Πηγή Εικόνας: ΤΑΙΠΕΔ

Η εξασφάλιση της δημόσιας συμμετοχής, που υπολογίζεται σε 60 εκατ. ευρώ, μοιάζει να αποτελεί τη βασική εκκρεμότητα λόγω της οποίας έχει «παγώσει» ο διαγωνισμός «Ύδρευση Νήσου Κέρκυρας μέσω ΣΔΙΤ», εκτιμώμενης αξίας 180 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), που έχει χαρακτηριστεί και ως έργο Εθνικού επιπέδου. Αυτό προκύπτει από απάντηση στη Βουλή του υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Ν΄. Ταγαρά, σε ερώτηση του Ανεξάρτητου Βουλευτή Κερκύρας κ. Αλέξανδρου – Χρήστου Αυλωνίτη για το ευρύτερο πρόβλημα ύδρευσης του νησιού.

Σύμφωνα με τον κ. Ταγαρά, «έχει εξελιχθεί μια διαγωνιστική διαδικασία, η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί όμως γιατί υπάρχουν εκκρεμότητες. Η κύρια εκκρεμότητα είναι η εθνική συμμετοχή χρηματοδότηση των 60 εκατομμυρίων που αναφερθήκατε και εσείς, το οποίο σαν χρηματοδότηση αφορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Το θέμα αυτό το χειρίζεται για να βρει διέξοδο το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Δεν πετάω το μπαλάκι, δεν μου αρέσει να πετάω σε κανέναν τίποτα. Λέω, όμως, αυτά που μπορώ να γνωρίζω αυτήν τη στιγμή στην ερώτησή σας.».

Υπενθυμίζεται ότι στο πλαίσιο της διαδικασίας ανάθεσης, κατά την Α’ Φάση (η οποία έχει ολοκληρωθεί) υποβλήθηκαν τρεις (3) Φάκελοι Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος από τους Υποψηφίους: ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ – Τ.Ε. ΧΡ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. και ΕΝΩΣΗ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ Α.Ε. – ΙΝΤΡΑΚΑΤ – ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ. Οι φάκελοι ελέγχθηκαν από την Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού, η οποία, με το από 21-4-2023 Πρακτικό της, εισηγήθηκε την πρόκριση και των τριών Υποψηφίων στην επόμενη Φάση του Διαγωνισμού (Β’ Φάση). Το υπόψη Πρακτικό εγκρίθηκε με την υπ’ αρ. πρωτ. 146290/9-5-2023 Απόφαση Υφυπουργού Υ.ΜΕ.

Κατά τη Β’ Φάση της διαδικασίας ανάθεσης (η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη), οι ανωτέρω τρεις προεπιλεγέντες Υποψήφιοι υπέβαλαν στις 26-9-2023 τους προβλεπόμενους Φακέλους Συμμετοχής σε Διάλογο. Οι Φάκελοι ελέγχθηκαν από την Επιτροπή Διενέργειας Διαγωνισμού και έγιναν δεκτοί. Προκειμένου να προχωρήσει ο διαγωνισμός ΣΔΙΤ, εξετάζεται η εξασφάλιση της χρηματοδοτικής συμβολής του Δημοσίου κατά τη φάση κατασκευής του, η οποία ανέρχεται κατά μέγιστο σε 60 εκατ. ευρώ.

Βέβαια, προφανώς, πέραν του χρηματοδοτικού «κενού», εάν τελικά προχωρήσει ο διαγωνισμός μέχρι τέλους, θα πρέπει να γίνουν και αλλαγές στα σχήματα, λόγω των εξελίξεων στον κλάδο και των εξαγορών που ακολούθησαν.

Για την ιστορία, να αναφέρουμε ότι αντικείμενο του έργου ΣΔΙΤ είναι: • Η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των φραγμάτων Μελισσουδίου, εκτροπής Κυπριανάδων και Καλαμιώτισσας με τα έργα προσαγωγής νερού από τα φράγματα στην κεφαλή των έργων διανομής και τα λοιπά συνοδά τεχνικά έργα. • Η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση των Εγκαταστάσεων Καθαρισμού Νερού (ΕΚΝ) Μελισσουδίου και Καλαμιώτισσας. • Η λειτουργία και συντήρηση της Εγκατάστασης Αποσκλήρυνσης Νερού (ΕΑΝ) Χρυσηίδας. • Η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση εξωτερικών δικτύων συνολικού μήκους περί τα 220 km. • Η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση 4 δεξαμενών (Χωροεπισκόπων, Τρουμπέτας, Στρογγύλης, Νέα Δεξαμενή Μελιτειέων) και τη λειτουργία και συντήρηση της δεξαμενής Ποταμού. • Η κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση 4 αντλιοστασίων (Μελισσούδι Α, Μελισσούδι Δ, Λατομείων, Καλαμιώτισσας), τη λειτουργία και συντήρηση του αντλιοστασίου Ποταμού ΒΠΟ και την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση 4 προωθητικών αντλιοστασίων (boosters). • Η λειτουργία και συντήρηση 3 αντλιοστασίων γεωτρήσεων (Χρυσηίδας, Ραρτούρου, Ζούγρα). • Η εγκατάσταση του συστήματος SCADA για τον έλεγχο και την τηλεδιοίκηση του έργου. • Σχετικά έργα οδοποιίας και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις.