

Αύξηση οικονομικών μεγεθών εμφάνισε η ΜΕΤΚΑ στο πρώτο εξάμηνο του 2025. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε περίπου 212 εκατ. ευρώ, έναντι 82 εκατ. ευρώ στο πρώτο 6μηνο 2024, αυξημένος κατά 159%. Η λειτουργική κερδοφορία έφτασε στα 31 εκατ. ευρώ, έναντι EBITDA 12 εκατ. ευρώ στο α’ 6μηνο 2024, δηλαδή άνοδος 155%.
Στο τέλος του Α’ εξαμήνου 2025 το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των έργων υποδομών ανέρχεται σε 1,1 δισ., ενώ συμπεριλαμβανομένων των έργων που βρίσκονταν σε προχωρημένο στάδιο επικείμενης συμβασιοποίησης, ξεπερνά το 1,4 δισ. ευρώ (στα έργα που εκτελούνται με συμμετοχή σε κοινοπραξίες , αφορά μόνο το ποσοστό της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ). «Οι κλάδοι Υποδομών και Παραχωρήσεων συνεχίζουν να αποδίδουν σύμφωνα με τις προβλέψεις της διοίκησης για κερδοφορία και ανάπτυξη, υπερδιπλασιάζοντας τον κύκλο εργασιών τους στο Α’ Εξάμηνο του 2025 σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2024, με όλα τα έργα να προχωρούν ομαλά και εντός χρονοδιαγράμματος», ανέφερε η μητρική Metlen στο πλαίσιο ανακοίνωσης των μεγεθών του ομίλου για το ίδιο χρονικό διάστημα.
Σύμφωνα με όσα σημειώνονται στην οικονομική έκθεση A’ 6μήνου, «για το B’ εξάμηνο του 2025 προβλέπεται ενίσχυση των μεγεθών της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ με εντατικοποίηση της εκτέλεσης των έργων που βρίσκονται στο ανεκτέλεστο της εταιρείας, έναρξη εργασιών στις συμβάσεις που υπογράφηκαν στο Α’ εξάμηνο του 2025 αλλά και υπογραφή συμβάσεων στις οποίες είναι προσωρινός ανάδοχος. Μεσοπρόθεσμα , οι προοπτικές του κατασκευαστικού κλάδου στην Ελλάδα είναι ιδιαίτερα θετικές, τόσο για τα δημόσια και ιδιωτικά έργα, όσο και για έργα Παραχωρήσεων και Συμπράξεων Δημόσιου & Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στα οποία ο Τομέας Υποδομών (ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και Μ Παραχωρήσεις) ξεκίνησε ήδη να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Αυτή τη στιγμή, βρίσκονται σε διάφορες φάσεις προκήρυξης, πολύ σημαντικά έργα υποδομών, είτε ως αμιγή δημόσια έργα (π.χ. επέκταση γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ Αθήνας, σιδηροδρομικά βορείου Ελλάδος), όσο και ως έργα ΣΔΙΤ (οδικά έργα, κτηριακά έργα), στα οποία η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ τόσο αυτόνομα, όσο και ως κατασκευαστής της συνδεδεμένης με αυτήν Μ Παραχωρήσεις, φιλοδοξεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο, συνεισφέροντας ουσιαστικά αποτελέσματα στην μητρική της».
Στις κυριότερες εξελίξεις του Α’ εξαμήνου του 2025 περιλαμβάνονται τα εξής:
· Τον Απρίλιο του 2025 υπογράφηκε η σύμβαση με το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ για το έργο «Αποκατάσταση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του Σ.Σ. Δομοκού (Χ.Θ. 288+600) έως την είσοδο του Σ.Σ. Κραννώνα (Χ.Θ. 328+840) μετά τις θεομηνίες ‘’Daniel’’ και ‘’Elias’’». Προϋπολογισμός έργου €134.400.000 +ΦΠΑ.
· Τον Μάιο του 2025 η ΚΞ ΤΕΡΝΑ-ΜΕΤΚΑ υπέγραψε την σύμβαση με το ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ που αφορά το Πληροφοριακό Σύστημα για την Οριοθέτηση των Υδατορεμάτων.
· Τον ίδιο μήνα υπογράφηκε η σύμβαση με το ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΑΘΛΗΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΩΝ «ΣΠΥΡΟΣ ΛΟΥΗΣ» για το έργο έργου «ΣΤΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΣΤΕΓΑΣΤΡΩΝ ΤΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΙΟΥ ΤΟΥ Ο.Α.Κ.Α.». Προϋπολογισμός: €61.355.005.
Σύμφωνα με την εταιρεία, η εκτέλεση εργασιών των έργων «ΣΔΙΤ Αναβάθμιση της Εσωτερικής Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης (FlyOver)» από την Κοινοπραξία ΑΒΑΞ – ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και «Αναβάθμιση υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής Προαστιακού Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής» από την ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, καθώς και πλήθους άλλων δημοσίων και ιδιωτικών συμβάσεων, συνεχίζεται ομαλά.















