Οι Έλληνες έχουν πάθος με τον τζόγο αφού αναζητούν το  γρήγορο και εύκολο  κέρδος ενώ αξιολογούν την προστασία μιας ασφαλιστικής κάλυψης στα Τάρταρα.

Τα  στοιχεία της Επιτροπής  Εποπτείας Ελέγχου Παιγνίων αποκαλύπτουν την ροπή των Ελλήνων στο εύκολο κέρδος αφού τα πονταρίσματα φτάνουν σε ετήσια βάση τα 25 δις ευρώ όταν η αγορά των Ασφαλιστικών προγραμμάτων δεν ξεπερνά τα 5 δις ευρώ. Πριν την έλευση των Μνημονίων είχε φτάσει τα 7 δισ ευρώ αλλά στη συνέχεια υποχώρησε στα 4 δισ καθώς οι περικοπές των αμοιβών οδήγησε στην κατάργηση χιλιάδων συμβολαίων.

Ο ΟΠΑΠ παραμένει ο κυρίαρχος του παιχνιδιού αφού ελέγχει το 55% του συνολικού τζίρου  των παιχνιδιών. Τα GGR που εμφανίζει τα τελικά έσοδα της εταιρεία μετά  τα διανομή  κερδών των παικτών ανήλθε στο 1,29 δις ευρώ.

Τα λαχεία μετά τη διανομή προς τους παίκτες μένουν στην εταιρεία ως έσοδα  το ποσό  των 111,7 εκατ. ευρώ. Ο ιππόδρομος με 8,5 εκατ. ευρώ, οι διαδικτυακές εταιρείες μοιράζονται τα ποσό των 742,2 εκατ. ευρώ και τα Καζίνο μοιράζονται 190,7 εκατ. ευρώ.

Η νόμιμη και θεσμοθετημένη αγορά των τυχερών παιγνίων, είναι σημαντική για δημόσια έσοδα και απασχόληση και δυναμική στην ανάπτυξή της.

Περιλαμβάνει τον ΟΠΑΠ με τα δίκτυα (Πρακτορεία, Vlt’s) και τις θυγατρικές του (Λαχεία, Ιππόδρομος), τις διαδικτυακές εταιρείες και τα καζίνο.

Η έρευνα της ΕΕΕΠ εστιάστηκε  στην πορεία των Καζίνο που λειτουργούν σε όλη την  Ελλάδα. Τα  συμπεράσματα δεν είναι ικανοποιητικά  αφού  τα μεγέθη  τους βρισκονται σε  καθοδική  πορεία.

Πιο συγκεκριμένα τα εν λειτουργία 10 Καζίνο :

• Αποδίδουν το 6% περίπου των εσόδων της αγοράς,

• στο σύνολό τους, οι επιχειρήσεις που τα λειτουργούν είναι προβληματικές, σε ένα ή περισσότερα επίπεδα.

Η ΕΕΕΠ έχει στρατηγική για τα καζίνο η οποία στηρίζεται στη αρχή της Βιωσιμότητας. Τα καζίνο πρέπει να βοηθηθούν, να εξυγιανθούν, να ανακάμψουν και να αναπτυχθούν. Στα πλαίσια αυτής της στρατηγικής, εκπονήθηκε μία μελέτη που παρουσιάζει και αναλύει τα χρηματοοικονομικά δεδομένα του κλάδου.

Τα προβλήματα βιωσιμότητας των καζίνο είναι λογικό να δημιουργούν εσωστρέφεια στις επιχειρήσεις και πολλές φορές επιλογή λανθασμένων στρατηγικών. Από την δική τους πλευρά ορισμένα ΜΜΕ επειδή συγκρούονται οι εργαζόμενοι με τις διοικήσεις ή οι επιχειρήσεις μεταξύ τους και για πλήθος άλλων λόγων, αντιλαμβάνονται μέρος μόνο των προβλημάτων με αποτέλεσμα να υπέρ τονίζουν τα προβλήματα των καζίνο. Η πληροφόρηση έτσι γίνεται αποσπασματική και κυρίως δεν προσφέρει διέξοδο. Με ορατό αποτέλεσμα η αγορά των παιγνίων να δυσφημείται συνολικά.

Νίκος Θεοδωρόπουλος