Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Έξι κατασκευαστικές εταιρείες πέρασαν στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού του ΟΛΘ για την εκτέλεση έργων στην Προβλήτα 6 που αφορά την επέκταση των υποδομών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Η αξία του έργου ξεπερνά τα 100 εκατ ευρώ που, για τον τελικό ανάδοχο υλοποίησης του έργου, θα αποτελεί ισχυρό χαρτί για το χαρτοφυλάκιο του, καθώς οι κατασκευαστικές εργασίες κινούνται αρκετά χαμηλά στην παρούσα φάση στην εσωτερική αγορά.

Ανάμεσα στους διεκδικητές  είναι η κοινοπραξία TERNA SA – EIFAGGE GENIE CIVIL MARINE, της ARCHIRODON GROUP NV, η ΣΥΜΠΡΑΞΗ INTRAKAT CONSTRUCTIONS SA – INTERCANTIERI VITTADELLO SPA–SALES SPA, η MYTILINAIOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA ,η AVAX SA – ETERMAR SA – NV BESIX SA και η CCIONA CONSTRUCCION SA – DREDGING INTERNATIONAL NV.

Ο εκτελεστικός πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε  ότι «Η ΟΛΘ Α.Ε. προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς τις διαδικασίες για την επέκταση του 6ου Προβλήτα. Ένα έργο που θα επιτρέψει στο Λιμάνι της Θεσσαλονίκης να αξιοποιήσει στο έπακρο το συγκριτικό του πλεονέκτημα ως θαλάσσια πύλη των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και να καταστεί κόμβος Συνδυασμένων Μεταφορών για την ευρύτερη περιοχή. Το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αναβαθμίζεται συνεχώς σε επίπεδο υποδομών, εξοπλισμού και παρεχόμενων υπηρεσιών, υλοποιώντας ένα εκτεταμένο επενδυτικό πρόγραμμα το όποιο αντικατοπτρίζει πλήρως το όραμα και την ισχυρή πεποίθηση των μετόχων της ΟΛΘ Α.Ε. ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί μοχλό ανάπτυξης με ισχυρά πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο».

Το συνολικό επενδυτικό πλάνο του ΟΛΘ ανέρχεται στα 180 εκατ. ευρώ.

Το έργο επέκτασης της προβλήτας θα αναβαθμίσει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία, καθώς θα μπορεί να εξυπηρετεί πλοία εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEUs.

Σύμφωνα με τις τεχνικές προδιαγραφές, το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα περιλαμβάνει:

  • Την κατασκευή νέου πρόσθετου κρηπιδώματος μήκους 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 470 μέτρα έχουν ωφέλιμο βάθος  -17,7μ.
  • Την κατασκευή πρόσθετης χερσαίας ζώνης, πλάτους 306,5 μέτρων, κατά μήκος του νέου πρόσθετου κρηπιδώματος.
  • Συμπληρωματικά έργα υποδομής ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης λειτουργικότητα του νέου κρηπιδώματος και της αντίστοιχης χερσαίας ζώνης.