Απεικόνιση της Πανεπιστημίου σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Απεικόνιση της Πανεπιστημίου σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

Το σχέδιο για την δημιουργία μιας από τις μεγαλύτερες αστικές παρεμβάσεις που έγιναν ποτέ στην πρωτεύουσα, του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας εγκρίθηκε, με ευρύτατη πλειοψηφία,από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Αθηναίων και μάλιστα σε ειδική έκτακτη συνεδρίαση.

Μάλιστα, εκτός από την δημοτική παράταξη του δημάρχου Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, υπερψήφισαν επίσης οι δημοτικές παρατάξεις του Νάσου Ηλιόπουλου, του Παύλου Γερουλάνου, του Γιώργου Βουλγαράκη και του Βασίλη Καπερνάρου.

Πρόκειται για ένα έργο με διπλή αξία και σημασία  για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας, τόνιζε  ο δήμος της Αθήνας σε ανακοίνωσή του, καθώς η αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοϊού έχει κάνει επιτακτική την ανάγκη για μια σημαντική αύξηση του δημόσιου χώρου και αποσυμφόρηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς -όπως συμβαίνει αυτή την περίοδο σε πολλές μεγαλουπόλεις στο εξωτερικό- ενώ παράλληλα τα σχέδια πολλών δεκαετιών για την ανάδειξη του ιστορικού κέντρου γίνονται επιτέλους πραγματικότητα.

Η ζωτικής σημασίας παρέμβαση θα ξεκινήσει πιλοτικά από τα τέλη Ιουνίου, με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις να τίθενται σε άμεση εφαρμογή, τις επόμενες εβδομάδες «συστήνοντας» ξανά το αθηναϊκό κέντρο στους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης. Έχοντας ως βάση αναλυτικά επεξεργασμένες μελέτες του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου που έγιναν όλο το προηγούμενο διάστημα σχετικά με τις κυκλοφοριακές επιπτώσεις των αλλαγών που θα γίνουν.

Χάρτης παρεμβάσεων με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

«Ήρθε η ώρα να υλοποιηθεί ένα οραματικό έργο, που μας συστήνει την Αθήνα από την αρχή. Γιατί, με τον Μεγάλο Περίπατο, αλλάζει η φυσιογνωμία του κέντρου της πόλης αλλά και η καθημερινότητά μας. Κάνουμε βήμα βήμα πράξη, αυτό που υποσχεθήκαμε. Να φέρουμε τα κάτω, πάνω στην πρωτεύουσα. Να δώσουμε αξία στη ζωή μέσα στην πόλη και να αποδείξουμε με αυτό και τα υπόλοιπα έργα, ότι είναι σημαντικό να ζεις αυτήν την πόλη, όχι απλά να ζεις σε αυτή. Είναι σπουδαίο, ότι αυτό το έργο ξεκινά με συναίνεση, με διάλογο και συνεργασία. Έτσι όπως πρέπει σε ένα τόσο σημαντικό για την πόλη έργο. Γιατί είναι μία αλλαγή που έρχεται για όλους μας και μας χρειάζεται όλους για να γίνει» τονίζει ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης για την σπουδαία αυτή παρέμβαση στην Αθήνα.

Το Έργο

Σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων, «πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο σχέδιο αναβίωσης και ενοποίησης του ιστορικού κέντρου, που θα δημιουργήσει έναν Μεγάλο Περίπατο με διαδρομές που θα ενώνουν για πρώτη φορά τις ιστορικές γειτονιές της Αθήνας, τους παγκόσμιας εμβέλειας αρχαιολογικούς θησαυρούς της και θα επιστρέψει την πόλη στην υπηρεσία των κατοίκων και των επισκεπτών της, αλλάζοντας την καθημερινότητά τους προς το καλύτερο. Η ευρύτατη αυτή παρέμβαση στο κέντρο της πρωτεύουσας, που δεν θα κρύβει τον τεράστιο πολιτιστικό της πλούτο πίσω από τους γκρίζους δρόμους και τους τόνους τσιμέντου, ξεχωρίζει ως έργο για δύο βασικούς λόγους. Για το μέγεθος και την σπουδαιότητα της συνολικής παρέμβασης και των θετικών αλλαγών που φέρνει στην πόλη, αλλά και για τον πρωτόγνωρο τρόπο και το πρωτοποριακό πνεύμα υλοποίησής του.»

Σχεδιάγραμμα για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

Το μέγεθος της παρέμβασης

Το ζωτικής σημασίας έργο, ξεκινά άμεσα, με το μεγαλύτερο μέρος της υλοποίησής του να ολοκληρώνεται μέχρι το 2022.

Σύμφωνα με τον Δήμο της Αθήνας, το συνολικό κόστος του έργου αναμένεται να ανέλθει περίπου στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Για την χρηματοδότηση του έργου, όπως γίνεται και για όλα τα έργα του Δήμου Αθηναίων, θα αναζητηθούν κονδύλια από ίδιους πόρους, το ΕΣΠΑ, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, το Πράσινο Ταμείο και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα.

Οι ουσιαστικές παρεμβάσεις στον αστικό ιστό υπολογίζεται ότι θα αποδώσουν περίπου 50.000m2 ελεύθερου, Δημόσιου χώρου στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας, δημιουργώντας τον πιο όμορφο περίπατο της Ευρώπης, με συνολικό μήκος διαδρομής 6,8 χιλιόμετρα.

Η κατασκευή του Μεγάλου Περιπάτου έρχεται να προσθέσει στη νέα εικόνα του αθηναϊκού κέντρου ένα νέο ποδηλατόδρομο, στην οδό Πανεπιστημίου.

Ακόμη, οι ιστορικές περιοχές της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου, αλλά και οι οδοί Ηρώδου ΑττικούΜητροπόλεωςΕρμού και Αθηνάς θα μετατραπούν σε περιοχές ελεύθερες από Ι.Χ..

Οι συνολικές παρεμβάσεις που προγραμματίζονται θα δημιουργήσουν νέες λεωφορειολωρίδες μήκους 1,9 χλμ και αναπλάσεις οδικών αξόνων μήκους 6,3 χλμ.

Παράλληλα, σημαντική θα είναι η αύξηση των μετακινήσεων με ΜΜΜ –εκτίμηση για αύξηση 7,5% εντός 6μήνου-, καθώς και η αύξηση της ταχύτητας κίνησης των λεωφορείων/τρόλεϊ στις οδούς Πανεπιστημίου και Ακαδημίας κατά 45%.

Απεικόνιση της Πανεπιστημίου σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

Ο πρωτοποριακός τρόπος υλοποίησης

Ο Δήμος Αθηναίων τονίζει ότι «για πρώτη φορά, ένα έργο τόσο μεγάλης εμβέλειας πραγματοποιείται με την συμμετοχή των πολιτών, δημιουργώντας μια ξεχωριστή σχέση με τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πόλης. Σε αντίθεση με άλλα τεχνικά έργα, τα οποία σχεδιάζονται, υλοποιούνται και στη συνέχεια παραδίδονται στους πολίτες, ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας θα είναι ορατός και ανοιχτός στους πολίτες, από την πρώτη μέρα που ξεκινά να υλοποιείται. Πρόκειται για μια νέα φιλοσοφία, που μας δίνει τη δυνατότητα να βλέπουμε από την πρώτη κιόλας μέρα τις θετικές αλλαγές που φέρνει και να προσαρμοζόμαστε ήπια και αρμονικά στο νέο τρόπο ζωής της πόλης. Η πιλοτική εφαρμογή του έργου θα γίνει αρχικά με ήπιες διαμορφώσεις οδών μέσω σήμανσης και χρωματισμών του οδοστρώματος, τοποθέτηση φυτών και στοιχείων αστικού εξοπλισμού όπως ζαρντινιέρες, παγκάκια, καλαθάκια. Σε δεύτερη φάση θα ξεκινήσει η υλοποίηση των μόνιμων έργων. Με αυτόν τον τρόπο, οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της Αθήνας θα μπορούν να δουν τα οφέλη της μεγαλύτερης αστικής παρέμβασης στην ιστορία της, εξερευνώντας, δοκιμάζοντας και αξιολογώντας καθημερινά τις παρεμβάσεις και  τις ρυθμίσεις, που θα πραγματοποιηθούν.»

Απεικόνιση της Πλατείας Συντάγματος σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

Τι περιλαμβάνει το Έργο

Το σύνολο του Περιπάτου εκτός των ήδη διαμορφωμένων οδών Δ. Αρεοπαγίτου και Αποστόλου Παύλου, περιλαμβάνει την διαδρομή Β. ΑμαλίαςΒ. ΌλγαςΗρώδου ΑττικούΒ. ΣοφίαςΠανεπιστημίουΑθηνάςΜητροπόλεως και Ερμού, καθώς και την περιοχή της Πλάκας και του Εμπορικού Τριγώνου. Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του Περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο. Σε επόμενο στάδιο θα υλοποιηθεί και η σύνδεση του Κεραμεικού με την Ακαδημία Πλάτωνος, ώστε να συμπεριληφθεί στον Περίπατο και ο συγκεκριμένος, μοναδικός αρχαιολογικός χώρος.

Στόχος είναι στην τελική φάση του έργου το ιστορικό κέντρο της Αθήνας να έχει ενοποιηθεί, δημιουργώντας τις πιο όμορφες διαδρομές αστικού τοπίου στην Ευρώπη.

Απεικόνιση της Πανεπιστημίου σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

Τα Οφέλη

Εκτός από την ανάδειξη του πολιτιστικού πλούτου της Αθήνας, ο Μεγάλος Περίπατος θα αλλάξει τον τρόπο που «συνομιλούμε» με την πόλη. Παράλληλα, οι παρεμβάσεις κινητικότητας θα συμβάλουν καθοριστικά στην αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοϊού καθώς ό Δημόσιος χώρος θα αυξηθεί σημαντικά. Υπολογίζεται ότι οι παρεμβάσεις θα συμβάλουν στην μείωση των ατυχημάτων, βοηθώντας στην αποσυμφόρηση των νοσοκομείων, ενώ θα υπάρξουν σημαντικά οφέλη και για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Το Εμπορικό Τρίγωνο απελευθερώνεται από τα ΙΧ οχήματα και γίνεται φιλικότερο προς τον πολίτη και το περιβάλλον με νέες, βιώσιμες πρακτικές κινητικότητας. Οι άνετες, «πράσινες», ασφαλείς μετακινήσεις, η προώθηση της χρήσης ΜΜΜ και της μετακίνησης με τα πόδια και το ποδήλατο δίνουν στο Εμπορικό Τρίγωνο τη χαμένη του αίγλη.

Απεικόνιση της Πλατείας Συντάγματος και της Πανεπιστημίου σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

Το τουριστικό προϊόν της Αθήνας αποκτά μεγαλύτερη αξία, καθώς ενισχύεται ο τουριστικός της χαρακτήρας. Η πόλη εκσυγχρονίζεται αποκτώντας μια νέα ταυτότητα που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και το μέλλον της. Το εμπορικό κέντρο γίνεται πιο εύκολα προσβάσιμο, συνδυάζοντας τις αγορές με την αναψυχή και την διασκέδαση. Παράλληλα διευκολύνεται η περιήγηση στα αξιοθέατα και η μετακίνηση εντός της πόλης,

Αναβαθμίζεται ριζικά η ποιότητα ζωής των κατοίκων και των εργαζομένων με περισσότερο χώρο για όλους. Το ανανεωμένο δίκτυο ηλεκτροφωτισμού θα προσφέρει, εκτός από την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, περισσότερη ασφάλεια στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας. Ταυτόχρονα, το έργο θα δώσει νέες ευκαιρίες για άθλησηποδήλατο και περιπάτους στους κατοίκους, τις οικογένειες, τους εργαζομένους, αλλά και τους ιδιοκτήτες ζώων συντροφιάς.

 

Αναλυτικά οι Παρεμβάσεις

·         Ομόνοια

Μέρος του Μεγάλου Περιπάτου είναι και η πλατεία Ομονοίας, η αναβάθμιση της οποίας έχει ήδη ολοκληρωθεί και τις επόμενες ημέρες ανοίγει για όλους.

·         Πανεπιστημίου – Πατησίων

Στη Πανεπιστημίου προβλέπεται η πεζοδρόμηση των τριών από τις έξι συνολικά λωρίδες κυκλοφορίας που έχει σήμερα και η αισθητική αναβάθμισή της.

Η ανανεωμένη οδός Πανεπιστημίου θα διαθέτει έναν νέο ποδηλατόδρομο, 2 λωρίδες κυκλοφορίας για ΙΧ και μια λεωφορειολωρίδα ίδιας κατεύθυνσης με αυτή των ΙΧ. Η ανάπλασή της θα αποδώσει περίπου 7.000m2 στον δημόσιο χώρο.

Αναδεικνύεται έτσι η «Τριλογία» (Εθνική Βιβλιοθήκη – Πανεπιστήμιο – Ακαδημία Αθηνών).

Η παρέμβαση θα περιλάβει και την Πατησίων (28ης Οκτωβρίου), από την Ομόνοια ως την πλατεία Αιγύπτου για την ενοποίηση του περιπάτου με το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

·         Βασιλίσσης Όλγας

Το Ζάππειο ενοποιείται με τον Ναό Ολυμπίου Διός, η Διονυσίου Αρεοπαγίτου συνδέεται με το Παναθηναϊκό Στάδιο και τον λόφο του Αρδηττού, με διατήρηση της γραμμής του Τραμ. Η πεζοδρόμηση της Β. Όλγας θα δημιουργήσει περίπου 10.500m2, νέου Δημόσιου χώρου.

·         Ηρώδου Αττικού

Η οδός μετατρέπεται σε οδό ελέυθερη από Ι.Χ.

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

o   έκτακτης ανάγκης

o   τροφοδοσίας

o   απορριμματοφόρα

o   εξυπηρέτησης δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

o   εξυπηρέτησης κατοίκων

o   υπηρεσιακά αυτοκίνητα

o   ταξί μετά από κλήση τους

Η ανάπλαση της Ηρώδου Αττικού θα αποδώσει περίπου 5.000m2 στον Δημόσιο χώρο.

·         Αθηνάς – Ερμού

Η οδός Ερμού μέχρι την οδό Άγ. Ασωμάτων και η οδός Αθηνάς θα μετατραπούν σε οδούς ελεύθερες από Ι.Χ., με κυκλοφορία λεωφορείων μόνο σε καθορισμένους άξονες.

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

o   έκτακτης ανάγκης

o   τροφοδοσίας

o   απορριμματοφόρα

o   εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

o   που κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

o   εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

o   ταξί μετά από κλήση τους

Απεικόνιση της Πλατείας Συντάγματος σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

·         Σύνταγμα

Στην πλατεία Συντάγματος το σχέδιο περιλαμβάνει τη διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της οδού Φιλελλήνων στο ύψος της πλατείας, για τη δημιουργία ενός νέου κοινόχρηστου χώρου στην καρδιά της πόλης.

Πιο συγκεκριμένα η παρέμβαση προβλέπει:

o   3 λωρίδες κυκλοφορίας ελεύθερες για όλα τα οχήματα

o   1 νέα λεωφορειολωρίδα

o   1 λωρίδα στάσεων λεωφορείων

Απεικόνιση της Πλατείας Συντάγματος σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

·         Πλάκα

Η περιοχή της Πλάκας που συνδέει το Μοναστηράκι με τη Διονυσίου Αρεοπαγίτου και το Θησείο θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

o   έκτακτης ανάγκης

o   τροφοδοσίας

o   απορριμματοφόρα

o   εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

o   όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

o   εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

o   ταξί μετά από κλήση τους

·         Εμπορικό Τρίγωνο

Η περιοχή του Εμπορικού Τριγώνου, θα γίνει περιοχή ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στις οδούς θα έχουν μόνο τα οχήματα:

o   έκτακτης ανάγκης

o   τροφοδοσίας

o   απορριμματοφόρα

o   εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

o   όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

o   εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

o   ταξί μετά από κλήση τους

·         Μητροπόλεως

Η οδός Μητροπόλεως θα μετατραπεί σε οδό ελεύθερη από Ι.Χ..

Πρόσβαση στην οδό θα έχουν μόνο τα οχήματα:

o   έκτακτης ανάγκης

o   τροφοδοσίας

o   απορριμματοφόρα

o   εξυπηρέτηση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας

o   όσων κατευθύνονται στους χώρους στάθμευσης

o   εξυπηρέτησης κατοίκων και ξενοδοχείων

o   ταξί μετά από κλήση τους

·         Πλατεία Θεάτρου – Πλατεία Δικαιοσύνης – Πλατεία Κοραή

Δρομολογούνται σημαντικές τοπικές παρεμβάσεις για την ανάπλαση των τριών αυτών Πλατειών που θα αποτελέσουν καταλύτη στη βελτίωση των γύρω περιοχών.

·         Κεραμεικός  – Ακαδημία Πλάτωνος

Σε δεύτερο χρόνο θα υλοποιηθεί η σύνδεση του Περιπάτου με την Ακαδημία Πλάτωνος.

Ο Δήμος της Αθήνας τονίζει, θυμίζοντας στους παλαιότερους κατοίκους του, ότι με πρωτεργάτες την Μελίνα Μερκούρη και τον Αντώνη Τρίτση, η ενοποίηση και ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων της Αθήνας αποτέλεσε για δεκαετίες ένα μεγαλόπνοο σχέδιο πολεοδομικών παρεμβάσεων στην καρδιά της πρωτεύουσας. Στόχος ήταν οι σημαντικότεροι αρχαιολογικοί χώροι και τα τοπόσημα της Αθήνας να συνδεθούν μεταξύ τους, μέσα από ένα δίκτυο διαδρομών που θα επιτρέπουν την επίσκεψή τους, χωρίς τη χρήση αυτοκινήτου. Παρά τις σημαντικές προσπάθειες που κατέβαλλαν διαχρονικά οι δήμαρχοι της Αθήνας, το σχέδιο δεν ολοκληρώθηκε, κυρίως λόγω των τεράστιων εμποδίων που όρθωνε κάθε φορά ο γραφειοκρατικός παραλογισμός. Κάπως έτσι η Αθήνα, η πιο ιστορική πρωτεύουσα της Ευρώπης παρέμενε, έως σήμερα, μια από τις ελάχιστες Μητροπόλεις σε ολόκληρο τον κόσμο, χωρίς ενιαίο ιστορικό κέντρο.

Για να μάθετε τα πάντα για τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας και να πείτε τη γνώμη σας επισκεφτείτε την ηλεκτρονική ιστοσελίδα http://megalosperipatos.cityofathens.gr/

Δείτε εδώ το σχετικό βίντεο του Δήμου Αθηναίων:

Παρακαλούμε αποδεχτείτε τα cookies από το YouTube για την αναπαραγωγή αυτού του video. Με την αποδοχή θα έχετε πρόσβαση σε περιεχόμενο στο YouTube, μία υπηρεσία που παρέχεται από τρίτους.

Πολιτική Απορρήτου YouTube

Με την αποδοχή αυτής της ενημέρωσης, οι ρυθμίσεις σας θα αποθηκευθούν και η σελίδα θα ανανεωθεί.

Ποιοι δρόμοι και ποιες περιοχές θα γίνουν «ελεύθερες» από Ι.Χ.;

Σύμφωνα με τον Δήμο Αθηναίων, ελεύθεροι (όπως επιλέγει να ονοματίσει) από ΙΧ θα γίνουν εμβληματικοί δρόμοι της πρωτεύουσας «που δεν μπορούσαμε να τους απολαύσουμε λόγω της κυκλοφορίας και της ηχορύπανσης. Ήρθε η ώρα να τους ανακαλύψουμε. Οι δρόμοι αυτοί μέχρι σήμερα είχαν αξία ως δίοδοι μετακίνησης. Με το έργο αυτό αναδεικνύονται, τους απολαμβάνουμε». Αυτοί είναι:

  • Λεωφόρος Βασιλίσσης Όλγας
  • Οδός Ηρώδου Αττικού
  • Οδός Αθηνάς
  • Οδός Ερμού (από την Οδό Αιόλου έως την πλατεία Αγίων Ασωμάτων)
  • Οδός Μητροπόλεως
  • Οδός Αιόλου (από την οδό Μητροπόλεως έως την οδό Ερμού)
  • Οδός Ρήγα Φεραίου
  • Οδός Σίνα (από την οδό Πανεπιστημίου έως την οδό Ακαδημίας)
Επίσης, το ίδιο ισχύει για το Εμπορικό Τρίγωνο της Αθήνας και την περιοχή της Πλάκας, στα πποία πρακτικά η κίνηση στο μεγαλύτερο μέρος είχε εκμηδενιστεί αλλά σε ορισμένα σημεία ακριβώς το αντίθετο. «Είχαμε παραδώσει αυτές τις περιοχές, διαμάντια της Αθήνας, στο ό,τι να ναι. Τώρα αυτό αλλάζει. Ο περίπατος σε κάθε δρόμο αυτών των περιοχών, γίνεται εμπειρία», λέει ο Δήμος Αθηναίων.
Απεικόνιση της Πανεπιστημίου σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων

Τί θα γίνει με τα ταξί όταν ολοκληρωθεί το έργο;

Σχετικά με την κυκλοφορία και την στάση των ταξί, η είσοδος στις περιοχές και τις οδούς ήπιας κυκλοφορίας, θα πραγματοποιείται μετά από κλήση επιβάτη μόνο για αποβίβαση και επιβίβαση. Παράλληλα, θα επιτρέπεται στα ταξί η δεξιά στροφή από Όθωνος προς Βασιλίσσης Αμαλίας σε όλο το μήκος της λεωφορειολωρίδας. Επιπλέον, θα δημιουργηθούν ειδικοί χώροι αναμονής ταξί σε κεντρικά σημεία των εν λόγω περιοχών.
Αυτή η νέα κουλτούρα των μετακινήσεων που φέρνει το έργο, θέλει τα ταξί στην πόλη. Τα θέλει οργανωμένα και με κυκλοφορία τέτοια που θα είναι ανεμπόδιστη και με κανόνες.
Ο Δήμος Αθηναίων διευκρινίζει ότι βρίσκεται σε συνεννόηση με τους αρμόδιους φορείς για τη δημιουργία ειδικών χώρων αναμονής ταξί στις παρακάτω οδούς:
  • Όθωνος
  • Βουλής/Κολοκοτρώνη
  • Κλαυθμώνος
  • Ευριπίδου / Σοφοκλέους
  • Ομόνοια – Πειραιώς/Γ’ Σεπτεμβρίου
  • Θησείο
Απεικόνιση της Πλατείας Συντάγματος σύμφωνα με τον Μεγάλο Περίπατο της Αθήνας, το οραματικό έργο που σχεδιάζει ο Δήμος της Αθήνας
Πηγή Εικόνας: Δήμος Αθηναίων