Πηγή Εικόνας: helapco.gr

Το… τέρας της γραφειοκρατίας ζωντάνεψε μία υπάλληλος της πολεοδομίας της Θήβας, ζητώντας από έναν επενδυτή φωτοβολταϊκού σταθμού να αποδείξει ότι δεν είναι… ελέφαντας, αφού του ζητήθηκε μια επιπλέον διαδικασία έγκρισης σύνδεσης ηλεκτρικού ρεύματος ανατρέποντας στην πράξη τη νομολογία που ισχύει τα τελευταία δέκα χρόνια. Η αρμόδια υπάλληλος που, να σημειωθεί αναπληρώνει συνάδελφό της που κάνει χρήση καλοκαιρινής άδειας, ζητάει επιπλέον έγγραφα για να δώσει την τελική άδεια σύνδεσης. Το θέμα έφερε στο προσκήνιο ο Σύνδεσμος Παραγωγών Ενέργειας με Φωτοβολταϊκά και, με ανακοίνωση του, κάνει λόγο για αρρυθμίες στις πολεοδομίες και για αιφνίδια εμπλοκή στη διαδικασία  ηλεκτροδότησης.     

Η σύναψη Σύμβασης Προμήθειας, όπως είναι γνωστό, αποτελεί δικαιολογητικό της αιτήσεως σύνδεσης Φ/Β σταθμών στο δίκτυο, ούτως ώστε να αποπληρώνονται σε Προμηθευτή της επιλογής του επενδυτή οι καταναλώσεις του σταθμού σε ώρες που αυτός δεν λειτουργεί, ώστε να τις καλύπτει με ιδιοκατανάλωση. Η αρμόδια υπηρεσία της Θήβας έθεσε ζήτημα ξεχωριστής χειρόγραφης θεώρησης των Εγκρίσεων Εργασιών Δόμησης Μικρής Κλίμακας (ΕΕΔΜΚ) με τις οποίες από το 2009 αδειοδοτούνται Πολεοδομικά Φ/Β σταθμοί σε εκτός σχεδίου γήπεδα.  Η ζητούμενη χειρόγραφη θεώρηση επί της ΕΕΔΜΚ αφορά την ηλεκτροδότηση του σταθμού και οφείλει να γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις περί σύνδεσης κτιρίων με το ηλεκτρικό δίκτυο. Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο το αξιοσημείωτο στην εμπλοκή είναι πως δεν τεκμηριώνεται από την αρμόδια υπηρεσία της Θήβας νομικά η καινοφανής αυτή απαίτηση αλλά ζητείται από τον επενδυτή να τεκμηριώσει την μη αναγκαιότητα της…

 Αν μάλιστα ληφθεί υπόψη πως δέκα χρόνια τώρα που εφαρμόζεται το καθεστώς των ΕΕΔΜΚ στην πολεοδομική αδειοδότηση Φ/Β σταθμών σε εκτός σχεδίου γήπεδα ουδέποτε ζητήθηκε κάτι ανάλογο αλλά και πως από τα τέλη του 2018  με βάση  το νόμο  ν. 4495/2017 και της ΥΠΕΝ/ΔΑΟΚΑ/69701/4461 η διαδικασία έκδοσης ΕΕΔΜΚ έχει πλήρως ψηφιοποιηθεί και διεξάγεται αποκλειστικά από το ειδικό σύστημα ηλεκτρονικής έκδοσης αδειών του ΤΕΕ με ευθύνη μηχανικού, αφού προηγουμένως αναρτηθούν στην εφαρμογή τα απαραίτητα δικαιολογητικά της ΥΑ 40158/2010, όπως ισχύει, και πληρωθεί το σχετικό παράβολο, δηλαδή δεν παρεμβάλλεται υπηρεσιακή γραφειοκρατία στην έκδοση τους. Το πρόβλημα πέραν της οικονομικής βλάβης που απειλεί να δημιουργήσει σε πλήθος επενδυτών, επιστρέφει το επενδυτικό κλίμα ως προς την αδειοδότηση δεκαετίες πίσω.

Ο ΣΠΕΦ απέστειλε ήδη κατεπείγουσα επιστολή για το πρόβλημα προς το ΥΠΕΝ, την Περιφέρεια Στ. Ελλάδας και τις υπόλοιπες εμπλεκόμενες στο ζήτημα υπηρεσίες όπως την ΥΔΟΜ Θήβας αλλά τους Δήμους Θηβαίων και Τανάγρας. Αυτό που απογοητεύει ωστόσο είναι το γεγονός πως ενώ η Κυβέρνηση με κάθε τρόπο προσπαθεί να εξαλείψει την γραφειοκρατία από τις επενδύσεις και να βελτιώσει το κλίμα, αίφνης εφευρίσκονται από υπηρεσιακούς υπαλλήλους για μια ακόμα φορά καινοφανή προβλήματα σε κατά τα άλλα πεπατημένες για χρόνια διαδικασίες.