Με το μνημόνιο συνεργασίας που υπεγράφη μεταξύ του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, του ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ και της HELLASTRON

Την εβδομάδα που έρχεται θα ανοίξουν οι φάκελοι των προσφορών, από την αρμόδια διεύθυνση του Δήμου Αθηναίων, των ενδιαφερόμενων εταιρειών για την ανάληψη έργου συνολικού ύψους  42 εκατ. ευρώ. Το έργο αφορά μόνο την ασφαλτόστρωση δρόμων της πρωτεύουσας, εκ των οποίων, να σημειωθεί, πολλοί έχουν περισσότερα από 15 χρόνια να επισκευαστούν – και συγκεκριμένα από το 2004, χρονιά πραγματοποίησης των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας.

‘Ενα ακόμη χαρακτηριστικό στοιχείο – καινοτομία, για τα καθ’ υμάς – του διαγωνισμού αυτού είναι ότι η νέα Δημοτική Αρχή και συγκεκριμένα ο νέος Δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης φαίνεται να βάζει τέλος στο φαινόμενο τη μία μέρα να φτιάχνεται ένας δρόμος και την επόμενη μέρα να σκάβεται από μία άλλη υπηρεσία ή εταιρεία για να περάσει π.χ. καλώδια. Στο συγκεκριμένο έργο, σύμφωνα με πηγές του Δήμου, έχουν γίνει όλες οι προεργασίες για να αποτραπούν τέτοια φαινόμενα του παρελθόντος, δηλαδή το …ράβε ξήλωνε! Η Δημοτική Αρχή ήρθε σε επικοινωνία και συνεργασία με 14 τουλάχιστον φορείς για τη αποτροπή ανάλογων φαινομένων στο μέλλον. Η λύση δόθηκε μέσα από τη συνεργασία των φορέων και την ανταλλαγή του προγράμματος έργων που έχουν προγραμματίσει για τα επόμενα χρόνια. Παράδειγμα η ΕΠΑ Αττικής δεν θα λάβει έγκριση για την εκσκαφή δρόμου που μόλις επισκευάστηκε για την τοποθέτηση αγωγού φυσικού αερίου. Αντίστοιχος προγραμματισμός έχει ζητηθεί και από την ΕΥΔΑΠ για τυχόν αντικατάσταση αγωγών λόγω παλαιότητας. Ακόμη οι εταιρείες τηλεπικοινωνιών έχουν δώσει τα δικά τους επενδυτικά σχέδια για την εκσκαφή δρόμων.

Τα έργα ασφαλτόστρωσης θα έχουν ολοκληρωθεί σε τρία χρόνια και περιλαμβάνουν σημαντικό μέρος από το οδικό δίκτυο του Δήμου Αθηναίων. Υπενθυμίζεται ότι ο Δήμος Αθηναίων έτρεξε το δεύτερο μέρος του 2019 ένα πολύ μικρότερο έργο 9 εκ. ευρώ πάλι για ασφαλτοστρώσεις πιο επειγόντων περιστατικών σε δρόμους της πρωτεύουσας. Τα «διδάγματα» αυτού του έργου μάλλον χρησιμοποιούνται για το νέο, πολύ μεγαλύτερο, έργο.

Μέχρι αργά το απόγευμα της Παρασκευής δεν είχε γίνει εφικτό από τις υπηρεσίες να πουν με βεβαιότητα πόσες ήταν οι δεσμευτικές προσφορές. Πάντως πρόκειται για έργο – ανάσα για πολλές κατασκευαστικές εταιρείες καθώς η αξία του έργου είναι αρκετά υψηλή και τέτοιες προκηρύξεις νέων δημοσίων έργων σπανίζουν τα τελευταία χρόνια, λόγω της ελλιπούς προετοιμασίας από την πλευρά της κυβέρνησης και της αλλαγής δημοτικών διοικήσεων.

Η ανακήρυξη, ωστόσο, του μειοδότη για το έργο του Δήμου δεν θα γίνει με βασικό κριτήριο μόνο τη χαμηλότερη προσφορά, καθώς στη συνέχεια θα πρέπει να αιτιολογηθεί το κόστος από την ανάδοχο εταιρεία. Στο ενδεχόμενο η χαμηλή προσφορά να μειώνει την ποιότητα του έργου είναι πιθανόν να αποκλειστεί η εταιρεία με την χαμηλή τιμή και η αρμόδια διεύθυνση για την προκήρυξη του διαγωνισμού να πάει στην επόμενη προσφορά.