Με ανεβασμένες στροφές προχωρούν από την ΤΕΡΝΑ οι εργασίες κατασκευής στο βόρειο τμήμα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας, γνωστού και ως Ε 65, με τον ρυθμό προόδου να «γράφει» πλέον άνω του 86%. Υπενθυμίζεται ότι στόχο της κοινοπραξίας (Κεντρική Οδός, όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) είναι να ολοκληρώσει το τελευταίο «κομμάτι» των περίπου 45 – 46 χλμ. σε λίγους μήνες από τώρα, έως το τέλος του πρώτου 6μήνου 2026, όπως προκύπτει και από πλευράς του υπουργείου Υποδομών, δια στόματος Χρ. Δήμα. Η υπέρβαση μάλιστα του οροσήμου του 86,2%, με τη «βούλα» Ανεξάρτητου Μηχανικού, οδήγησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στην απελευθέρωση της αντίστοιχης (11η) χρηματοδοτικής συμβολής του ύψους άνω των 32 εκατ. ευρώ, όπως προβλέπεται στη σχετική σύμβαση παραχώρησης.

Υπό κατασκευή από την εταιρεία ΤΕΡΝΑ, βρίσκονται τα τελευταία 46 χλμ. του αυτοκινητοδρόμου, στο Βόρειο Τμήμα, που ξεκινούν από τον Α/Κ Καλαμπάκας και θα φθάνουν έως και την Εγνατία Οδό δυτικά των Γρεβενών. Για την κατασκευή τους λειτουργούν (δύο) 2 κεντρικές και (δύο) 2 υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά.

Με την ολοκλήρωσή του το βόρειο τμήμα, θα ενωθεί στον ανισόπεδο κόμβο Τρικάλων με το μεσαίο τμήμα του Ε65 Ξυνιάδα – Τρίκαλα που βρίσκεται σε λειτουργία από το Δεκέμβριο του 2017.

Ολόκληρος ο Ε65 έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ περίπου. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο (2) λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65 τον Απρίλιο του 2024, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητοδρόμου, από Η/Κ με τον αυτοκινητόδρομο Α.Θ.Ε. (206,5 χλμ.) έως και Α/Κ Καλαμπάκας. Σημαντικοί τουριστικοί προορισμοί όπως τα Μετέωρα, η Λίμνη Πλαστήρα, το Καρπενήσι, τα Τρίκαλα είναι πλέον προσβάσιμοι, γρήγορα, εύκολα και με ασφάλεια, ενώ μια νέα αναπτυξιακή δυναμική θα δοθεί στον κορμό της χώρας. Βασική βελτίωση για όλους τους οδηγούς, είναι ότι πλέον παρακάμπτονται οι γνωστές για την επικινδυνότητά τους στροφές στο Δομοκό, ενώ η διάρκεια του ταξιδιού προς Τρίκαλα και Καρδίτσα, έχει μειωθεί περισσότερο από 30 λεπτά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Βόρειου Τμήματος

➢ Συνολικό μήκος: 70,5 χλμ.
➢ 2 Δίδυμες Σήραγγες (στο 176ο χλμ) και μία σήραγγα μονού κλάδου (στο 137ο χλμ)
➢ 2 Τεχνικά Cut & Cover (στο 137ο χλμ. και 138ο χλμ)
➢ 23 Γέφυρες
➢ 14 Άνω & 40 Κάτω Διαβάσεις
➢ 3 αμφίπλευροι Χώροι Στάθμευσης & Ανάπαυσης (Parking & WC)
➢ 89 Κιβωτοειδείς Οχετοί και Διαβάσεις Πανίδας
➢ 6 Ανισόπεδοι Κόμβοι (Βασιλικής, Καλαμπάκας, Γρεβενών, Οξύνειας, Αγιόφυλλου-Καρπερού και Εγνατίας)
➢ 2 Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (Ράξα Τρικάλων, Αγιόφυλλο – Καρπερό)
➢ 1 Μετωπικός Σταθμός Διοδίων και 2 Πλευρικοί Σταθμοί Διοδίων
➢ 2 Κέντρα Ελέγχου & Συντήρησης (Τρικάλων, Αγιόφυλλου – Καρπερού)
➢ 1 Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας & 1 Κέντρο Ελέγχου Σηράγγων