Πηγή Εικόνας: απε - μπε
Γιώργος Παπακωνσταντίνου

 

Νέα επεισόδια φαίνεται να έρχονται στο σίριαλ της υλοποίησης ενός σημαντικού έργου που έχει παρουσιάσει σημαντικές καθυστερήσεις, κατά βάση λόγω ελλιπούς σχεδιασμού, προβλημάτων σε μελέτες κ.α. από πλευράς δημοσίου.

Ο λόγος γίνεται για το έργο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΤΕΤΡΑΠΛΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΑΔΡΟΜΟΥ ΣΤΟ ΤΜΗΜΑ ΕΞΟΔΟΣ Σ.Σ. ΑΘΗΝΩΝ (Σ.Σ.Α.) – ΤΡΕΙΣ ΓΕΦΥΡΕΣ ΜΕ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΣΕΠΟΛΙΩΝ» και των συμπληρωματικών συμβάσεως αυτής, ή αλλιώς την περίφημη Υπογειοποίηση Σεπολίων. Ο φορέας «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας» και η ανάδοχος κοινοπραξία «AKTOR (τότε ως ΙΝΤΡΑΚΑΤ) – ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΑ ΕΡΓΑ» ετοιμάζονται να προσφύγουν σε διαιτησία με στόχο να επιλύσουν τις μεταξύ τους διαφορές, κατά βάση οικονομικές (ή όποιας άλλης φύσης).

Η σύμβαση αφορά στην υπογειοποίηση 1,91 χιλιομέτρων γραμμής από τον Σταθμό Λαρίσης μέχρι τις Τρεις Γέφυρες, μέσω δίδυμης σήραγγας, δημιουργώντας τετραπλό σιδηροδρομικό διάδρομο συνολικού μήκους 2,36 χλμ.. Ο ανατολικός διάδρομος θα εξυπηρετεί την κίνηση των προαστιακών συρμών, ενώ ο δυτικός των υπεραστικών.

Το έργο, που σχεδιάστηκε το 2018 και ξεκίνησε μετ’ εμποδίων το 2019, επρόκειτο να ολοκληρωθεί σε 52 μήνες, δηλαδή έως τους πρώτους μήνες του 2023. Ωστόσο, μέχρι και το 2022 είχε υλοποιηθεί μόλις το 14% του έργου, ακόμη και τώρα ο ρυθμός προόδου παραμένει χαμηλός, ενώ, θεωρητικά, η νέα επίσημη ημερομηνία ολοκλήρωσης είναι ο Φεβρουάριος του 2028.

Με αποτέλεσμα να παραμένει διχοτομημένη η ευρύτερη περιοχή των Σεπολίων. Ενα μεγάλο πρόβλημα είναι οι ισόπεδες διαβάσεις στον αστικό ιστό, όπου σημειώνονται ατυχήματα και δυστυχήματα με οχήματα και πεζούς.

Ειδικότερα, η σύμβαση του έργου, ύψους 66,58 εκατ. ευρώ, υπεγράφη τον Νοέμβριο του 2018 με την κοινοπραξία ΙΝΤΡΑΚΑΤ – Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, που προσέφερε έκπτωση 45,71%. Λίγους μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης, δόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ η πρώτη παράταση, με ευθύνη του δημοσίου, για την ολοκλήρωση του έργου ως τις 14/11/2023. Να σημειωθεί ότι έχουν υπογραφεί δύο συμπληρωματικές συμβάσεις που αύξησαν το κόστος κατά 32,86 εκατ. ευρώ (ύψους 23,86 εκατ. στα τέλη 2021 και 9 εκατ. το 2023), και με την πρόοδο του έργου να είναι μικρή, αφού δεν έχει παραδοθεί καν ο πρώτος κλάδος της σήραγγας. Η 2η συμπληρωματική σύμβαση, χρειάστηκε για την κάλυψη του επιπλέον κόστους αποκατάστασης του αγωγού της ΕΥΔΑΠ που βρέθηκε να επηρεάζει.