Επίσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μετρό
Επίσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μετρό
Επίσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο ΜετρόΠηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Επίσκεψη της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στο Μετρό

Εγκρίθηκε, κατά πλειοψηφία, από την Επιτροπή ΔΕΚΟ της Βουλής ο διορισμός του Νίκου Ταχιάου και Νίκου Κουρέτα στις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου αντιστοίχως της Αττικό Μετρό ΑΕ.

Ωστόσο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι η στάση των κομμάτων – πέραν της ΝΔ που στήριξε τις προτάσεις του Υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή – δεν ήταν κοινή απέναντι στους δύο υποψηφίους.

Υπέρ της πρότασης του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, για τον διορισμό του Νίκου Ταχιάου τάχθηκαν, όπως ήταν αναμενόμενο, 10 βουλευτές της ΝΔ. Από την πλευρά της αντιπολίτευσης, πέντε βουλευτές από ΣΥΡΙΖΑ και ένας από την Ελληνική Λύση καταψήφισαν και τρεις βουλευτές, από ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25, δήλωσαν «παρών».

Αντίθετα, η υποψηφιότητα του Νίκου Κουρέτα έλαβε 10 θετικούς ψήφους από τη ΝΔ, μία αρνητική από την Ελληνική Λύση και 8 «παρών» από ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25.

Δηλαδή για τον Πρόεδρο του φορέα ο ΣΥΡΙΖΑ ταχθηκε κατά ενώ μετακινήθηκε στο «παρών», που ακολούθησε και το μεγαλύτερο μέρος της αντιπολίτευσης, για τον διευθύνοντα σύμβουλο.

Την παρατήρηση αυτή, παρά το ότι και τα δύο στελέχη έχουν γνωστό γαλάζιο πρόσημο, δικαιολογεί ίσως η αντιπαράθεση που προηγήθηκε στην ακρόασή τους, τόσο για το έργο του Μετρό Θεσσαλονίκης, όσο και για τα ίδια τα πρόσωπα και το κατά πόσον είναι κομματικά στελέχη ή όχι. Πάντως παραμένει το γεγονός ότι η ΣΥΡΙΖΑ επέλεξε να αντιπαρατεθεί μόνο για το ένα πρόσωπο που εντάσσεται διαχρονικά στη «μητσοτακική πτέρυγα» της ΝΔ και όχι για το άλλο πρόσωπο που έχει προσωπικές και πολιτικές αναφορές τόσο στον Αντώνη Σαμαρά όσο και στον νυν υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Και τα δύο στελέχη πάντως έχουν στις πολιτικές τους διαδρομές εντάξεις σε άλλους, πλην ΝΔ, κομματικούς χώρους.

Κριτική Νίκου Φίλη για διορισμό Ταχιάου

Παρουσιάζοντας τους δύο προτεινόμενους για τις θέσεις του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου για τη διοίκηση της Αττικής Μετρό, ο κ. Καραμανλής έκανε λόγο για δύο έμπειρα, τεχνοκρατικά πρόσωπα που προέρχονται από την ελεύθερη αγορά και μπορούν να ανταποκριθούν στις μεγάλες απαιτήσεις και προκλήσεις για να μπουν επιτέλους σε μια σειρά τα έργα, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης εμφανίστηκε επικριτικός για τον διορισμό του κ. Ταχιάου, που όπως είπε, είναι αποτυχημένος πολιτευτής και ως υποψήφιος δήμαρχος και ως υποψήφιος βουλευτής και κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι θέτει επικεφαλής σε νευραλγικούς τομείς, πρόσωπα που απέτυχαν στη πολιτική. «Είναι μια κακή πρακτική, παλαιοκομματική αυτή που δεν πρέπει να αναβιώσει. Να εμφανίζονται οι αποτυχόντες στη πολιτική ως επιτυχόντες στο χώρο της διοίκησης», υποστήριξε ο κ. Φίλης.

«Ο κ. Ταχιάος, πέραν από υποψήφιος βουλευτής και δήμαρχος έχει και ένα σοβαρό βιογραφικό. Να τον αφήσουμε να κάνει το έργο του και να μη κάνουμε αυθαίρετες κρίσεις», σχολίασε ο υπουργός Υποδομών.

«Είμαι περήφανος και για τις επιτυχίες και για τις αποτυχίες μου γιατί αυτές φτιάχνουν την ωριμότητα μας. Το έργο μου θα κριθεί στο μέλλον», απάντησε από την πλευρά του ο κ. Ταχιάος. Κατά τα άλλα ο κ. Ταχιάος έδωσε έμφαση στην ολοκλήρωση των έργων για το Μετρό Θεσσαλονίκης, αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Μια γενιά στη Θεσσαλονίκη υπομένει τις συνέπειες των προβλημάτων που έχουν δημιουργηθεί για το Μετρό της πόλης. Είμαστε εδώ να τα θεραπεύσουμε. Το Δ.Σ πρέπει να συνδράμει στην αποδραματοποίηση του έργου. Να κατευνάσει τις υπερβολικές αντιδράσεις και να επιταχύνει το τελικό αποτέλεσμα προς όφελος των πολιτών».

Από την πλευρά του ο κ. Κουρέτας, υπογράμμισε ότι «το στρατηγικό σχέδιο της εταιρίας για την ανάπτυξη όλων των έργων της Αττικό Μετρό, βασίζεται στη διαφάνεια, στη τήρηση των διαδικασιών με συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και στη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος». Ακόμα, ο κ. Κουρέτας διαβεβαίωσε ότι προχωράνε τα έργα για την επέκταση του Μετρό στο Πειραιά και οι τρεις πρώτοι σταθμοί Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια θα δοθούν σε λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2020 ενώ οι υπόλοιποι τρεις θα παραδοθούν στη συνέχεια.

Τα βιογραφικά των νέων επικεφαλής

Ο Νίκος Ταχιάος έγινε γνωστός στο πανελλήνιο με την στήριξη της ΝΔ στην υποψηφιότητά του για δήμαρχος Θεσσαλονίκης, στην οποία έχασε στον 2ο γύρο από τον Κωνσταντίνο Ζέρβα. Ακολούθως κατήλθε υποψήφιος με τη ΝΔ στις βουλευτικές εκλογές του φετινού Ιουλίου αλλά επίσης δεν κατάφερε να εκλεγεί. Γεννήθηκε στην Θεσσαλονίκη το 1962. Είναι αγρονόμος – τοπογράφος μηχανικός του Α.Π.Θ. και εργάζεται ως ελεύθερος επαγγελματίας. Τα τελευταία πέντε χρόνια παρέχει υπηρεσίες στο έργο κατασκευής του αγωγού φυσικού αερίου TAP, δραστηριοποιούμενος σε όλη τη Βόρειο Ελλάδα. Στα φοιτητικά του χρόνια υπήρξε στέλεχος της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, ενώ από το 1987 μέχρι το 1990 διετέλεσε πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ Θεσσαλονίκης. Από τον Μάρτιο του 2018 είναι αναπληρωτής γραμματέας στρατηγικού σχεδιασμού και επικοινωνίας της Νέας Δημοκρατίας. Θεωρείται διαχρονικά, από τα φοιτητικά του χρόνια, στέλεχος της λεγόμενης «μητσοτακικής πτέρυγας» – από την εποχή ακόμη του Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, ενώ την περίοδο Σαμαρά στη ΝΔ αποχώρησε από το κόμμα και συνέδραμε την Ντόρα Μπακογιάννη ως ηγετικό στέλεχος στη βραχύβια κομματική προσπάθεια της «Δημοκρατικής Συμμαχίας». Επί πέντε συνεχείς τετραετίες, από το 1987 έως και το 2006 οπότε και επέλεξε να αποχωρήσει, εκλεγόταν δημοτικός σύμβουλος Θεσσαλονίκης. Στο διάστημα αυτό υπήρξε αντιπρόεδρος στη Δημοτική Επιχείρηση Πληροφόρησης και Θεάματος (1991-1994), αντιδήμαρχος πολιτισμού (1995-1996) και αντιδήμαρχος αρχιτεκτονικού (2002-2005). Από τον Ιούλιο του 2007 μέχρι και τον Οκτώβριο 2009 υπήρξε Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Αναπτυξιακής Συνεργασίας του Υπουργείου Εξωτερικών. Μεταξύ του 2004 και του 2010 υπήρξε μέλος της Διοικούσας Επιτροπής του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος. Έχοντας επίσης συμμετάσχει για πολλά χρόνια: σε Συμβούλια Χωροταξίας, Οικισμού, Περιβάλλοντος, σε Συμβούλια Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων, στην Εκτελεστική Επιτροπή του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου και Προστασίας Περιβάλλοντος Θεσσαλονίκης, στο Εποπτικό Συμβούλιο του Σώματος Ορκωτών Εκτιμητών έχει αποκτήσει παράλληλα και ευρεία εμπειρία σε θέματα δημόσιας διοίκησης, δημοσίων συμβάσεων, χωρικού σχεδιασμού, περιβάλλοντος, ιδιοκτησίας και αξιών γης. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά, γερμανικά.

Ο Νίκος Κουρέτας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1972. Αποφοίτησε από την Αρχιτεκτονική Σχολή του Πολυτεχνείου το 1995 και το 1997 ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στο σχεδιασμό Δημόσιων Κτιρίων για Ανθρώπους με Ειδικές Ανάγκες (Α.Μ.Ε.Α.). Από το 2004 έως το 2009, ήταν Υποψήφιος Διδάκτωρ στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Εργάστηκε στο γραφείο του Αλέξανδρου Σαμαρά ως Αρχιτέκτων-Μηχανικός από το 1997 μέχρι το 2004. Στη συνέχεια, διετέλεσε Σύμβουλος Διοίκησης της Δημόσιας Επιχείρησης Ανέγερσης Νοσηλευτικών Μονάδων (ΔΕΠΑΝΟΜ). Από το 2007 μέχρι και το 2010 κατείχε τη θέση του Τεχνικού Συμβούλου του Δημάρχου Αθηναίων Νικήτα Κακλαμάνη. Διετέλεσε δημοτικός σύμβουλος Χολαργού την περίοδο 2006-2010, ενώ εξελέγη στην επόμενη περίοδο δημοτικός σύμβουλος στο 7ο διαμέρισμα με τον Νικήτα Κακλαμάνη στον Δήμο της Αθήνας. Την περίοδο Σαμαρά στη ΝΔ έχει διατελέσει μέλος του διαγραμματειακού οργάνου (στο ευαίσθητο κομμάτι της οργάνωσης – κινητοποίησης δηλαδή) ενώ έχει και συνδικαλιστική παρουσία στο ΤΕΕ (όχι πάντα με την επίσημη παράταξη της ΝΔ). Έχει θητεύσει επίσης ως μέλος Δ.Σ. του ΟΑΣΑ, και Αντιπρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. Στο γλάζιο στρατόπεδο θεωρείται στέλεχος στενά συνδεδεμένο με τον Αντώνη Σαμαρά αλλά τα τελευταία χρόνια έχει απογαλακτιστεί και έχει προσωπικές αναφορές στον νυν Υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή. Παράλληλα από το 1999 διατηρεί το προσωπικό του Αρχιτεκτονικό Γραφείο όπου έχει εκπονήσει ιδιωτικές μελέτες πολυτελών κατοικιών, Ξενοδοχείων, Αθλητικών Εγκαταστάσεων, και Κτιρίων Γραφείων – Καταστημάτων και μικτών χρήσεων. Από τις σημαντικές συνεργασίες του ξεχωρίζει αυτή με το γραφείο Michael Graves τα έτη 1999-2000.