Περιθώρια για τη διαμόρφωση κέρδους στα ελληνικά διυλιστήρια ενδέχεται να αφήσει η πτώση των τιμών στα καύσιμα. Κι αυτό γιατί η προμήθεια της πρώτης ύλης για τους Έλληνες παίκτες θα γίνεται σε πιο ανταγωνιστική τιμή, με αποτέλεσμα να μεγαλώνει η διαφορά ανάμεσα σε αξία αγοράς και πώλησης.

Στον συνολικό απολογισμό, ωστόσο, το περιθώριο του κέρδους φαίνεται εξαιρετικά περιορισμένο για τα ελληνικά -και όχι μόνο- διυλιστήρια, ακριβώς επειδή η μείωση της ζήτησης σε διεθνές επίπεδο από την κρίση του κορωναϊού ανατρέπει τα όποια περιθώρια ανοίγονται για κέρδος από τη μείωση του κόστους στην προμήθεια των πρώτων υλών.

Το πλήγμα θα αφορά τα έσοδα τόσο από τις εξαγωγές, που το 2019 κυμαίνονταν περί τα 9 δισ. ευρώ με τις εισαγωγές να ανέρχονται στα 14 δισ. ευρώ, όσο και από τον τουρισμό, καθώς πλοία, αεροπλάνα και Ι.Χ. αναμένεται να πραγματοποιήσουν λιγότερα δρομολόγια από τα ετήσια προγραμματισμένα το φετινό καλοκαίρι.

Σημειώνεται, ωστόσο, ότι η μείωση των εξαγωγών δύσκολα θα επηρεάσει δραματικά το ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών, ακριβώς επειδή η μεγάλη μείωση στη ζήτηση θα σημαίνει πρακτικά και μείωση στις εισαγωγές.