

Γιώργος Παπακωνσταντίνου
Ωριμάζει περαιτέρω περιβαλλοντικά η μεγάλη επένδυση ύψους 300 εκατ. ευρώ του αμερικανικού επενδυτικού κεφαλαίου HIG Capital, που προωθείται μέσω της Streem Development, στις παλιές εγκαταστάσεις της Ελληνικής Χαλυβουργίας στον Ασπρόπυργο. Τις προηγούμενες ημέρες μπήκε, έως τις 16 Μαΐου 2025, σε δημόσια διαβούλευση η αναθεωρημένη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, προκειμένου να συμπεριλάβει και τις επιμέρους κυκλοφοριακές ρυθμίσεις που θεωρούνται σημαντικές για την εξυπηρέτηση του της επένδυσης αλλά και συνολικά για την κυκλοφορία στην περιοχή γενικότερα. Ο χώρος εγκατάστασης του έργου βρίσκεται νοτιοανατολικά της πόλης του Ασπροπύργου και συγκεκριμένα, επί του 17ου χλμ. Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών – Κορίνθου εντός των ορίων του Βιομηχανικού – Βιοτεχνικού Πάρκου της περιοχής «Παραλία» Ασπροπύργου.
Ειδικά δε για τα κυκλοφοριακά, τεχνική έκθεση συνοδεύει την ΜΠΕ για την αναδιαμόρφωση της εγκεκριμένης κυκλοφοριακής σύνδεσης του ακινήτου λόγω αλλαγής χρήσης για τη βελτιστοποίηση της οδικής ασφάλειας. Ετσι, για τη σύνδεση της εγκατάστασης με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών- Κορίνθου προβλέπεται διαμόρφωση πρόσθετων λωρίδων για την είσοδο των οχημάτων, νησίδα διαχωρισμού και λωρίδα εξόδου. Ειδικότερα, επί της Ε.Ο. που χωροθετείται με διαχωρισμένο οδόστρωμα και τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, στην κατεύθυνση προς Κόρινθο διαμορφώνονται διαδοχικά δύο λωρίδες επιβράδυνσης για την είσοδο των οχημάτων στο logistic park. Οι δύο πρόσθετες λωρίδες προσεγγίζουν ισάριθμα σημεία ελέγχου πρόσβασης.
Πηγή Εικόνας: HIG Capital - Streem Global - Inventio
Πηγή Εικόνας: HIG Capital - Streem Global - Inventio
Όπως αναφέρεται στη ΜΠΕ, η υπό μελέτη δραστηριότητα αφορά στην ανέγερση νέου ισόγειου κέντρου αποθήκευσης και διανομής, το οποίο πρόκειται να ανεγερθεί σε οικόπεδο 292 στρεμμάτων το οποίο θα αποθηκεύει μόνο ξηρό φορτίο χωρίς ψύξη ή κατάψυξη, θα έχει συνολικό όγκο 1.980.030 m3 και ειδικότερα θα αποτελείται από τα κάτωθι βασικά στοιχεία:
1.Κτίρια Αποθηκών Κ1 και Κ2, τα οποία, με την αποθήκευση ξηρού φορτίου θα εξυπηρετούν ανάγκες συγκέντρωσης και διακίνησης ειδών μακράς διάρκειας (π.χ. κονσέρβες, ποτά, χαρτικά, απορρυπαντικά) και γενικά είδη που δεν απαιτούν ιδιαίτερες συνθήκες αποθήκευσης. Η αποθήκευση πραγματοποιείται σε παλέτες/χαρτοκιβώτια πάνω στην επιφάνεια του δαπέδου και όχι σε ράφια εξαιτίας της ανάγκης για γρήγορη μετακίνηση των προϊόντων. Τα είδη αποθήκευσης θα είναι ξηρού και στερεού τύπου συσκευασμένα από τα εργοστάσια παραγωγής τους σε χαρτοκιβώτια, όπως διάφορα είδη προσωπικής φροντίδας, καλλυντικά, συμπληρώματα υγιεινής διατροφής, ιατροτεχνολογικά προϊόντα, είδη συσκευασιών τροφίμων, σακούλες απορριμμάτων, εργαλεία καθαρισμού, κλπ.
2.Κτίριο παραγωγής Κ3 το οποίο θα ενσωματώνει χρήσεις υποστηρικτικές προς τις δύο αποθήκες εντάσσοντας μικρές γραμμές συναρμολόγησης και γραμμές συσκευασίας.
3. Υπέργεια ζεύξη (γέφυρα) η οποία, όπως αναφέρεται, είναι «κομβικής σημασίας» καθώς ενώνει και τα δύο τμήματα της έκτασης μελέτης μεταξύ τους, με συνολικό μήκος άνω των 250 μέτρων. Θα είναι συνολικού πλάτους 12 μέτρων και θα είναι αμφίδρομης κυκλοφορίας με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση, πλάτους 4 μέτρων ανά λωρίδα. Ο φορέας επένδυσης δεσμεύεται ότι «για την εν λόγω γέφυρα και έπειτα από μελέτη που έχει εκπονήσει δεν επηρεάζεται πρακτικά η κυκλοφορία της εθνικής οδού, ούτε κατά την κατασκευή ούτε κατά τη λειτουργία του έργου, ενώ οι προδιαγραφές της προτεινόμενης γέφυρας καλύπτουν και ξεπερνούν τις προδιαγραφές της κείμενης νομοθεσίας».
4. Χώροι στάθμευσης ΙΧ και φορτηγών οχημάτων.
5. Φυτεύσεις
6. Χώρος Επαναφόρτισης Περονοφόρων Οχημάτων/ Μπαταριών
7. Φωτοβολταϊκός Σταθμός, ο οποίος, με βάση την προμελέτη των εγκαταστάσεων, θα αναπτυχθεί επί της στέγης των κτιρίων Κ1, Κ2 και Κ3, θα είναι ονομαστικής ισχύος 19,559 MW και θα αποτελείται από τα φωτοβολταϊκά πλαίσια, τον αντιστροφέα σταθερού ρεύματος σε εναλλασσόμενο καθώς και το δίκτυο του εναλλασσόμενου ρεύματος για την διασύνδεση του σταθμού με το δίκτυο μεταφοράς του ΔΕΔΔΗΕ.