

«Ισχυρό χαρτί» του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας, και όχι μόνο, φαίνεται να αποτελούν οι συμβάσεις Παραχώρησης, με βασικό μοχλό, βέβαια, την Αττική Οδό που ενισχύει το set αποτελεσμάτων και την ορατότητα της εισηγμένης. Το 57% της συνολικής λειτουργικής κερδοφορίας του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εισφέρει ο τομέας των Παραχωρήσεων, με «αιχμή» τη σύμβαση της Αττικής Οδού, όπως προκύπτει και από τα οικονομικά αποτελέσματα της εισηγμένης για το 9μηνο 2025. Πιο συγκεκριμένα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 96,1%, ενώ η λειτουργική κερδοφορία ενισχύθηκε κατά 112,2%, σε συνέχεια της συνεισφοράς νέων έργων (Αττική Οδός) αλλά και της οργανικής κερδοφορίας λόγω αυξημένων κυκλοφοριακών δεδομένων. Παράλληλα, ο τομέας Κατασκευής παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 34,3% και λειτουργικής κερδοφορίας κατά 35,7%. Όσον αφορά το υπογεγραμμένο ανεκτέλεστο στις 30.09.2025, ανήλθε σε 6,8 δισ. ( 4,1 δισ. την 31.12.2024), ενώ τα προς υπογραφή έργα ανέρχονται σε2,4 δισ., με το συνολικό ανεκτέλεστο να διαμορφώνεται σε 9,2 δις.
Ανοδικά μεγέθη
Ειδικότερα, στο 9μηνο 2025 ο όμιλος εμφάνισε αύξηση εσόδων κατά 28,7%, σε 2,875 δις, και λειτουργικής κερδοφορίας (adj. EBITDA) κατά 66,2%, στα 463,9 εκατ., με θετική επίδοση από όλους τους τομείς δραστηριότητας, προσαρμοσμένα Καθαρά Κέρδη 106,6 εκατ., αυξημένα κατά 11%, και κέρδη ανά μετοχή (EPS) 1,06 ευρώ, κατά 112% αύξηση λειτουργικής κερδοφορίας (adj. EBITDA) στον τομέα παραχωρήσεων, στα 267,3 εκατ. αλλά και ισχυρή ρευστότητα με ταμειακά διαθέσιμα 2 δις ευρώ. Με το σχετικό περιθώριο (adj. EBITDA margin) να ανέρχεται σε 16,1% έναντι 12,5%, σε συνέχεια του βελτιωμένου μείγματος πωλήσεων. Τα κέρδη προ φόρων για το Εννεάμηνο του 2025 ανήλθαν σε 133 εκατ. έναντι 124,2 εκατ. την προηγούμενη συγκριτική περίοδο, ως συνέπεια των αυξημένων λειτουργικών κερδών. Τα καθαρά κέρδη των μετόχων, χωρίς την επίδραση μη λειτουργικών αποτελεσμάτων (προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη) διαμορφώθηκαν σε 106,6 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση 11% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
«Πυλώνας» οι Παραχωρήσεις, «δυνατή» η Κατασκευή
Όπως αναφέρει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας που καταγράφεται κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους αναμένεται να είναι διατηρήσιμη, καθώς προέρχεται κατά κύριο λόγο από τον τομέα των παραχωρήσεων με τα έργα να διασφαλίζουν για τον Όμιλο μακροπρόθεσμές και σταθερές ροές εσόδων. Περαιτέρω ενίσχυσή της αναμένεται σταδιακά με τη λειτουργία των επόμενων έργων παραχωρήσεων αλλά και λόγω αυξημένων κυκλοφοριακών όγκων. Όπως σημειώνεται και σε σχετικό IR Report, η έναρξη της παραχώρησης της Αττικής Οδού παρέχει διαρθρωτική ώθηση στα αποτελέσματα και τις ταμειακές ροές, η δε ισχυρή αύξηση της κυκλοφορίας σε όλο το δίκτυο ενισχύουν την απόδοση. Επίσης, η έναρξη της παραχώρησης της Εγνατίας Οδού έχει προγραμματιστεί να πραγματοποιηθεί πριν από το τέλος του έτους, η έναρξη της παραχώρησης της Κρήτης (ΒΟΑΚ) θα πραγματοποιηθεί στις αρχές του 2026, ενώ, όπως και προ ημερών αναφέραμε, η πρόοδος κατασκευής του νέου αεροδρομίου της Κρήτης (Καστελίου) ξεπερνά το 65% με ορίζοντα ολοκλήρωσης των εγκαταστάσεων (από ΤΕΡΝΑ) εντός του 2026. Στην Αττική Οδό οι ημερήσιες διελεύσεις ανέρχονται σε περίπου 280 χιλιάδες κατά μέσο όρο.
Στις παραχωρήσεις καταγράφηκε σημαντική αύξηση τόσο σε επίπεδο εσόδων όσο και λειτουργικής κερδοφορίας, διαμορφώνοντας πλέον μία νέα «βάση» για τα οικονομικά μεγέθη του τομέα. Η επίδοση αυτή οφείλεται, αφενός, στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε ολόκληρο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου και, αφετέρου, στη συμβολή του νέου έργου παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού, το οποίο συνεισέφερε στο εννεάμηνο 133,7 εκατ. σε επίπεδο adj. EBITDA. Αναφορικά με την κυκλοφορία οχημάτων, κατά το Εννεάμηνο του 2025, αυτή αυξήθηκε κατά 4,6% στην Αττική Οδό, κατά 3,6% στη Νέα Οδό, κατά 16,5% στην Κεντρική Οδό (λόγω και της παράδοσης νέων τμημάτων) και κατά 4,6% στην Ολυμπία Οδό.
Η δραστηριότητα στον κατασκευαστικό τομέα κινήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς επιταχύνθηκε η υλοποίηση έργων που βρίσκονταν υπό κατασκευή και ξεκίνησε η κατασκευή νέων έργων. Επίσης, τα περιθώρια κέρδους συνέχισαν να κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, ως αποτέλεσμα του μείγματος των έργων αλλά και της εκτελεστικής ικανότητας και προσήλωσης του Ομίλου. Ποσοστό περίπου 75% του υπογεγραμμένου ανεκτέλεστου αντιστοιχεί σε έργα ιδίων επενδύσεων του Ομίλου (50%) και ιδιωτικών επενδύσεων τρίτων (25%), διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα ποιοτικό και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκιο. Το ύψος του ανεκτέλεστου προσφέρει σημαντική ορατότητα όσον αφορά την κατασκευαστική δραστηριότητα του Ομίλου, δεδομένης της ικανότητας του να διαχειρίζεται επιτυχώς τα τρέχοντα επίπεδα ανεκτέλεστου. Ο τομέας Κατασκευών εισέφερε έσοδα 1,192 δις (από 887,6 εκατ. στο 9μηνο 2024), λειτουργική κερδοφορία (adj. EBITDA) 123,4 εκατ. (90,9 εκατ. το 9μηνο 2024), το adj. EBITDA margin ανήλθε σε 10,4%.
Ο τομέας Ενέργειας
Στον τομέα της προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, η ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ κατέγραψε χαμηλότερους όγκους πωλήσεων έναντι της αντίστοιχης περιόδου του 2024, λόγω χαμηλότερων πωλήσεων σε βιομηχανικούς και εμπορικούς πελάτες, με τα έσοδα ωστόσο να αυξάνονται εξαιτίας των υψηλότερων τιμών στη χονδρεμπορική αγορά. Αξίζει να σημειωθεί ότι, ήδη από το τέλος του τρίτου τριμήνου, υπάρχει μια αναστροφή της τάσης με αύξηση του αριθμού των οικιακών καταναλωτών. Στον τομέα της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, εντός του 2025 ξεκίνησε η δοκιμαστική λειτουργία της νέας μονάδας φυσικού αερίου συνδυασμένου κύκλου στην Κομοτηνής, η οποία πλέον συμβάλλει θετικά στην κερδοφορία του Ομίλου. Παράλληλα η παραγωγή από την μονάδα ΗΡΩΝ ανήλθε σε 1,2TWh, αναδεικνύοντας τη δυνατότητα της να παραμείνει ανταγωνιστική στο τρέχον περιβάλλον της αγοράς. Υπενθυμίζεται ότι στο Α’ Εξάμηνο του 2025 εγκαταστάθηκε και τέθηκε σε λειτουργία, για λογαριασμό της ΔΕΗ, σταθμός παραγωγής ηλεκτρισμού στην Κρήτη (Ήρων Ι), στο πλαίσιο της σχετικής συμφωνίας. Κατόπιν αυτού αναγνωρίστηκε το αποτέλεσμα της συναλλαγής, το οποίο συνεισέφερε στη λειτουργική κερδοφορία του τομέα.
Η χρηματοοικονομική εικόνα
Ο καθαρός δανεισμός με αναγωγή (Προσαρμοσμένο Καθαρό Χρέος της Μητρικής εταιρείας) διαμορφώθηκε σε 145 εκατ., έναντι 153 εκατ. την 31.12.2024. Το Συνολικό Προσαρμοσμένο Καθαρό Χρέος του Ομίλου (περιλαμβανομένων και των συμβάσεων project finance – δανεισμός χωρίς αναγωγή) ανήλθε σε 3,107 δις., έναντι 3,258 δις. την 31.12.2024. Τα Συνολικά Ταμειακά Διαθέσιμα του Ομίλου (εξαιρουμένων των δεσμευμένων καταθέσεων ύψους 58 εκατ.) διαμορφώθηκαν σε 1,971 δις., εκ των οποίων 1,222 δις. σε επίπεδο Μητρικής Εταιρείας.















