Πηγή Εικόνας: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Το νέο αφεντικό της Cosco στην Ελλάδα, Γιου Ζενγκ Γκανγκ, αλλάζει, σύμφωνα με πληροφορίες, την ατζέντα στον ΟΛΠ αναφορικά με την εκτέλεση των έργων, συνολικού ύψους 500 εκατ. ευρώ.

Στελέχη κατασκευαστικών εταιρειών έχουν θορυβηθεί με όσα… φθάνουν στα αυτιά τους, για την πορεία εκτέλεσης των έργων στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας.

Οι πρώτες πληροφορίες, που προέρχονται από το κέντρο αποφάσεων του ΟΛΠ, λένε ότι θέλουν να φέρει κινέζικες εταιρείες για την υλοποίησή τους.

Η προοπτική αυτή «παγώνει» τις προσδοκίες των κατασκευαστικών εταιρειών που, να σημειωθεί, ανέμεναν να ενισχύσουν το κατασκευαστικό τους χαρτοφυλάκιο καταγράφοντας και τις υπεραξίες  από την εκτέλεση των έργων.

Μέχρι σήμερα, ο Γιου Ζενγκ Γκανγκ κρατά κλειστά τα χαρτιά του, εντείνοντας την ανησυχία των στελεχών του κατασκευαστικού κλάδου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΤΕΚΑΛ, που έχει αναλάβει το έργο υλοποίησης της κρουαζιέρας, συνολικής αξίας 103 εκατ. ευρώ, από τις αρχές του περασμένου Σεπτεμβρίου, ανακηρύχθηκε ανάδοχος του έργου. Το μόνο που απομένει είναι να πέσουν οι υπογραφές της συμφωνίας υλοποίησης ανάμεσα στον ΟΛΠ και την ΤΕΚΑΛ.

Ο Γιου Ζενγκ Γκανγκ, όμως, δεν φαίνεται να βιάζεται, παρότι το έργο είναι χρηματοδούμενο από το ΕΣΠΑ 2014-2019 σε ποσοστό  95%. Δηλαδή, ο ΟΛΠ θα λάβει περίπου 90 εκατ. ευρώ, με την προϋπόθεση ότι η συμφωνία θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη Δεκεμβρίου. Απομένουν μόλις 15ημέρες, οι οποίες πιθανόν να μη είναι αρκετές, καθώς οι νομικοί δεν έχουν αρχίσει ακόμη τη σύνταξη της συμφωνίας.

Το έργο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκσκαφή και διαμόρφωση της βάσης έδρασης των κρηπιδότοιχων, έργα υφάλων και εξάλων επιχώσεων για τη διαμόρφωση της χερσαίας ζώνης, και την κατασκευή ανωδομών ινοπλισμένα δάπεδα βαρέως τύπου από σκυρόδεμα.