Εκπτώσεις   …«Σκρουτζ» έχουν αναρτήσει τα εμπορικά καταστήματα αφού  η πλειοψηφία έχει  για κράχτη  στη βιτρίνα ένα ποσοστό  50%  αλλά όταν  ο πελάτης αποφασίζει να περάσει την πόρτα  του καταστήματος, το ποσοστό πεφτει στα επίπεδα  του 30% αφού το 50%  αφορά επιλεγμένα  προϊόντα.  Στις  βιτρίνες  έχουν αναρτήσει και  πινακίδες  με ποσοστό 70%  αλλά  ανταποκρίνεται σε  πολύ περιορισμένο απόθεμα.

Οι καταναλωτές νιώθουν ότι η αγορά δεν προσφέρει ακόμη ευκαιρίες ενώ  ανέμεναν με το …καλημέρα των Χειμερινών εκπτώσεων οι ποσοστιαίες  εκπτώσεις να ξεκινούσαν άνω του 70% και να έφτασαν ακόμη και στο 90%.

  

Να σημειωθεί ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων και ο υπουργός Άδωνις Γεωργιάδης ικανοποίησε ένα πάγιο αίτημα των εμπόρων για την κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων έτσι ώστε οι καταναλωτές να απολαμβάνουν μεγαλύτερα ποσοστά εκπτώσεων τη Χειμερινή και την  Καλοκαιρινή με περίοδο διάρκειας σχεδόν δύο μηνών.

Η  κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων ήταν σε διεκδίκηση από τον εμπορικό κόσμο για περισσότερα από 10 χρόνια, ο οποίος το έβαζε ως θέμα στον εκάστοτε υπουργό με το επιχείρημα ότι την περίοδο των κανονικής περιόδου οι καταναλωτές θα έβλεπαν  σημαντικές εκπτώσεις στην ένδυση και υπόδηση.

 Όμως η αγορά είναι πιο … δυνατή από τις αποφάσεις των υπουργών και βάζει τους δικούς  της κανόνες. Οι σχετικά μικρές εκπτώσεις καλύπτουν την αξία του ΦΠΑ 24%. Ένα προϊόν που έκανε 124 ευρώ η τιμή του διαμορφώνεται στα 100 ευρώ.

Την πρώτη μέρα των εκπτώσεων οι μειώσεις δεν φτάνουν στο 20% σε επώνυμα  προϊόντα. Οι καταστηματάρχες λένε ότι ένα ποσοστό των εκπτώσεων σε επώνυμα γίνονται με τη σύμφωνη γνώμη της εισαγωγικής εταιρείας που προμηθεύει τα καταστήματα με τα ανάλογα προϊόντα.

 Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών κ Σταύρος Καφούνης θεωρεί ότι για πρώτη  ημέρα εφαρμογής των Χειμερινών εκπτώσεων οι εκπτώσεις είναι σε καλά επίπεδα, οι οποίες όσο περνάει ο καιρός και πλησιάζουμε προς τη λήξη τα ποσοστά θα κινούνται  ανοδικά τα οποία πιθανόν να ξεπεράσουν  το 70%.

Η καχυποψία του γενικού  γραμματέα   για τις εκπτώσεις  των εμπόρων.

Αίσθηση όμως  προκάλεσε στον  εμπορικό κόσμο η παρέμβαση  του γενικού  γραμματέα  Προστασίας του Καταναλωτή Σωτήρη Αναγνωστόπουλου με την παρέμβαση  του στο Κανάλι 1 του Πειραιά στην εκπομπή από «Σαράντα Κύματα» , ο οποίος  εμφανίστηκε καχύποπτος  με τις προσφερόμενες  εκπτώσεις και συνέστησε  στους καταναλωτές  να είναι προσεκτικοί. Επίσης προανήγγειλε νέο Κώδικα  Δεοντολογίας  για τον έλεγχο  των τιμών , οι οποίες  θα παρακολουθούνται  συστηματικά  πριν  από τις εκπτώσεις  για να αποφευχθούν  οι εικονικές εκπτώσεις. Ο γενικός  γραμματέας  προανήγγειλε ότι θα προβλέπονται  πρόστιμα  παραπλάνησης  των καταναλωτών.

 Η περίοδος των εκπτώσεων  έχει  ισχυρό αντίπαλο τα εκπτωτικά χωριά  και εμπορικούς χώρους  που για δώδεκα μήνες  προσφέρουν  επώνυμα  προϊόντα σε εκπτώσεις για δώδεκα  μήνες.