
Πηγή Εικόνας: ΥΠΑΑπό το νέο έτος, μάλλον μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2026, αν όλα πάνε βάσει προγραμματισμού του Υπερταμείου, αναμένεται η προκήρυξη του διαγωνισμού για την αξιοποίηση των 22 Περιφερειακών Αεροδρομίων που έχει στο χαρτοφυλάκιό του το fund.
Το ακριβές μοντέλο αξιοποίησης των 22 περιφερειακών αερολιμένων της χώρας που παραμένουν στον έλεγχο της ΥΠΑ, όπως αναφέρουν σχετικές πληροφορίες, και εφόσον δεν έχει αλλάξει κάτι, αναμένεται να «κλειδώσει» από Σεπτέμβριο και μετά, με βάση τις υποδείξεις του χρηματοοικονομικού συμβούλου που ολοκληρώνει τη δουλειά του. Εν συνεχεία, Υπερταμείο και συνεργάτες θα αποφασίσουν το μοντέλο ανάθεσης (π.χ. υβριδικό ΣΔΙΤ, παραχώρηση, κάτι άλλο), αν τελικά οι αερολιμένες θα παραχωρηθούν σε 1 cluster, όπως ήταν οι αρχικές σκέψεις, ή σε περισσότερα, και άλλες παραμέτρους. Κατά συνέπεια, πάμε στην τελική ευθεία για τις αποφάσεις.
Μάλιστα, προ διμήνου, από το Υπερταμείο «βγήκε» διαγωνισμός για την εξασφάλιση υπηρεσιών νομικού συμβούλου. Ειδικότερα, η ΕΕΣΥΠ αναζητούσε να προσλάβει μια εξειδικευμένη και άκρως έμπειρη δικηγορική εταιρεία, με έδρα τις Βρυξέλλες και επαρκή πρακτική στο δίκαιο της Ε.Ε., για να ενεργήσει ως Νομικός Σύμβουλος σχετικά με την ανάπτυξη 22 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, τα οποία επί του παρόντος διαχειρίζεται η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, δηλαδή των υποδομών σε Αλεξανδρούπολη, Άραξο, Αστυπάλαια, Χίο, Ικαρία, Ιωάννινα, Κάλυμνο, Κάρπαθο, Κάσο, Καστελόριζο, Καστοριά, Κοζάνη, Κύθηρα, Λέρο, Λήμνο, Μήλο, Νάξο, Νέα Αγχίαλο, Πάρο, Σητεία, Σκύρο, Σύρο.
Το Υπερταμείο σχεδιάζει αφενός, μέσω συμβούλων, το βέλτιστο χρηματοοικονομικό μοντέλο αξιοποίησης που θα «προτείνει» σε υποψήφιους επενδυτές, αφετέρου, στη συνέχεια, την διενέργεια του διαγωνισμού, από τη νέα χρονιά. Πάντως, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι περισσότερες από τις υποδομές έχουν σοβαρές ανάγκες έργων αναβάθμισης και βελτίωσης των υπηρεσιών που παρέχουν, ενώ δεν έχουν όλες την ίδια ελκυστικότητα για τους επενδυτές, έχοντας περιορισμένη κίνηση.
Σε άλλους διαγωνισμούς που έχουν γίνει τελευταία για την αξιοποίηση και εκμετάλλευση αεροδρομίων (π.χ. τα πρώτα 14, της Καλαμάτας, στο Καστέλι Ηρακλείου, τον ΔΑΑ) σε σχετικούς διαγωνισμούς είχαν δώσει το παρών ή επικρατήσει σχήματα και ονόματα όπως οι Fraport, TEMES (όμιλος Κωνσταντακόπουλου, Hilton, Costa Navarino κ.α.), Κοπελούζος, PSP, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, GMR, Metlen, AKTOR – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και άλλα ξένα σημαντικά ονόματα. Μένει να φανεί αν ενδιαφερθούν και για αυτές τις υποδομές, κάποιες, ωστόσο, εκ των οποίων βρίσκονται σε τουριστικούς προορισμούς.















