Με πέντε επιπλέον ανοιχτά εκδοτήρια αλλά και με την προμήθεια 100 αυτόματων μηχανημάτων έκδοσης καρτών, επιδιώκει ο ΟΑΣΑ να βάλει τέλος στα κακώς κείμενα του παρελθόντος. Όπως έχει ήδη γράψει το economix.gr, ο Οργανισμός έχει μπει σε τροχιά βελτίωσης των υπηρεσιών του, σε μια προσπάθεια οι επιβάτες να πάψουν να περιμένουν σε ουρές ταλαιπωρίας, ώστε να εκδώσουν κόμιστρο. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ηλεκτρονική επαναφόρτιση, γίνεται γεγονός και για τις ανώνυμες κάρτες, δικαίωμα που είχαν μόνο όσοι ήταν κάτοχοι προσωποποιημένων. 

Ένας από τους πονοκέφαλους που αντιμετώπιζαν οι χρήστες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς ήταν ότι για να εκδώσουν ηλεκτρονικό εισιτήριο σε μηχάνημα θα έπρεπε να τοποθετήσουν κέρματα, καθώς δεν υπήρχε η πρόβλεψη να δοθούν ρέστα 5 ή 10 ευρώ για χαρτονομίσματα 20 και 50 ευρώ και έτσι γέμιζαν ψιλά μερικοί επιβάτες, μέχρι εκ των πραγμάτων να αδειάσουν τα αποθεματικά. Τώρα, αυτό αλλάζει, αφού το σύστημα αναβαθμίζεται ενώ θα υπάρχει καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού, με την αύξηση των ΑΜΕΚ σε σταθμούς του Μετρό και του ΤΡΑΜ.

Όπως τονίζουν πηγές από τον ΟΑΣΑ στο economix.gr, μέλημα είναι οι επιβάτες να προσαρμοστούν πλήρως με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και όποια κακά κείμενα υπήρχαν να μείνουν στο παρελθόν. Μάλιστα, σκοπός είναι να ανοίξουν και άλλα εκδοτήρια, προκειμένου να εκλείψει το φαινόμενο αναμονής, για περιπτώσεις πολιτών που επιθυμούν να εκδώσουν ή να ανανεώσουν το δικαίωμα μετακίνησης τους. 

Το προηγούμενο διάστημα, η είδηση ότι θα επανέλθουν στις αρχικές τους θέσεις 21 εργαζόμενοι προκάλεσε την «οργή» των συνδικαλιστών, οι οποίοι μειοψηφικά αποφάσισαν να σηκώσουν χειρόφρενο και να δημιουργηθεί κυκλοφοριακό κομφούζιο και μεγάλη ταλαιπωρία στους χρήστες των ΜΜΜ.  Ωστόσο, το θέμα θωρείται πια λήξαν δεδομένου ότι άνοιξαν στο μεταξύ διάστημα 5 εκδοτήρια σε Βικτώρια, Πανεπιστήμιο, Αιγάλεω, Ευαγγελισμό και Μέγαρο Μουσικής, με τον αριθμό πλέον να ανέρχεται στα 26. Κατά τις ίδιες πηγές, το επόμενο διάστημα, αναμένεται να προχωρήσουν στο άνοιγμα ακόμα περισσότερων. 

Σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, αυξάνονται παράλληλα τα σημεία έκδοσης προσωποποιημένων καρτών καθώς θα δημιουργηθούν νέα εκδοτήρια της ΟΣΥ σε διάφορα σημεία της Αθήνας, τα οποία θα διαθέτουν και Τερματικά Έκδοσης Καρτών.

Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα φόρτισης και ανώνυμων καρτών από την ιστοσελίδα και από κινητά με τεχνολογία NFC. Πλέον, θα μπορούν και οι κάτοχοι ανώνυμων καρτών να φορτίζουν τις κάρτες τους από την ιστοσελίδα athenacard.gr και από κινητά με τεχνολογία NFC, αποφεύγοντας τυχόν αναμονές σε εκδοτήρια ή ΑΜΕΚ. 

Ταυτόχρονα, θα δοθεί η δυνατότητα επέκτασης της ημερομηνίας λήξης των δικαιωμάτων μετακίνησης και από τα Αυτόματα Μηχανήματα Έκδοσης Καρτών (ΑΜΕΚ) και θα αυτοματοποιηθεί ο έλεγχος των δικαιωμάτων για τους δικαιούχους ελεύθερης και με μειωμένους τύπους κομίστρου μετακίνησης, δηλαδή ΑμΕΑ, φοιτητές, πολύτεκνους, κλπ. Πρακτικά αυτό σημαίνει πως δεν θα χρειάζεται πλέον η φυσική παρουσία των  δικαιούχων στα εκδοτήρια, αφού η ανανέωση της ισχύος των καρτών όσων δικαιούνται μειωμένο ή μηδενικό κόμιστρο θα γίνεται από τα αυτόματα μηχανήματα.

Επιπλέον, το ΔΣ του ΟΑΣΑ έδωσε το πράσινο φως επιπλέον για:

  • Προμήθεια και εγκατάσταση τεσσάρων Κέντρων Διαχείρισης Σταθμού τα οποία θα πληρούν κατ’ ελάχιστον τις προδιαγραφές και απαιτήσεις της Σύμβασης Σύμπραξης, και την ένταξή τους στη σύμβαση Διαχείρισης (λειτουργία, συντήρηση, αποκατάσταση βλαβών, παρακολούθηση). Πρόκειται για εξοπλισμό που θα τοποθετηθεί στους νέους σταθμούς της γραμμής 3 του Μετρό προκειμένου στη συνέχεια να παραδοθούν.
  • Σύνταξη του τεύχους της μελέτης διασυνδέσεων εξοπλισμού πώλησης και προσωποποίησης.
  • Τροποποίηση της Σύμβασης Σύμπραξης για την αναπροσαρμογή του κόστους ανά συμβατικό έτος των μικρών εργασιών σε ποσό ίσο με το 1% της Ετήσιας Αμοιβής Διαθεσιμότητας του ιδιώτη όπως αυτή θα διαμορφώνεται ανά Συμβατικό Έτος. Με την έγκριση της αναπροσαρμογής του ποσού των μικρών εργασιών θα διευθετηθούν τα αιτήματα μετεγκαταστάσεων εξοπλισμού καθώς και οι εργασίες κατασκευής και τοποθέτησης νέου στεγάστρου στο σταθμό Ταύρος του Προαστιακού και οι εργασίες επαναδιαστασιολόγησης και χωροθέτησης πυλών του σταθμού Πανεπιστήμιο.