
Πηγή Εικόνας: απε - μπεΓιώργος Παπακωνσταντίνου
Με την αγορά, την τοπική κοινωνία της (δυτικής κατά βάση) Πελοποννήσου να περιμένουν φέτος την ολοκλήρωση του οδικού έργου «Πάτρα – Πύργος» των 75 χιλιομέτρων (στο σύνολό του θα δοθεί τον προσεχή Νοέμβριο, τμηματικά το 85% το καλοκαίρι), μοιραία η «κουβέντα» πέρασε στην φυσική συνέχεια του δρόμου έως την Τσακώνα. Αλλωστε, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έσπευσε προ ημερών να αναφερθεί στο τμήμα «Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα», που αρχικά αποτελούσε μέρος του ενιαίου δρόμου με αρχή την Πάτρα, αλλά «πάγωσε» καθώς έχει αντιμετωπίσει προβλήματα οικονομικής και περιβαλλοντικής διάστασης.
Σύμφωνα με το υπουργείο, μετά την επανένταξη του τμήματος στο έργο παραχώρησης του συγκεκριμένου οδικού άξονα, με επιστολή του προς την Παραχωρησιούχο εταιρεία, ζήτησε την επικαιροποίηση των αναγκαίων μελετών που απαιτούνται στα επιμέρους διακριτά τμήματα, ιδιαίτερα στο τμήμα της Λίμνης Καϊάφα, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς της απόφασης του ΣτΕ. Ταυτόχρονα, δρομολογούνται οι περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και θα εξαχθούν οι τελικοί προϋπολογισμοί των εργασιών, επιμέρους και συνολικά. «Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα εκκινήσει άμεσα τις διαδικασίες ανεύρεσης χρηματοδότησης και παράλληλα, θα ζητηθεί από την Παραχωρησιούχο εταιρεία η υποβολή προτάσεων για την επέκταση κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου στο τμήμα: Πύργος – Κόμβος Αλφειού – Καλό Νερό – Τσακώνα, σταδιακά με την ωρίμανση των προαναφερθέντων, συνεκτιμώντας τους όρους, την εφικτότητα οικονομικής διαχείρισης και τη σύμφωνη γνώμη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», λένε από το υπουργείο.
Το ζήτημα, όμως, εκτός από περιβαλλοντικό και αδειοδοτικό είναι και… οικονομικό, εν προκειμένω, χρηματοδοτικό. Όπως έχει κατά καιρούς αναφέρει ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, τα κόστη είναι σχεδόν απαγορευτικά. Ειδικότερα, σε περίπου 700 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το κόστος της πιο συγκρατημένης λύσης για την κατασκευή του τμήματος Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα. Μάλιστα, ήταν τότε σε εξέλιξη η διαδικασία παράδοσης της προμελέτης από την παραχωρησιούχο, Ολυμπία Οδό, με τρία σενάρια για την διέλευση του Καϊάφα, που είναι μπλοκαρισμένο από το 2010 από το ΣτΕ λόγω περιβαλλοντικών θεμάτων, για το τμήμα της διέλευσης από τον δήμο Ζαχάρως. Πρόκειται για περιοχή που είναι χαρακτηρισμένη ως Natura.
Πάντως, παλιότερα έχει γίνει αναφορά για προτεραιοποίηση τμημάτων, έναντι άλλων, όπως π.χ. από τον Πύργο έως τον Αλφειό. Ο κ. Ταχιάος είχε αναφέρει πως το έργο αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση και πως το πρώτο τμήμα που έχει προτεραιοποιηθεί είναι το Πύργος-Αλφειός που θα φέρει τον δρόμο μέχρι την Αρχαία Ολυμπία. Πλην όμως, αναζητείται χρηματοδότηση με την εξασφάλιση ευρωπαϊκών πόρων να αποτελεί μία δύσκολη περίπτωση, ενώ με τον χαμηλό κυκλοφοριακό φόρτο που έχει η περιοχή, δύσκολα θα ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.













