Ατμοσφαιρική ρύπανση: Αρνητική ευρωπαϊκή πρωτιά η Αθήνα
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Αρνητική ευρωπαϊκή πρωτιά η Αθήνα

Η μεγάλη χρήση των Ι.Χ. από τους Έλληνες οδηγούς, οι ανησυχίας του για τη χρήση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς λόγω του κορονοϊού και η θετική στάση τους στο ενδεχόμενο αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου συνυπάρχουν σε έρευνα της Nielsen μεταξύ 1.500 οδηγών στη χώρα μας, που έγινε μέσα στον Ιούλιο.

Σύμφωνα με αυτή, ανάμεσα στους Έλληνες που σκόπευαν να αγοράσουν καινούργιο αυτοκίνητο το επόμενο διάστημα, οι 6 στους 10 αναφέρουν ότι αναβάλουν την αγορά τους για περίπου 17 μήνες. Εκτιμάται σε πρώτο βαθμό, η αναβλητική αυτή καταναλωτική στάση για την αγορά καινούργιου αυτοκινήτου να έχει σημαντικό αντίκτυπο για το 2020 στις πωλήσεις λιανικής. Επιπλέον σημειώνεται ο προϋπολογισμός αγοράς καινούργιου αυτοκινήτου να έχει επηρεαστεί αρνητικά κατά 10%.

Μέσα από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι τα κίνητρα που δόθηκαν από την κυβέρνηση για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι γνωστά από την πλειοψηφία των δυνητικών αγοραστών οι οποίοι είναι και θετικά προσκείμενοι να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή.

Παρόλα αυτά, οι καταναλωτές εξακολουθούν να είναι σε ένα βαθμό διστακτικοί αναφέροντας στις ανησυχίες τους την υψηλή τιμή απόκτησης του καινούργιου ηλεκτρικού αυτοκινήτου καθώς και τις τρέχουσες υποδομές της χώρας για την φόρτιση τους.

Αναφορικά με τον τρόπο απόκτησης, το 50% των δυνητικών αγοραστών γνωρίζουν την δυνατότητα απόκτησης μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης και οι μισοί από αυτούς είναι διατεθειμένοι να εξετάσουν την εναλλακτική αυτή. H πρόθεση απόκτησης καινούργιου αυτοκινήτου μέσω ιδιωτικής χρονομίσθωσης γίνεται εντονότερη ανάμεσα σε όσους προτίθονται να αγοράσουν μια πολυτελή μάρκα.

Σχετικά με τα κανάλια πώλησης, το φυσικό κατάστημα των επίσημων εμπόρων παραμένει το κύριο σημείο επαφής στην αγορά του καινούργιου αυτοκινήτου. Το διαδίκτυο και οι επίσημες ιστοσελίδες των μαρκών προτιμούνται για το αρχικό στάδιο της έρευνας αγοράς και της διαμόρφωσης του αυτοκινήτου. Οι δυνητικοί αγοραστές πολυτελών μαρκών είναι περισσότερο πιθανό να χρησιμοποιήσουν υπηρεσίες διαδικτυακού καταστήματος (online dealership) όπως παραγγελία και διευθέτηση των εγγράφων και πληρωμών κατά το στάδιο αυτό.

Τέλος, στην ίδια έρευνα μελετήθηκε η αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και προκύπτει ανάμεσα σε αυτούς που προτίθενται να αγοράσουν μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, το 46% θα το κάνει μέσα από κάποιον ιδιώτη, ενώ το 22% από επίσημο έμπορο της μάρκας του κατασκευαστή.