
Πηγή Εικόνας: ΤΑΙΠΕΔΈνα σημαντικό βήμα προς την υλοποίηση της Μαρίνας Μεγάλων Σκαφών (Mega Yacht) στην Κέρκυρα πραγματοποιείται με την κύρωση από τη Βουλή της 40ετούς σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του Δημοσίου και της Lamda Development, που ανοίγει τον δρόμο για την κατασκευή και ανάπτυξη του έργου.
Η συμφωνία, η οποία προέκυψε έπειτα από διαγωνιστική διαδικασία που ολοκληρώθηκε πριν από έναν χρόνο, προβλέπει επένδυση περίπου 50 εκατ. ευρώ από τη θυγατρική της Lamda για την κατασκευή και διαμόρφωση της μαρίνας, ενώ η συνολική αξία του τιμήματος που θα αποδοθεί στο Δημόσιο σε βάθος 40ετίας φτάνει τα 89 εκατ. ευρώ.
Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία μαρίνας υψηλών προδιαγραφών με 410 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μήκους έως 140 μέτρων, καθώς και χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ. με αναπτύξεις εμπορικών καταστημάτων, χώρων εστίασης, ξενοδοχειακών και γραφειακών εγκαταστάσεων, εκτεταμένους χώρους πρασίνου και πεζοδρόμων, αθλητικές υποδομές, χώρους στάθμευσης και ζώνη συντήρησης σκαφών.
Η νέα μαρίνα θα αναπτυχθεί εντός του Λιμένα Κέρκυρας, δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας και σε άμεση γειτνίαση με τον Σταθμό Επιβατών.
Η επένδυση τοποθετεί τη Lamda Development στο κέντρο της ραγδαία αναπτυσσόμενης αγοράς θαλάσσιου τουρισμού του Ιονίου και της Αδριατικής, περιοχές που τα τελευταία χρόνια γνωρίζουν σημαντική άνοδο στην επισκεψιμότητα επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής. Με τη Μαρίνα Κέρκυρας, ο Όμιλος ενισχύει περαιτέρω το χαρτοφυλάκιό του στον τομέα των μαρίνων, προσθέτοντας μια ακόμη στρατηγική τοποθεσία δίπλα σε εκείνες του Φλοίσβου και του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό, που αποτελούν σήμερα σημεία αναφοράς στην Αθηναϊκή Ριβιέρα.
Στη Βουλή έχει ήδη κατατεθεί το νομοσχέδιο κύρωσης της από 30 Οκτωβρίου 2024 Σύμβασης Υποπαραχώρησης, το οποίο αναμένεται να ψηφιστεί εντός της επόμενης εβδομάδας. Η σύμβαση υπογράφεται μεταξύ του Δημοσίου, του Υπερταμείου (ΤΑΙΠΕΔ), του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας, της Lamda Corfu Marina και της Lamda Marinas, και αφορά το δικαίωμα κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Τουριστικού Λιμένα Μεγάλων Σκαφών Κέρκυρας.
Με την κύρωση του νομοσχεδίου, ξεκινούν ουσιαστικά οι διαδικασίες υλοποίησης του έργου, που στοχεύει στη συνολική αναβάθμιση των υποδομών του λιμένα και στη βελτίωση της ποιότητας και δυναμικότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τα μεγάλα σκάφη αναψυχής.
Η διάρκεια της υποπαραχώρησης ορίζεται σε 40 έτη, χωρίς δυνατότητα σιωπηρής παράτασης ή ανανέωσης. Η σύμβαση προσδιορίζει επίσης το αντικείμενο της παραχώρησης, δηλαδή την αποκλειστική ανάθεση στη Lamda του δικαιώματος κατασκευής, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της μαρίνας, καθώς και της παροχής υπηρεσιών, είσπραξης τελών και κάθε σχετικής επιχειρηματικής δραστηριότητας εντός της χωροθετημένης περιοχής.
Παράλληλα, η Lamda αναλαμβάνει την υποχρέωση να καταβάλει στο Δημόσιο εφάπαξ αμοιβή 9,7 εκατ. ευρώ πριν από την οριστική παράδοση της μαρίνας, καθώς και Μεταβλητή Ετήσια Αμοιβή καθ’ όλη τη διάρκεια της υποπαραχώρησης, που ανέρχεται συνολικά σε 79,322 εκατ. ευρώ. Το Δημόσιο διατηρεί το δικαίωμα ελέγχου των λογιστικών βιβλίων της εταιρείας, με δική του δαπάνη.















