Τόρες Βελάτ, CEO της Hive
Τόρες Βελάτ, CEO της Hive
Τόρες Βελάτ, CEO της Hive
Τόρες Βελάτ, CEO της Hive
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στην αγορά της Θεσσαλονίκης εισέρχεται από σήμερα και δεύτερη εταιρεία κοινόχρηστων ηλεκτρικών πατινιών (e-scooters), η Hive, θυγατρική του ομίλου Daimler.

Η Hive, που είναι ήδη παρούσα στην Αθήνα από τον περασμένο Μάρτιο, αποκτά πλέον παρουσία και σε δεύτερη ελληνική πόλη, επιδιώκοντας να εδραιώσει περαιτέρω την παρουσία της και στην ελληνική αγορά.

«Θέλουμε να επενδύσουμε και να αναπτυχθούμε στην Ελλάδα», δηλώνει σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο CEO της Hive παγκοσμίως, Tristán Torres Velat (Τρίσταν Τόρες Βελάτ), ενώ σε ό,τι αφορά την παρουσία της εταιρείας ειδικά στη Θεσσαλονίκη επισημαίνει: «Είμαστε ευτυχείς που βρισκόμαστε στη Θεσσαλονίκη. Γνωρίζουμε ότι είναι μια πόλη με παλμό και γεμάτη ζωή: η πόλη των επιχειρήσεων, της έρευνας και της σπουδαίας ιστορικής κληρονομιάς». Ερωτηθείς πόσα e-scooters θα αριθμεί ο στόλος της εταιρείας στην πόλη απαντά: «Θα είμαστε εδώ για να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες των καταναλωτών. Η πολιτική μας είναι να αντιστοιχίζουμε τη ζήτηση με την προσφορά. Άρα, θα έχουμε πάντα τον απαιτούμενο στόλο για να στηρίξουμε την ανάγκη των κατοίκων, επισκεπτών και τουριστών της Θεσσαλονίκης για μια ασφαλή, καθαρή και γρήγορη λύση κινητικότητας στην πόλη».

Μπορεί στην πλειονότητά τους (75%) οι χρήστες των e-scooters να μην αναπτύσσουν ταχύτητα μεγαλύτερη των 10 χιλιομέτρων, αλλά η αγορά της «μικροκινητικότητας» (micromobility) ή αστικής κινητικότητας «έτρεξε» με πολύ γοργό ρυθμό. Όπως το έθεσε πρόσφατα (Μάιος 2019) η Boston Consulting Group (https://www.bcg.com/en-gr/publications/2019/promise-pitfalls-e-scooter-sharing.aspx) «αν η ανάπτυξη της αγοράς ήταν επιτάχυνση οχήματος, το ταπεινό ηλεκτρικό πατίνι θα ήταν Ferrari. Από τη στιγμή που έκαναν το ντεμπούτο τους, στο τέλος του 2017, από την αμερικανική Bird, τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια χρησιμοποιούνται πλέον σε εκατοντάδες πόλεις παγκοσμίως (…) Περίπου 12 νεοφυείς επιχειρήσεις e-scooters έχουν ήδη προσελκύσει χρηματοδότηση πάνω από 1,5 δισ. δολ. και εκτιμούμε ότι η παγκόσμια αγορά θα προσεγγίσει τα 40 δισ.-50 δισ. δολάρια ώς το 2025».

 «Στην Ελλάδα ήρθαμε για να μείνουμε»

Σε ό,τι αφορά το ύψος των κεφαλαίων που η Hive έχει μέχρι στιγμής επενδύσει στην Ελλάδα, ώστε να βάλει τα πατίνια της στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, ο κ. Βελάτ επισημαίνει: «Μπήκαμε στην ελληνική αγορά τον Μάρτιο κι άρα είναι πολύ πρώιμο να μιλήσουμε για αριθμούς. Όμως, όπως είπαμε ήδη από την πρώτη μέρα, σε αντίθεση με άλλους, ήρθαμε για να μείνουμε. Θέλουμε να επενδύσουμε και να αναπτυχθούμε στην Ελλάδα».

Πόσο αποδοτικό είναι όμως για τις εταιρείες e-scooters να εισέρχονται σε αγορές, όπου ήδη δραστηριοποιείται τουλάχιστον άλλη μία επιχείρηση του είδους, κάτι που σημαίνει ότι ισχυρός ανταγωνισμός προστίθεται στο ήδη υψηλό κόστος συντήρησης ή και αποκατάστασης βανδαλισμών στα πατίνια;

«Η αγορά είναι σκληρή, ανταγωνιστική, αλλά υποσχόμενη. Σε τελική ανάλυση, ο τομέας των e-scooters στην Ελλάδα είναι ενός έτους. Αυτό σημαίνει ότι βλέπουμε ακόμη την ελαστικότητα, τις αδυναμίες και τα δυνατά σημεία της αγοράς. Συνεπώς χρειάζεται να περιμένουμε για να δούμε, χωρίς να παραγνωρίζουμε τα αρχικά αποτελέσματα (της χρήσης τους) στην Ευρώπη και παγκοσμίως» επισημαίνει ο CEO της Hive.