
Πηγή Εικόνας: ΓΑΙΟΣΕΜέσα στον Αύγουστο αναμένεται να εκκινήσει και τυπικά το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού για την ανάθεση της σύμβασης παραχώρησης του έργου «Ανάπτυξη, Αδειοδότηση, Κατασκευή, Λειτουργία, Εκμετάλλευση και Συντήρηση Επιχειρηματικού Πάρκου στο ακίνητο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ», με βασικούς διεκδικητές την κοινοπραξία «Ένωση Goldair Cargo – Aktor Όμιλος Εταιρειών» (στην οποία φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να έχει εισέλθει και η Trade Estates) και τον ΟΛΘ.
Το Υπερταμείο και η μονάδα PPF (Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας, Project Preparation Facility – PPF) απέστειλαν πρόσκληση στους δύο διεκδικητές, που συνεχίζουν στη διαδικασία, να υποβάλουν στις 5 Αυγούστου 2025 τον σχετικό φάκελο συμμετοχής στη φάση του ανταγωνιστικού διαλόγου, εφόσον δεν προκύψει κάποια αλλαγή στο χρονοδιάγραμμα. Αρχικά στον διαγωνισμό είχαν δώσει το παρών (εκδήλωση ενδιαφέροντος) τα επενδυτικά σχήματα Goldair Cargo – Aktor Όμιλος Εταιρειών, Trade Logistics AEBE (Όμιλος Fourlis) – ΙΝΤΕΡΚΑΤ Α.Ε., Noval Property, ΟΛΘ Α.Ε., ωστόσο, στην πορεία είχαμε αποχωρήσεις και ανακατατάξεις στις κοινοπραξίες. Πλέον, μετά από όσα προηγήθηκαν, προκρίθηκαν στην επόμενη Β’ Φάση του Διαγωνισμού δύο υποψήφιοι.
Ποια είναι η επένδυση
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου, συνολικής έκτασης 672.000 τ.μ.. Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε περίπου 260 εκατ. ευρώ. Η ακριβής διάρκεια της παραχώρησης, καθώς και τυχόν παράτασης που δύναται να δοθεί, θα καθοριστούν με την ολοκλήρωση της διαδικασίας του ανταγωνιστικού διαλόγου.
Με την αξιοποίηση του ακινήτου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, η Βόρεια Ελλάδα θα αποκτήσει ένα σύγχρονο επιχειρηματικό πάρκο που θα αναβαθμίσει τον κλάδο των συνδυασμένων μεταφορών, με ουσιαστικά οφέλη για την τοπική κοινωνία και την εθνική οικονομία.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις, πρόκειται για επένδυση (μέσω σύμβασης παραχώρησης) αξίας έως 260 εκατ. ευρώ, ανάλογα με την αναπτυξιακή στρατηγική, δηλαδή ανάλογα με το μείγμα χρήσεων logistics και μεταποίησης που θα επιλεγεί.
Το ακίνητο διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ και τον ΟΛΘ, η οποία όμως έχει εγκαταλειφθεί και απαιτείται η αναβάθμιση της. Η θέση του ακινήτου, η μεγάλη του έκτασή και η σιδηροδρομική σύνδεση το καθιστούν ιδιαίτερα ελκυστικό για την ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου συνδυασμένων μεταφορών υπερτοπικής σημασίας. Το project θα διασυνδέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τα Βαλκάνια και την ανατολική Ευρώπη μέσω συνδυασμένων μεταφορών οδικών και σιδηροδρομικών δικτύων.















