Πηγή Εικόνας: απε - μπε

Μέσα στον Σεπτέμβριο εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία έκδοσης κοινού, 7ετούς διάρκειας, εταιρικού ομολογιακού δανείου από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ύψους έως 500 εκατ. ευρώ, με «βάση» τα 350 εκατ. ευρώ. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αναμένεται να έχει στα «χέρια» της τοπ τελικό ενημερωτικό δελτίο, προς έλεγχο και έγκριση, ενώ λίγες μέρες μετά το «ΟΚ» της Ε.Κ. θα ξεκινήσει η 3 ημερών διάρκειας δημόσια προσφορά στο επενδυτικό κοινό στην Ελλάδα και ακολούθως η εισαγωγή των Ομολογιών προς διαπραγμάτευση στην Κατηγορία Τίτλων Σταθερού Εισοδήματος της Ρυθμιζόμενης Αγοράς του Χρηματιστηρίου Αθηνών. Όπως αναφέραμε, από τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εκτιμούν ότι θα ολοκληρωθεί η διαδικασία πριν το τέλος του μήνα που ήδη «τρέχει».

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα κεφάλαια της ομολογιακής έκδοσης, θα υποστηρίξουν το ευρύ επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου, ενώ μέρος αυτών θα χρησιμοποιηθεί για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενου ομολόγου (έκδοσης 2020) που λήγει το 2027 (500 εκατ. ευρώ).

Χτες, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ γνωστοποίησε την απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της για την έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου, ποσού έως 500.000.000 ευρώ, με ελάχιστο ποσό τα 350.000.000 ευρώ, με διάρκεια επτά (7) έτη. Το χρονοδιάγραμμα της έκδοσης του Ομολογιακού Δανείου και της Δημόσιας Προσφοράς των Ομολογιών θα διαμορφωθεί το προσεχές διάστημα, αναλόγως και των συνθηκών που επικρατούν στις χρηματιστηριακές αγορές.

Ως γνωστόν, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προωθεί μεγάλες επενδύσεις, όπως για παράδειγμα ο ΒΟΑΚ (παραχώρηση Κίσσαμος – Χανιά – Ηράκλειο σχεδόν 2 δις ευρώ), η Εγνατία Οδός (αναμένεται να παραλάβει τη σύμβαση τέλη 2025 – αρχές 2026), το νέο αεροδρόμιο στην Κρήτη (Καστέλι) με ορίζοντα λειτουργίας αρχές 2028, προφανώς το ολοκληρωμένο τουριστικό συγκρότημα με καζίνο στο Ελληνικό – IRC (με HardRock, επένδυση 1,5 δις, είναι ήδη σε εξέλιξη εργασίες) κ.α., ενεργειακές μπίζνες, ενώ έχει αναλάβει πλήθος συμβάσεων παραχώρησης και ΣΔΙΤ (οδικές, φράγματα/αρδευτικά/ύδρευσης, μονάδες αποβλήτων κ.α.).

Παράλληλα, έχει αποκτήσει πλήθος συμβάσεων – συμβολαίων σε δημόσια (π.χ. οδικά, σιδηρόδρομο κ.α.) ή ιδιωτικά έργα (π.χ. το The Ellinikon Mall στο Ελληνικό κ.α.), στον ΔΑΑ κ.α., εκτινάσσοντας το ανεκτέλεστο σε επίπεδα ρεκόρ, άνω των 6 δισ. ευρώ (ποσοστό άνω του 50% του ανεκτέλεστου αντιστοιχεί σε έργα ιδίων επενδύσεων του ομίλου διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα ποιοτικό και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκιο).

Χτες, επίσης, η εισηγμένη ανακοίνωσε και οικονομικά μεγέθη α’ 6μήνου 2025. Υπενθυμίζεται, όπως αναφέρεται σε σχετική ενημέρωση, ότι αξιοσημείωτη ήταν η απόδοση του τομέα Παραχωρήσεων, με τα έσοδα και τη λειτουργική κερδοφορία να κινούνται πλέον σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα (αύξηση κατά 100% και 114% αντίστοιχα), αντιστοιχώντας σε 53% της συνολικής λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου. Παράλληλα, ο τομέας Κατασκευής παρουσίασε αύξηση εσόδων κατά 41% και λειτουργικής κερδοφορίας κατά 49%. Η αύξηση της λειτουργικής κερδοφορίας που καταγράφηκε στο πρώτο εξάμηνο αναμένεται να είναι διατηρήσιμη, καθώς προέρχεται κατά κύριο λόγο από τον τομέα των παραχωρήσεων με τα έργα να διασφαλίζουν για τον Όμιλο μακροπρόθεσμές και σταθερές ροές εσόδων. Περαιτέρω ενίσχυση της αναμένεται σταδιακά με τη λειτουργία των επόμενων έργων παραχωρήσεων, όπως η Εγνατία Οδός, το αεροδρόμιο Καστελίου, τα έργα διαχείρισης υδάτων και απορριμμάτων κ.α.

Μεγάλο ανεκτέλεστο, ισχυρή ορατότητα

Η δραστηριότητα στον κατασκευαστικό τομέα κινήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα, καθώς επιταχύνθηκε η υλοποίηση έργων που βρίσκονταν υπό κατασκευή και νέα έργα ξεκίνησαν να κατασκευάζονται. Επίσης, τα περιθώρια κέρδους συνέχισαν να κινούνται σε ικανοποιητικά επίπεδα, ως αποτέλεσμα του μείγματος των έργων αλλά και της εκτελεστικής ικανότητας και προσήλωσης του Ομίλου. Όσον αφορά το υπογεγραμμένο ανεκτέλεστο στις 30.06.2025, ανήλθε σε 6,3 δισ. (€ 4,1 δισ. την 31.12.2024).

Το ανεκτέλεστο αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω τις επόμενες περιόδους καθώς ο Όμιλος αναμένει την υπογραφή νέων συμβάσεων έργου για τα οποία έχει προκριθεί (είτε ως προσωρινός είτε ως οριστικός ανάδοχος). Αξίζει να σημειωθεί ότι ποσοστό περίπου 50% του υπογεγραμμένου ανεκτέλεστου αντιστοιχεί σε έργα ιδίων επενδύσεων του Ομίλου, διαμορφώνοντας ένα ιδιαίτερα ποιοτικό και χαμηλού ρίσκου χαρτοφυλάκιο.

Παράλληλα, το ύψος του ανεκτέλεστου προσφέρει σημαντική ορατότητα όσον αφορά την κατασκευαστική δραστηριότητα του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Μοχλός ανάπτυξης οι Παραχωρήσεις

Στις παραχωρήσεις καταγράφηκε, όπως αναμενόταν, σημαντική αύξηση σε επίπεδο εσόδων και λειτουργικής κερδοφορίας, διαμορφώνοντας πλέον μία νέα «βάση» για τα οικονομικά μεγέθη του τομέα. Η επίδοση αυτή οφείλεται, αφενός, στην αυξημένη κυκλοφορία οχημάτων σε ολόκληρο το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων του Ομίλου και, αφετέρου, στη συμβολή του νέου έργου παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου της Αττικής Οδού, το οποίο συνεισέφερε για το πρώτο εξάμηνο € 89 εκατ. σε επίπεδο adj. EBITDA. Αναφορικά με την κυκλοφορία οχημάτων, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, αυξήθηκε κατά 4,6% στην Αττική Οδό, κατά 7,5% στη Νέα και Κεντρική Οδό (λόγω και της παράδοσης νέων τμημάτων στην Κεντρική Οδό), και κατά 3,5% στην Ολυμπία Οδό. Πλέον, οι παραχωρήσεις, με το σταθερό και επαναλαμβανόμενο προφίλ εσόδων τους, αποτελούν το βασικό τομέα της λειτουργικής κερδοφορίας του Ομίλου – συμμετοχή που αναμένεται να αυξηθεί περαιτέρω με την έναρξη και των νέων έργων παραχώρησης.