Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Πογκρόμ κατά των δικύκλων έχει εξαπολύσει η Δημοτική Αστυνομία και η Τροχαία Αθηνών μοιράζοντας καθημερινά εκατοντάδες κλήσεις για παράνομη στάθμευση στα πεζοδρόμια. Πρόκειται για παράβαση η οποία αναμφίβολα δικαιολογεί και πιο αυστηρά πρόστιμα, καθώς οι δικυκλιστές, ελλείψει θέσεων στάθμευσης, στο Δήμο Αθηναίων, αναζητούν ευκαιριακές λύσεις υψηλού ρίσκου με τους φύλακες του νόμου να καραδοκούν, δίνοντας κλήσεις των 20 ευρώ σε κάθε «καταληψία» του πεζοδρομίου.  

Οι δρόμοι και τα πεζοδρόμια πέριξ της πλατείας Συντάγματος και η ευρύτερη περιοχή έχουν καταληφθεί από τα δίκυκλα, όμως με την εμφάνιση των εκπροσώπων του νόμου, εξαφανίζονται σε χρόνο ρεκόρ με αποτέλεσμα τα πεζοδρόμια να παραχωρούνται πάραυτα σε αυτούς που ανήκουν, στους πεζούς.

Το κόστος για τους δικυκλιστές είναι δυσβάσταχτο, καθώς η παράβαση για παράνομο παρκάρισμα διαμορφώνεται στα 20 ευρώ και μπορεί να ανέβει στα 40 και 60 ευρώ την ημέρα, όταν η δεύτερη κλήση κόβεται μετά από τρείς ώρες.

Στην περίπτωση που το δίκυκλο εντοπισθεί στο χώρο στάθμευσης που είναι για τον εφοδιασμό των καταστημάτων το πρόστιμο ανεβαίνει στα 40 ευρώ.

Πάντως, η επιμονή των εκπροσώπων του νόμου να επιβάλλουν την τάξη, που σε κάθε περίπτωση είναι επιβεβλημένη, το μηνιαίο κόστος για τον παραβάτη μπορεί να φτάσει τα 500 ευρώ. Δηλαδή οδηγούν στη χρεοκοπία τον δικυκλιστή χωρίς να τους δίνεται η ευκαιρία να βρει μία λύση, ο οποίος αναγκάζεται να καταλαμβάνει τα πεζοδρόμια.  

Το πρόβλημα είναι διαχρονικό, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να αντιμετωπιστεί από τους αρμόδιους και ο πλέον κατάλληλος είναι ο Δήμος Αθηναίων, ο οποίος όμως για δεκαετίες δεν τον έχει αντιμετωπίσει. Οι χώροι στάθμευσης που υπάρχουν έχουν περιορισμένες δυνατότητες και ο ελάχιστος χώρος που έχουν στην διάθεση τους παραχωρείται στα αυτοκίνητα.

Το ένα κλειδί για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι να επαναλειτουργήσει το υπόγειο πάρκινγκ στην Κλαυθμώνος, το οποίο από τη στιγμή που έκλεισε τις πόρτες για το ευρύ κοινό, το κόστος των παρκινγκ αυξήθηκε κατά 100%, καθώς έφυγε από τη μέση ένας ισχυρός ανταγωνιστής με περίπου 800 θέσεις.

Σήμερα ο υπόγειος σταθμός αυτοκινήτων πέρασε στη δικαιοδοσία του Δήμου Αθηναίων μετά από πολύχρονους δικαστικούς αγώνες. Ο αντιδήμαρχος Αθηναίων κ. Ελευθέριος Σκιαδάς είπε στο economix ότι για δόθηκαν δικαστικές μάχες δεκαετιών για το παρκινγκ της Κλαυθμωνος, το οποίο πέρασε στο Δήμο και σήμερα πλησιάζει ο χρόνος της αξιοποίησης του που αποτελεί τον «θυρεοειδή αδένα» για τη στάθμευση στο κέντρο της Αθήνας.

Τέλος, να σημειωθεί ότι από την απόχη των προστίμων γλιτώνουν τα ηλεκτρικά πατίνια που κυκλοφορούν ευρέως τους τελευταίους  μήνες στο κέντρο της Αθήνας, καθώς δεν διαθέτουν αριθμό  κυκλοφορίας, ενώ οι χρήστες τους τα αφήνουν επίσης πάνω στα πεζοδρόμια.