Νέες καθυστερήσεις αναμένεται να προκύψουν στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για τη γραμμή 4 του μετρό, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας έκανε δεκτές – σύμφωνα με πληροφορίες – τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων των δύο σχημάτων που διεκδικούν το έργο για την αναστολή της διαδικασίας. 


Οι δύο υποψήφιοι (ΑΚΤΩΡ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy και ΑΒΑΞ – Ghella – Alstom Transport) προσέφυγαν στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο τον περασμένο Ιανουάριο μετά την ολοκλήρωση της αξιολόγησης από την Αττικό Μετρό των τεχνικών τους προσφορών. 

Και οι δύο υποστηρίζουν ότι η επιτροπή του διαγωνισμού δεν τήρησε τη νομιμότητα, με το κάθε σχήμα να ζητάει τον αποκλεισμό του άλλου λόγω λαθών και παραλείψεων στους τεχνικούς φακέλους.  

Παράλληλα προχώρησαν και στην κατάθεση αιτήσεων ασφαλιστικών μέτρων, ζητώντας από το ΣτΕ να αναστείλει τη διαγωνιστική διαδικασία μέχρι να εκδικαστεί η κύρια υπόθεση και να εκδοθεί η σχετική απόφαση.  

Σύμφωνα με πληροφορίες, τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εκδοθεί το διατακτικό σκέλος της απόφασης του ΣτΕ επί των ασφαλιστικών μέτρων, ενώ τον επόμενο μήνα θα δημοσιευθεί το σκεπτικό της απόφασης του ανώτατου ακυρωτικού δικαστηρίου. 

Εάν επιβεβαιωθούν οι πληροφορίες για τις αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων των δύο υποψηφίων, η επόμενη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας που αφορά στην υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών θα παγώσει. 

Πηγές της Αττικό Μετρό δηλώνουν άγνοια για την απόφαση επί των ασφαλιστικών μέτρων, ωστόσο τονίζουν ότι η συγκυρία είναι εξαιρετικά κρίσιμη. Και αυτό διότι το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό αποτελεί το μεγαλύτερο δημόσιο έργο των επόμενων δέκα ετών, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό ύψους 1,8 δισ. ευρώ.

Όπως επισημαίνουν το ενδεχόμενο νέων καθυστερήσεων στη δημοπράτηση του έργου θα αποτελέσει σοβαρό πλήγμα για την  κατασκευαστική αγορά και την οικονομία, η οποία δοκιμάζεται σοβαρά από την υγειονομική κρίση του Covid – 19.  

Οι αιτήσεις ασφαλιστικών μέτρων των δύο υποψηφίων συζητήθηκαν στο ΣτΕ στις 16 Μαρτίου υπό αυστηρά μέτρα ασφαλείας λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. 

Είχε προηγηθεί η κατάθεση προδικαστικών προσφυγών από τα δύο σχήματα κατά της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών από την επιτροπή του διαγωνισμού. 

Η επιτροπή έκρινε ότι τηρήθηκε η νομιμότητα κατά τη διάρκεια της διαδικασίας και ότι θα πρέπει να προχωρήσει ο διαγωνισμός με την έναρξη της φάσης των οικονομικών προσφορών. 

Το πρώτο τμήμα της νέας γραμμής 4 του μετρό θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων και 15 υπόγειους σταθμούς. Θα ξεκινά από το Άλσος Βεϊκου και θα καταλήγει στο Γουδή, αναβαθμίζοντας τις μετακινήσεις χιλιάδων πολιτών σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, όπως το Γαλάτσι, η Κυψέλη και τα Εξάρχεια.