίδα.

Τόσο στα περιφερειακά καταστήματα όσο και αυτά του κέντρου, οι παραγγελίες  δόθηκαν  τηλεφωνικά, με τους καταναλωτές πρώτα να κάνουν επίσκεψη στο κατάστημα, βλέποντας τι έχουν οι βιτρίνες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ελάχιστος αριθμός εμπορικών καταστημάτων προσαρμόστηκε στα  νέα δεδομένα. Ειδικά τα καταστήματα με παπούτσια για κάθε σχέδιο είχαν βάλει ευδιάκριτα έναν μοναδικό κωδικό για να ξέρει ο πελάτης πώς να δώσει σωστά την παραγγελία.

Για τα καταστήματα της ένδυσης, η κατάσταση ήταν πιο περίπλοκη, καθώς το click away απαιτούσε ιστοσελίδα, που διέθεταν μόνο οι μεγάλες αλυσίδες.

Έμποροι της Ερμού αξιολόγησαν θετικά το μέτρο, αλλά οι δυνατότητες του δεν ήταν εφικτό να αντικαταστήσουν την κανονικότητα και οι πιο πολλοί έλεγαν ότι ο ημερήσιος τζίρος με το Click away αντιστοιχεί στο 30% και 40% υπό φυσιολογικές  συνθήκες.

Όλοι αναγνώρισαν ότι η «Παράδοση Εκτός» ήταν μια ρεαλιστική λύση που έφερε έσοδα στην επιχείρηση, ενώ στην περίπτωση που θα έμειναν κλειστά, θα χάνονταν ο Χριστουγεννιάτικος τζίρος, που, να σημειωθεί, κινείται ανάμεσα στα 3,5 με 4 δισ. ευρώ.

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθήνας, κ. Σταύρος Καφούνης, θεωρεί εφικτό, την περίοδο των εορτών, να πραγματοποιηθούν συναλλαγές  στα επίπεδα του 30 με 35% σε σχέση με πέρυσι.

Τι… λένε τα μηχανάκια POS;  

Ο τζίρος την περίοδο της δεύτερης  καραντίνας κινήθηκε αρκετά ικανοποιητικά, καθώς τα πρώτα στοιχεία των συναλλαγών εμφανίζουν πτώση από 400 έως 500 εκατ. ευρώ  το φετινό Νοέμβριο σε σχέση με πέρυσι, που κινήθηκε στα επίπεδα των 2,7 δισ. ευρώ. Δηλαδή, μέσα  στο lockdown πραγματοποιήθηκαν συναλλαγές στα επίπεδα των 2,2 δισ. ευρώ από τα  μηχανάκια που δέχονταν χρεωστικές και πιστωτικές κάρτες .

Σε δωδεκάμηνη βάση, το 2019 από τα POS πέρασαν συναλλαγές συνολικής αξίας 36 δισ.  ευρώ, ενώ από τον Ιανουάριο μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου του 2020 η αξία για το σύνολο της αγοράς περιορίστηκε σε 30 δισ ευρώ. Φέτος, διπλασιάστηκε ο αριθμός των συναλλαγών, αλλά μειώθηκε η αξία τους, λόγω των έκτακτων περιοριστικών μέτρων που εφαρμόστηκαν εξαιτίας της πανδημίας. Έμποροι με αρκετές δεκαετίες στην πλάτη δεν αποκλείουν με την άρση των περιοριστικών μέτρων της κυκλοφορίας να δημιουργηθεί ένα καταναλωτικό…μπουμ στην αγορά και να σαρωθεί ότι έχει μείνει στα ράφια των καταστημάτων, αφού σε αρκετά προϊόντα έχουν βάλει προσφορές που φτάνουν το 40%.