Μείζον θέμα φαίνεται να αποτελεί για την κυβέρνηση, και μάλιστα στο υψηλότατο επίπεδο, η ολοκλήρωση των έργων που συνδέονται και με το Ταμείο Ανάκαμψης, όπως και η επίτευξη ενδιάμεσων οροσήμων που επίσης έχουν σχέση με το εν λόγω χρηματοδοτικό πλαίσιο. Προφανώς, ανάμεσα στα έργα που «καίνε» και τα οποία έχουν μπει ως προτεραιότητα, είναι η αποκατάσταση των οδικών – σιδηροδρομικών ζημιών στη Θεσσαλία (κακοκαιρία Daniel), στον βαθμό που σχετίζονται με το Ταμείο Ανάκαμψης (κυρίως σιδηρόδρομος), όπως, βέβαια, και η επίτευξη οροσήμων και κυρίως η ολοκλήρωση εργασιών σε τμήματα του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης.

Μάλιστα, σε αυτό το μέτωπο, ήδη έχουν καταγραφεί μεγάλες καθυστερήσεις σχεδόν 300 ημερών (για το δημόσιο τμήμα, Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος, αξίας σχεδόν 190 εκατ.) ή και έως 498 ημερών για το ΣΔΙΤ (Χερσόνησος – Νεάπολη, αξίας 350 εκατ.), κι ενώ ήδη υπάρχουν αιτήματα από τους αναδόχους για αποζημιώσεις σχεδόν 145 εκατ. ευρώ συνολικά (για καθυστερήσεις σε απαλλοτριώσεις, παραδόσεις χώρων εργασίας κ.α.). Την ίδια ώρα, χρειάζεται «αγώνας δρόμου» από τις δημόσιες υπηρεσίες ώστε να «κλείσουν εκκρεμότητες» (π.χ. απαλλοτριώσεις κ.α.) και όσον αφορά στη μεγάλη σύμβαση παραχώρησης, κοντά 2 δις ευρώ, με επενδυτή τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (Χανιά – Ηράκλειο), με τη διοίκηση του ομίλου να… ελπίζει σε ουσιαστική έναρξη εργασιών στα τέλη 2025 με αρχές 2026. Όλα αυτά τα έργα χρηματοδοτούνται με πάνω από 420 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης (200 εκατ. μόνο η παραχώρηση), κατά συνέπεια, αν χαθούν κονδύλια θα πρέπει να επιβαρύνουν τον δημόσιο προϋπολογισμό. Ενώ και τα έργα Daniel φτάνουν τα 1,3 δις ευρώ, εκ των οποίων 450 εκατ. τα σιδηροδρομικά.

Στο πλαίσιο αυτό, προ ημερών ο πρωθυπουργός, Κυρ. Μητσοτάκης, ζήτησε την επίσπευση των έργων και την επίτευξη οροσήμων που συνδέονται με το Ταμείο Ανάκαμψης, ώστε να μη χαθούν πόροι του πλαισίου, από τους επικεφαλής και τα υψηλόβαθμα στελέχη των 4 ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων, οι οποίοι φέρονται να δεσμεύθηκαν για την ολοκλήρωση των υποδομών εντός προβλεπόμενου χρόνου. Προχτές, την πόρτα του Μεγάρου Μαξίμου, μετά από σχετικό κάλεσμα του πρωθυπουργού, πέρασαν, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, ο Αλ. Εξάρχου (AKTOR – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις), οι Εμ. Μουστάκας – Χρ. Παναγιωτόπουλος (για λογαριασμό της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ), ο Κ. Μιτζάλης (ΑΒΑΞ) και ο Ντ. Μπενρουμπή (ΜΕΤΚΑ). Η ατζέντα είχε ως βασικό θέμα την προτεραιοποίηση των έργων ώστε να κινηθούν με υψηλότερες στροφές αυτά που συνδέονται με το Ταμείου Ανάκαμψης με την κυβέρνηση να ζητά να «ανέβουν οι στροφές».

Οι κατασκευαστές φέρονται να δεσμεύθηκαν, προφανώς, σε όσα ζήτησε η κυβέρνηση για επιτάχυνση των ρυθμών προόδου για να μη βρεθούμε προ απροόπτου, με τα χρονικά περιθώρια ήδη να στενεύουν. Βέβαια, και αυτοί έβαλαν στην κουβέντα θέματα που πολλές φορές έχουν αναδείξει. Δηλαδή, από την πλευρά του το κράτος να «κλείσει» τις δικές του εκκρεμότητες με απαλλοτριώσεις και παραδώσεις χώρων εργασιών, αρχαιολογίες, μελέτες γραφειοκρατικά και περιβαλλοντικά ζητήματα και άλλα σχετικά. Προφανώς, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρ. Δήμας, που ήταν παρών στη σύσκεψη, και τα υπόλοιπα στελέχη έχουν πολλή δουλειά να κάνουν.