Λιμάνι Αλεξανδρούπολης
Λιμάνι Αλεξανδρούπολης
Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το σημαντικό ενδιαφέρον των επενδυτών για τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας, αλλά και τα περιοριστικά μέτρα κατά του κορωνοιού, με την επιβολή της τηλεργασίας στα επίπεδα του 40% για τις επιχειρήσεις, η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ , προσανατολίζεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να δώσει νέες ημερομηνίες εκδήλωσης ενδιαφέροντος ανά λιμάνι, ενώ η αρχική προκήρυξη προέβλεπε ως καταληκτική ημερομηνία την Παρασκευή Οκτωβρίου για την ιδιωτικοποίηση και των τριών  λιμανιών.

Το νέο πρόγραμμα αναμένεται να ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες από το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς έχει αναλάβει τη διαγωνιστική διαδικασία.

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, θα δοθεί επιπλέον χρόνος τεσσάρων εβδομάδων φθάνοντας τον Νοέμβριο, για τον λιμένα της Καβάλας την προβλήτα «Φίλιππος Β» τρείς εβδομάδες, και δύο εβδομάδες για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας .

Οι νέες ημερομηνίες εκτιμάται ότι θα διευκολύνουν σημαντικά τους υποψήφιους ενδιαφερόμενους, καθώς πλέον υπάρχουν τρείς ημερομηνίες έναντι μιας, που υπήρχε αρχικά.

Το ενδιαφέρον όλων στρέφεται ιδιαίτερα στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, καθώς στο παρελθόν έχει αναφερθεί αρκετές φορές ο αμερικανός πρέσβης  Τζεφρεϊ Πάιατ, και πλησιάζει ο χρόνος που θα επιβεβαιωθεί το  επενδυτικό ενδιαφέρων αμερικανικών εταιρειών στην περιοχή.

Να σημειωθεί ότι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης αξιοποιείται από τις ένοπλες δυνάμεις των ΗΠΑ, χάρη στη συμφωνία υλοποίησης μεταξύ των δυο χωρών.

Βέβαια, όλοι κατανοούν ότι το τίμημα, όπως  και το επενδυτικό σχέδιο, θα δώσουν το προβάδισμα στον επενδυτή για την απόκτηση του.

Πάντως, οι πιο επιφυλακτικοί με τη στάση των αμερικανών λένε ότι δεν έχουν κουλτούρα καταβολής τιμήματος και φέρνουν ως παράδειγμα την ONEX που θα αποκτήσει τα Ναυπηγεία Ελευσίνας χωρίς να καταβάλει ένα ευρώ, αλλά η παρουσία της στα Ναυπηγεία κρίνεται από το επενδυτικό τους πλάνο, το οποίο πράγματι θέτει σε τροχιά διάσωσης .

Στο ενδεχόμενο να καταθέσει προσφορά και η κοινοπραξία με επικεφαλής τον Ιβάν Σαββίδη που απέκτησε τον ΟΛΘ, το οποίο μέχρι σήμερα προβάλλει ως  σενάριο, αλλά δεν μπορεί να αποκλειστεί ως ενδεχόμενο αναμένεται να φέρει αναταράξεις.

Οι συνθήκες για το λιμάνι της Ηγουμενίτσας είναι πιο διαμορφωμένες με τον όμιλο Γκριμάλντι, που ελέγχει τις Μινωικές Γραμμές, να δώσει το παρόν στο διαγωνισμό. Προς την ίδια κατεύθυνση διεκδίκησης αναμένεται να κινηθεί κι  ο όμιλος Attica Group, καθώς πρόκειται για ένα βασικό λιμάνι της ακτοπλοΐας προς την Ιταλία.

Το λιμάνι της Καβάλας είναι δεύτερο στη σειρά της διαγωνιστικής διαδικασίας και αναμένεται να προσδιορίσει τις εξελίξεις, όπως και τους ενδιαφερόμενους για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης.