
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ - ΜΠΕΑπό τις αρχές του επόμενου έτους αναμένεται να τεθεί σε κυκλοφορία ο πρώτος από τους 14 προς ανακαίνιση συρμούς της Γραμμής 1 του Μετρό, δηλαδή του πρώην Ηλεκτρικού που εκτελεί το γνωστό δρομολόγιο Πειραιάς – Κηφισιά. Με τα μέχρι πρότινος δεδομένα, βάσει όσων πήγαζαν από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και όσων είχαν αναφερθεί από στελέχη του (π.χ. σε συνέδρια), κατά τον Νοέμβριο του 2025 αναμένεται να είναι έτοιμος ο πρώτος συρμός. Ηδη, το πρότυπο βαγόνι έχει φτάσει από την Ισπανία στην Ελλάδα και πάνω σε αυτό το μοντέλο γίνεται το λίφτινγκ και στα υπόλοιπα, καθώς θα αποτελέσει το μοντέλο πάνω στο οποίο θα γίνει η ανάταξη σε συνολικά 70 βαγόνια, από 5 για κάθε έναν από τους 14 συρμούς, εκ των οποίων οι 8 ήταν εκτός λειτουργίας.
Εάν όλα πάνε καλάμε τους ελέγχους, τις πιστοποιήσεις που απαιτούνται και ό,τι άλλο χρειάζεται, και εφόσον δεν προκύψουν ανατροπές και νέες καθυστερήσεις, ο πρώτος συρμός αναμένεται να μπει σε κυκλοφορία από το νέο έτος, καθώς από την παράδοσή του θα χρειαστεί δίμηνη περίοδος δοκιμών, Με τους υπόλοιπους 13 να ακολουθούν, με το υπουργείο να έχει βάλει ως στόχο να ολοκληρωθεί η διαδικασία έως τα τέλη 2026 με αρχές 2027. Η υλοποίηση της σύμβασης αξίας άνω των 71 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ (αναθεωρήθηκε ανοδικά κατά τουλάχιστον 6,2 εκατ. ευρώ, λόγω των συνεπειών του Covid και της ενεργειακής κρίσης στα κόστη) είχε υπογραφεί στα τέλη του 2022 με τον ισπανικό όμιλο – ανάδοχο CAF S.A., αλλά εμφάνισε καθυστερήσεις. Το πρότυπο βαγόνι ετοιμάστηκε στην Ισπανία και πάνω στο μοντέλο αυτό «ανακαινίζεται» και ο πρώτος συρμός στο συνεργαζόμενο εργοστάσιο της NK trailers στον Βόλο.
Χτες, ανακοινώθηκε από το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών η ένταξη στο ΕΣΠΑ της πράξης «Εκσυγχρονισμός των συρμών της Γραμμής 1 και ανάκτηση ενέργειας μέσω της αναβάθμισης 2 Υ/Σ έλξης – ΦΑΣΗ Β’», άνω των 90 εκατ. ευρώ. Μέσω του ευρύτερου έργου, θα μπούνε στην κυκλοφορία 70 πλήρως αναβαθμισμένα βαγόνια (14 συρμοί) ικανά για παραγωγική λειτουργία για τα επόμενα 25 χρόνια από την ολοκλήρωση της σύμβασης, ενώ προβλέπονται και 2 πλήρως ανακαινισμένοι Υ/Σ στο Φάληρο και το Ηράκλειο με δυνατότητα ανάκτησης ενέργειας η οποία παράγεται κατά την ηλεκτροπέδηση των συρμών. Στην πράξη περιλαμβάνονται και άλλες αναγκαίες τεχνικού χαρακτήρα παρεμβάσεις.













