Πηγή Εικόνας: peakpx

Η πορεία των πωλήσεων του Δεκεμβρίου θα κρίνει το αποτέλεσμα της φετινής χρονιάς για τον όμιλο Jumbo, αφού αποτελούν περίπου το 28% του συνολικού τζίρου της εταιρείας. Οι πωλήσεις το Σεπτέμβριο εμφάνισαν θετικό πρόσημο  σημειώνοντας άνοδο 1,2% ανακόπτοντας το αρνητικό σερί από τον Μάρτιο.

Πάντως, η διοίκηση του Απόστολου Βακάκη ανά μήνα ανακοινώνει την πορεία του τζίρου από την εκδήλωση της πανδημίας.

Να σημειωθεί ότι είναι η μοναδική εισηγμένη του Χρηματιστηρίου Αθηνών που δίνει το στίγμα των πωλήσεων ανά μήνα προσφέροντας ενημέρωση προς την επενδυτική κοινότητα  δηλαδή τους μετόχους της εταιρείας.

Πιο αναλυτικά, η εταιρεία αναφέρει ότι στο εννεάμηνο Ιανουαρίου–Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις είναι μειωμένες κατά 9,3% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών, ο τζίρος του εννεάμηνου θα έχει ξεράσει τα 600 εκατ. ευρώ, ενώ οι επιδόσεις της εταιρείας στο δωδεκάμηνο του 2019 κινούνται υψηλότερα των 800 εκατ. ευρώ.

Οι πωλήσεις του τελευταίου τριμήνου πρέπει να κινηθούν υψηλότερα των 200 εκατ. ευρώ για  καλυφθούν οι ζημιές  που έφερε το lockdown του περασμένου Μαρτίου

Οι πωλήσεις του Jumbo βελτιώθηκαν στο εννεάμηνο σε σχέση με το οκτάμηνο που ήταν  στο -10,9%.

Στην ανακοίνωση αναφέρεται ότι η μετατόπιση της έναρξης της σχολικής περιόδου και οι κατά τόπους περιορισμοί ουδόλως συνέβαλαν στην ομαλή λειτουργία της αγοράς. Αντιθέτως, προκάλεσαν σπασμωδικές αντιδράσεις από την πλευρά των καταναλωτών με αντίστοιχη αυξομείωση του κύκλου εργασιών στις διάφορες περιοχές.

Η διοίκηση περιέγραψε την πορεία των πωλήσεων, ενώ απέφυγε να κάνει κάποια πρόβλεψη για την  πορεία του τελευταίου τριμήνου  του έτους καθώς  η πανδημία του κορωνοϊού εμφανίζει έξαρση κρουσμάτων και ελλοχεύει ο κίνδυνος του lockdown. Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση της εισηγμένης δεν πρόκειται να αλλάξει τη μερισματική της πολιτικής,η οποία θα διατηρηθεί για τη φετινή  οικονομική χρήση

Οι πωλήσεις του Ιανουαρίου κατέγραψαν αύξηση κατά περίπου +13%.

Τον Φεβρουάριο 2020 ο τζίρος αυξήθηκε κατά +23%, σε σύγκριση με το 2019.

Οι πωλήσεις του Μαρτίου, για τον Όμιλο, κατέγραψαν μείωση κατά -51% περίπου επηρεαζόμενες από τις κατά τόπους κυβερνητικές αποφάσεις για τον περιορισμό της εξάπλωσης της πανδημίας.

Τον Απρίλιο, με τα περισσότερα καταστήματα να παραμένουν κλειστά και τα υπόλοιπα απλώς να υπολειτουργούν χάθηκε οριστικά και η Πασχαλινή περίοδος. Οι πωλήσεις κατέγραψαν πτώση (-86%), σε σύγκριση πάντα με τον αντίστοιχο μήνα πέρυσι.

Ο Μάιος έφερε την σταδιακή επανεκκίνηση της οικονομίας. Με τα περισσότερα καταστήματα να λειτουργούν σε Ελλάδα και τα τρία από τα πέντε στην Κύπρο, σε συνδυασμό με την βαθμιαία άρση των περιορισμών κίνησης σε Βουλγαρία και Ρουμανία, οι πωλήσεις του Ομίλου ωθούνται σε διψήφια ανάπτυξη (+13,6%) για τον μήνα αυτό.

Ο Ιούνιος και ο Ιούλιος παρέμειναν σε θετική τροχιά σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεων κατά +5,8% και κατά +8% περίπου αντίστοιχα.  Ο Αύγουστος έδειξε αρνητικό πρόσημο (-2%) λόγω της καθίζησης του τουρισμού.

Ο Σεπτέμβριος 2020, έκλεισε με αύξηση των πωλήσεων για τον Όμιλο Jumbo κατά +1,2% περίπου, σε σχέση με τον Σεπτέμβριο 2019. Κατά συνέπεια, οι πωλήσεις για τον Όμιλο κατά το σύνολο των πρώτων 9 μηνών εμφανίζονται μειωμένες κατά -9,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.