ηλεκτρικό Toyota LQ
ηλεκτρικό Toyota LQ

Η Toyota, δημιούργησε το νέο μοντέλο LQ, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για την ανάπτυξη των ηλεκτρικών οχημάτων της ιαπωνικής μάρκας.

Το καινοτομικό αυτοκίνητο που θα εμφανισθεί για πρώτη φορά στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο(25 Οκτωβρίου-4 Νοεμβρίου) θα λανσάρει την αυτοματοποιημένη τεχνολογία οδήγησης Yui, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Το νέο μοντέλο με την εντυπωσιακή εμφάνιση αξιοποιεί την προηγμένη τεχνολογία για να δημιουργήσει έναν «συναισθηματικό δεσμό μεταξύ του αυτοκινήτου και του οδηγού» αναφέρει η εταιρεία.

Πρόκειται για την επόμενη γενιά του Toyota Concept-i, ενός πρωτότυπου μοντέλου, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο 2017 στο Consumer Electronics Show. Είναι εξοπλισμένο με αυτοματοποιημένες δυνατότητες οδήγησης του προγράμματος Yui.

Το νέο ισχυρό διαδραστικό μέσο με τεχνητή νοημοσύνη είναι σχεδιασμένο για να μαθαίνει από τον οδηγό και να προσφέρει μια εξατομικευμένη εμπειρία κινητικότητας.

Φέρει την τεχνολογία αυτοματοποιημένης οδήγησης Level 4, που σημαίνει ότι μπορεί να οδηγηθεί χωρίς να χρειάζεται ο οδηγός να πάρει τον έλεγχο. Η τεχνολογία θα δοκιμασθεί σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας από τον Ιούνιο έως τον Σεπτέμβριο του 2020 στο Τόκιο.

Καινοτομία και στην αναζήτηση της ελεύθερης θέσης για παρκάρισμα. Το αυτοματοποιημένο σύστημα κρατήσεων, που δημιουργήθηκε από κοινού με την Panasonic, εξαλείφει την ανάγκη αναζήτησης χώρων στάθμευσης.

Αυτόματα αναζητά τον ελεύθερο χώρο και κατευθύνει το αυτοκίνητο εκεί.

Βελτιώνει την προσβασιμότητα σε όσους έχουν περιορισμούς στην κινητικότητα, συμπεριλαμβανομένων των ηλικιωμένων, των ατόμων με σωματικές αναπηρίες, των εγκύων γυναικών, των οδηγών με βρέφη και όσων έχουν δυσκολία στάθμευσης.

Νέα τεχνολογία για τα καθίσματα με λειτουργίες εγρήγορσης και χαλάρωσης.

Το προηγμένο σύστημα καθισμάτων της LQ αποτελείται από πολλαπλούς φουσκωτούς αερόσακους ενσωματωμένες στο κάθισμα και από ένα σύστημα κλιματισμού στο κάθισμα που βοηθάει τον οδηγό να είναι ξύπνιος ή χαλαρός ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης.

Όταν το σύστημα αναγνωρίσει ότι ο οδηγός είναι κουρασμένος, φουσκώνει την κύστη του αέρα στην πλάτη του καθίσματος για να στηρίξει μια όρθια θέση στάσης και κατευθύνει τον ψυχρό αέρα από το σύστημα εξαερισμού που βρίσκεται στο κάθισμα.

Όταν οι συνθήκες επιτρέπουν στον οδηγό να χαλαρώσει, όπως στον αυτοματοποιημένο τρόπο οδήγησης, η κύστη αέρα στο πίσω κάθισμα αυξάνεται σταδιακά και συστέλλεται για να διευκολύνει την αναπνοή.