Πηγή Εικόνας: απε - μπε

Στη Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του Υπερταμείου (Project Preparation Facility – PPF) ανέθεσε η κυβερνητική Επιτροπή Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας την ωρίμανση και δημοπράτηση σιδηροδρομικών έργων προϋπολογισμού 1,3 δισ. ευρώ έως το 2030.

Πρόκειται για τμήμα του σχεδίου που εκπόνησε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για τη δομική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και όπως φαίνεται η κυβέρνηση έκρινε ότι είναι προτιμότερο τα έργα αυτά να τα αναλάβει η Μονάδα Στρατηγικών Συμβάσεων του Υπερταμείου και όχι η ΕΡΓΟΣΕ η οποία τελεί όπως και ο ΟΣΕ υπό αναδιοργάνωση και μετασχηματισμό.

Ειδικότερα, τα έργα που ανέλαβε να διεκπεραιώσει το Υπερταμείο είναι οι αναβαθμίσεις:

– Της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο Τμήμα ΣΚΑ – Οινόη, προϋπολογισμού 245,750 εκατ. ευρώ με χρηματοδότηση από Connecting Europe Facility (CEF) 2021–2027 της Ε.Ε. και ενδεικτικό Χρονοδιάγραμμα 2024 – 2028.

– Της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής στο Τμήμα Πύθιο – Ορμένιo (Π.Ε. Έβρου) (Α’ φάση) με προϋπολογισμό 219,609 εκατ. ευρώ, χρηματοδότηση CEF και ενδεικτικό Χρονοδιάγραμμα 2024 – 2028.

– Της υποδομής της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας (τμήμα από Μουριές έως Προμαχώνα) για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης, προϋπολογισμού 167 εκατ. ευρώ, χρηματοδότηση CEF και χρονοδιάγραμμα 2024 – 2028.

– Του Προαστιακού Σιδηροδρόμου μεταξύ ΣΣ Κάτω Αχαΐας και ΣΣ Πύργου, προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Μεταφορές 2021 – 2027 και ενδεικτικό Χρονοδιάγραμμα 2026 – 2029.

– Του τμήματος γραμμής ανόδου και καθόδου από Χ.Θ. 354+267 (έξοδος Σ.Σ. Ζάχαρης) έως Χ.Θ. 368+096 (είσοδος Σ.Σ. Ευαγγελισμού) προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ και ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα 2026 – 2027.

– Η Αναβάθμιση Σ/Δ και ETCS σε LEVEL 1 Baseline 3 στο τμήμα ΣΚΑ – Αεροδρόμιο, προϋπολογισμού 17 εκατ. ευρώ, ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα 2026 – 2028.

Επίσης το Υπερταμείο αναλαμβάνει τα έργα:

– Της σιδηροδρομικής σύνδεσης Λιμένα Βόλου, Αερολιμένα Αγχιάλου και ΒΙΠΕ Αλμυρού, προϋπολογισμού 100,550 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Μεταφορές 2021 – 2027 και ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα 2027 – 2030.

– Την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα προαστιακού Σιδηροδρόμου Θεσσαλονίκης από Πλατύ μέχρι Έδεσσα, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Μεταφορές 2021 – 2027 και ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα 2026 – 2029.

– Το έργο Global System for Mobile Communications – Railway (GSM-R) για τα τμήματα Τιθορέα – Δομοκός, Κιάτο – Ρίο, Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, Λάρισα – Βόλος, Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα 2026 – 2030.

– Τα έργα συντήρησης σηματοδότησης και European Train Control System (ETCS) στα τμήματα Πλατύ – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, ΣΚΑ – Οινόη, Οινόη – Τιθορέα, και Μεζούρλος – Πλατύ, Τρείς Γέφυρες – Αεροδρόμιο, Κιάτο – Αίγιο, προϋπολογισμού 28 εκατ. ευρώ και με χρονοδιάγραμμα 2026 – 2028.

– Την αποκατάσταση του σιδηροδρομικού σταθμού Δομοκού με προϋπολογισμό 22 εκατ. ευρώ και χρηματοδότηση στο πλαίσιο του Daniel με χρονοδιάγραμμα 2026-2027.

– Επεμβάσεις για την αναβάθμιση σιδηροδρομικών σταθμών (ανακαινίσεις στα γραφεία σταθμαρχών, στα κτίρια, εγκατάσταση συστημάτων live ενημέρωσης και μεγαφωνικής εγκατάστασης για ενημέρωση και προστασία επιβατών, τοποθέτηση φωτισμού, καμερών και συστημάτων κλιματισμού), προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ και χρονοδιάγραμμα 2026 – 2028.