Πηγή Εικόνας: ΕΛΒΟ

Νέα ημερομηνία θα αναζητήσει το υπουργείο Οικονομικών για την κατάθεση των προσφορών για την ΕΛΒΟ, αφού η σημερινή διαδικασία δεν πληροί τους όρους της  συμμετοχής, καθώς οι υποψήφιοι δεν μπόρεσαν να καλύψουν τις απαιτήσεις της προκήρυξης του διαγωνισμού, εξαιτίας του COVID-19.

Η διαχειρίστρια εταιρεία η EY, που έχει αναλάβει να αξιολογήσει τις προσφορές, θα εισηγηθεί νέα αναβολή, αναζητώντας νέα ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών, η οποία, πιθανότατα, θα είναι και η τελευταία αναβολή που θα δοθεί για τον πλειστηριασμό των περιουσιακών στοιχείων της ΕΛΒΟ.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών παρακολουθεί στενά τις διαδικασίες, καθώς επιθυμεί διακαώς να έχει βρεθεί αγοραστής για την… καταπονημένη βιομηχανία, που για περισσότερες από δύο δεκαετίες βρίσκεται σε καθοδική τροχιά.

Το επιτελείο της ΕΥ αναμένει σήμερα την Κοινή Υπουργική Απόφαση για τη λειτουργία των Δικαστηρίων από το υπουργείο Δικαιοσύνης.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από την 1η Ιουνίου θα ανοίξουν οι δικαστικές αίθουσες επαναφέροντας την κανονικότητα στην απονομή της Δικαιοσύνης.

Η λειτουργία των Δικαστηρίων ήταν αναγκαία προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του πλειστηριασμού, διότι θα δίνεται η δυνατότητα προσφυγής από κάποιον ενδιαφερόμενο που θεωρήσει ότι αδικήθηκε. Αξιόπιστη πηγή είχε στο BN ότι μέσα στον Ιούνιο θα έχει βρεθεί ο νέος ιδιοκτήτης της ΕΛΒΟ αν το τίμημα είναι ικανοποιητικό. Η λίστα των ενδιαφερόμενων παραμένει η ίδια και δεν υπάρχει το όνομα έκπληξη.

Οι υποψήφιοι του εξωτερικού

Ενδιαφέρον για την ΕΛΒΟ έχουν εκδηλώσει τουλάχιστον επτά επενδυτές. Σύμφωνα με πληροφορίες, στους υποψηφίους περιλαμβάνονται η ισραηλινή Plasan, πιθανώς με ευρύτερο ισχυρό ισραηλινό σχήμα, η ιταλική Ferrovie dello Stato, στον όμιλο της οποίας ανήκει και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η γερμανική Krauss-Maffei Wegmann (KMW), η νοτιοαφρικανική Paramount Group, η ελληνική Kouimtzis Group, ο όμιλος Πετρόπουλου και η Intracom Defence.

Πρόσφατα, εκδήλωσε ενδιαφέρον και η κινεζική εταιρεία NORINCO, η οποία κατατάσσεται ανάμεσα στις ισχυρές εταιρείες οπλικών συστημάτων. Η ΕΛΒΟ βρίσκεται από το 2014 σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης με συσσωρευμένες ζημίες 170,3 εκατ. ευρώ και συνολικές υποχρεώσεις που έφταναν τα 85,4 εκατ.

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1972 ως Στάγιερ Ελλάς, με σκοπό την παραγωγή και διάθεση φορτηγών οχημάτων, γεωργικών ελκυστήρων και σταθερών κινητήρων.

Το 1986 η συμμετοχή των Αυστριακών μεταβιβάστηκε στο ελληνικό Δημόσιο. Το 2000 ο όμιλος «Μυτιληναίος» απέκτησε, μέσω διεθνούς διαγωνισμού, το 43% των μετοχών και το management. Η «Μυτιληναίος» αποχώρησε από την εταιρεία το καλοκαίρι του 2010. Σύμφωνα με το τεύχος διακήρυξης, τα περιουσιακά στοιχεία που μεταβιβάζονται με τον κύριο διαγωνισμό πώλησης της ΕΛΒΟ περιλαμβάνουν ένα οικόπεδο έκτασης 190.206,97 τετραγωνικών μέτρων στη βιομηχανική περιοχή της Σίνδου, καθώς και άλλα δύο οικόπεδα 76.957 τ.μ. και 5.322 τ.μ. στην ίδια περιοχή. Επίσης, πωλούνται κτιριακές εγκαταστάσεις, εξοπλισμός και δικαιώματα πνευματικής και βιομηχανικής ιδιοκτησίας.